Diskuze: Den a noc
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 2 zpráv z 2.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
K načasování samozřejmě alarm, který by potom vytvořil objekt tma. Objekt tma s depth -1 (aby byl přes ostatní objekty ve hře) by měl černý sprite velikosti celé obrazovky a vykresloval by se na souřadnice aktuálního view (view_xview[0] a view_yview[0]), aby tedy vždy zakrýval obrazovku. Vnitřní alarm by objektu nastavoval image_alpha z 0 (na 0 je třeba samozřejmě nastavit v create) na třeba 0.5 a tma by tedy byla čím dál tmavší. Když se toto doplní například rozsvícením lamp, světel aut atd., mohlo by to vypadat velmi dobře. Světla se kreslí v tzv. blend modu nastaveným na add, vykreslí se kužely světla (normální žluté sprity) a potom je třeba režim vrátit na původní hodnotu. Dělá se to kódem v události draw:
draw_set_blend_mode(bm_add);
// kreslící příkazy pro světla
draw_set_blend_mode(bm_normal);
Mezi kódem se potom vykreslují ta světla. Případně je třeba kód
rozdělit do dvou skriptů, pokud chceš používat ikonky. Kdyby se nedařilo,
tak kolega může připravit nějakou ukázku
Zobrazeno 2 zpráv z 2.