Diskuze: Čtyři skóre najednou
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 11 zpráv z 11.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj, musíš používat proměnné, každé postavě uděláš proměnnou skore. V Create ji nastavíš na 0 (akce set variable) a potom ji budeš zvyšovat nebo snižovat (záleží jak máš udělanou hru, také akcí set variable, jen zaškrtneš relative). Vypíšeš jí pomocí draw_variable. Bližší popis ikon viz zdejší manuály.
Co máš kam umístit jsem ti psal. S čím přesně máš problém?
___________________________________________
FATAL ERROR in
action number 1
of Collision Event with object obj_tree
for object obj_fireshoot:
COMPILATION ERROR in code action
Error in code at line 1:
score_flame += 10
^
at position 13: Variable name expected.
Takhle Asi je to naše
blbost,ale už si nevíme rady...
Proměnná nebude mít v názvu název postavy, protože postavě již přísluší. Bude se jmenovat tedy jen skore. To, že máš 4 proměnné se stejným názvem vůbec nevadí, protože každá přísluší jinému objektu. To je asi jako by sis pojmenovával x_flame, y_flame. Objekty mají prostě své x a y souřadnice, není je třeba takto pojmenovávat.
Do Create události každé postavy nastav Set variable skore to 0.
V události Draw postav pomocí Draw variable proměnnou skore vykreslíš.
Nyní si v kolizích ponastavuj tu hodnotu pomocí Set variable se zaškrtnutým relative. Samozřejmě to bude fungovat jen v tom objektu, pro který skóre měníš. Pokud chceš změnit např. z objektu Postava1 skóre postavy 2 (např. Postava1 na Postavu2 zaútočí), musíš název proměnné předsadit názvem objektu, aby GM poznal, který objekt myslíš. Budeš tedy nastavovat Flame.skore.
Je to tu napsané u Draw eventu, řeší se to tu stále dokola: http://www.itnetwork.cz/index.php?…
Zobrazeno 11 zpráv z 11.