Diskuze: 1 ok 2 už moc PLS: POMOC
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Prosím o pomoc jak to mám řešit klidně to celé předělám.
Co mám vlastně za problém.
Jeden typ obranné věže. Dna typy nepřátel.
Pokud jsou oba typy nepřátel v místností věž po nich střílí. Bohužel jak jeden typ už je zničen tak přestane ( je jedno jaký ).
Pro představu v binárním kódu to funguje takto:
N 1 N 2 Tower
1 1 = 1
1 0 = 0
0 1 = 0
0 0 = 0
**
ale já potřebuju:
**
N 1 N 2 Tower
1 1 = 1
1 0 = 1
0 1 = 1
0 0 = 0
Za jakoukoliv radu děkuju.
Podle tvého příspěvku usuzuji, že s GM moc neumíš. Výběr nejbližší instance není triviální věc a myslím, že GM na to nemá funkci. Asi by bylo lepší, kdybys začal s něčím jednodušším. Osobně bych to zkusil řešit tak, že jakmile se instance k věži přiblíží do nějaké vzdálenosti, uloží se do věže a ona potom ví, po čem střílet.
Tohle je jasná úloha na dědičnost.
Věž bude střílet na nejbližší instanci objektu Nepřítel,
který musí být nastaven jako parent pro objekty Nepřítel01,
Nepřítel02...
Pak to bude střílet po všem.
target=instance_nearest(x,y,enemy); //nejbližší nepřítel
if (target!=noone) //pokud vůbec existuje
{
shot=instance_create(x,y,bullet); //vytvoř střelu
(shot).target=target; //předej jí idčko cíle
}
Děkuji
Přesto že my to ze začátku házelo bugy tak my to hodně pomohlo ale napsal jsem to torochu podle svého a fungujeto. Vastně věž zná jen instanci nepřítel a začne po ní střílet od určité vzdálenosti. Instance nepřítel však neexistuje ale skrývá se vní nepřítel=nepřítel1 nepřítel=nepřítel2 atd... jak jednoduchý a já na to nemoh přijít lol no jo game maker používá teprv 2 týdny nojo furt se lidi učí.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.