Diskuze: Fall Ball
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 29 zpráv z 29.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Hoj, je to pěkné. Nic proti, ale mám dotaz : "Proč se ještě dělají hry v GameMakeru?" jasné je to jednodušší než třeba c++ / XNA , ale podle mě je to pořád jen náhražka programovacího jazyka. Není lepší začínat rovnou v nějakém normálním jazyce?
Normálním? Nesouhlasím - udělat se to dá úplně ve všech. (Včetně
strojového kódu.) Je vlastně jen tvoje smůla, když zvolíš nevhodný jazyk
pro tvou aplikaci. GameMaker do programovacích jazyků nepatří - Blender
také dokáže dělat hry - je to snad programovací jazyk? No - možná mi
budete odporovat GML jazykem - ale kdyby někdo dělal v GML (a ne v ikonách),
tak proč rovnou nedělá v C/C++? I tak bych svoji objektivitu chtěl trochu narušit - XNA přeci jen
není ideál - existuje mnoho lepších řešení...
rozhodně netvrdím že XNA ideál je, rád bych ale věděl jaká řešení považuješ za lepší, s ohledem na to, že dotyčný, nebo vlastně většina z nás jsou jednotlivci, nebo malé skupinky nadšenců/vývojářů.
Python, Lisp, Lua,...
Java, Ferol,...
Já s tebou samozřejmě souhlasím, bylo to myšleno tak že GM je "sh*t" a
když člověk chce programovat tak to není podle mě nejlepší nástroj. Já bych na hry určitě zvolil
jiný. ( LUA / XNA / C++ )
No - chtěl jsem, aby jsi pochopil, že do GM se nejde programovat - tak nemůžeš od uživatele GM čekat, že chce být programátor... (Minimálně se mu nechce se vzdělávat - a to je skoro totéž.)
GM jsem nikdy nedělal, takže nevím jak to přesně je. Stále mám za to,
že je to náhražka programovacího jazyka stejně jako Petr.
GM je normální programovací jazyk. Že máš nad příkazy abstrakci ikon (ještě volitelnou) neznamená, že to není jazyk.
Byl bych rád kdyby se diskuze přesunula na původní téma a ne na diskuzi co použít. Já si zvolil GM a jsem si vědom jeho výhod i nevýhod při tvorbě. Očekával jsem totiž od příspěvků nějaké rady či připomínky a ne něco ve stylu " zvolená cesta je podle mě špatně, proto výsledek ignoruji."
Sice ho neumím ale dost mi to připomíná spíše Karla než programovací
jazyk.
Když někoho baví třeba hraní na kytaru, tak taky nemusí nutně umět noty - stačí mu jen znát, jak zahrát pár akordů a k kýženému výsledku se dostane.
Stejně tak existuje spousta lidí, kterým stačí vytvářet malé hry, na které jim stačí GM. Třeba časem přejdou na něco složitějšího, co jim umožní větší variabilitu, ale třeba také ne.
Já proti tomu samozřejmě nic nemám a souhlasím s tebou. Mě jen
nepříjde logické, když už s tím začnu tak bych přeci měl chtít i
pokračovat.
Jinak hra je zajímavá, ty plošinky mi hned připoměly Icy tower
Přidal bych třeba nějaké teleporty (třeba plošinka, která kuličku
teleportuje na nějakou jinou blízkou plošinku), dočasný jetpack, vzdušné
proudy nebo podobné vylomeniny
Teleprot ti nestačil ten mezerníkovej? přiznám se že mít dva teleporty pro jednu kuličku mi přijde trošku overkill, jet pack resp něco co dočasně zpomaluje padání je v plánu jako jeden z dalších bonusů, boční větry zní zajmavě, ale nemyslím si že by se hodily (možná variace něco na způsob zpomalení/zrychlení pohybu do boku)
Ty teleporty jsem mysle jako ze muzou bejt pozitivni i negativni a fungovat treba na principu portalu - dve plosinky jsou "spojeny" tim portem a kdyz na jednu z nich spadnes, tak se objevis na druhe (a tim se ten portal uzavre, takze uz bys nepropadl zpatky), muzou ti pomoci (kdyz spadnes na tu, co je nize) i naopak.
Ty proudy nemusi byt jen z boku, ale i z vrchu/spodu nebo nejak sikmo.
Nebo by mohlo byt zajimave zapojit tam cosi jako gravitaci - treba mista,
ktera te budou pritahovat nebo i mista s antigravitaci, ktera te budou
odpuzovat, ale mozna uz by to bylo prekombinovane
Vyjmenoval jsi mi jazyky, to jsem nechtěl, to je jiná věc, nebo jsem
špatně pochopil tvůj předchozí příspěvek. V případě první
možnosti:
Moderní jazyky bych mezi sebou nesrovnával, postrádá to v tomto vlákně
smysl - každý upřednostňuje něco jiného - je to záležitost jedince,
jaký nástroj-jazyk zvolí, proto nemá smysl se pouštět do diskuzí které
tu byli již mnohokrát a většinou nepřinesli mnoho konstruktivních
"řešení". Spíše když je tu řeč o XNA předpokládal jsem, že jsi
narazil na nějakou jinou alternativu (třeba i v jiném jazyku) a shledal si
určité výhody v jejím použití, které předčili výhody XNA. Pokud ne,
tak tím že navrhneš jiný jazyk, protože se ti víc "líbí" mnoha lidem zde
nepomůžeš.
No gravitaci a antigravitaci bych do toho rozhodně netahal, o portálech
popřemýšlím jestli mě nenapadně vhodné použití. přecijenom, hra je to
odpočinková nenáročná a jednoduchá
XNA zastupuje DirectX - a to je hybrid jako Forms. Dnes je již mnohem více modernějších přístupů ke grafice - a proto jsem uvedl především scriptovací jazyky - pro které se nemění podmínky - jen interpreti - což tě jako programátora nemusí trápit...
Koncept je to dobrý a je to i docela zábavné. Míček se ale pohybuje nehezky, chtělo by to, aby pohyb nebyl tak moc lineární, třeba zapojit trochu gravitace, plošinky by mohly také pomalu brzdit a rozjíždět se. Vše je hrozně lineární, nepůsobí to přirozeně.
Myslím si, že pro 12-13ti leté dítě je GameMaker dobrá volba. Výsledek
vidí hned a první naprogramovanou hru má za půl dne. Přitom nemusí znát
cykly podmínky a ... . Má motivaci že něco vytvořil a že je to funkční.
Může to ukázat vrstevníkům a udělat frajera že umí programovat.
Zato když bude to hned zkoušet v navrhovaných programech jako je python, C#,
java, c nebo nedej bože c++ tak mu bude trvat věčnost než se mu podaří
dostat k výsledku okna v kterým je blbý tlačítko a to se k němu ani
nedostane protože po chvíli ho to přestane bavit protože většině pojmů
nebude rozumět.
Jen tak mimochodem. Kolik z vás vědělo ve 12 letech co je to pormněná, co
je to cyklus, co je to funkce? Já teda ne.
Ve 12ti letech jsem si myslel že budu popelář nebo voják. Ale že bych
věděl co je cyklus nebo proměnná, tak to fakt ne. Je mi jasné že čudlík
nějaký "kamarádi neocení", ale začínat programovat není o tom se
vytahovat že umím blbý game maker, ani že mám tlačítko. Podle mě
programování vůbec není o tom se vytahovat, ale pořád se učit a
zlepšovat svoje znalosti v oboru. Takže pořád mám za to, že je game maker blbost, větší radost
bych měl z čudlíku v C++ (Win32API) než z hry v game makeru.
Mě je 13 a Gamemaker mě nikdy nebavil. Když jsem začínal, zkoušel jsem ho a hned mě to přestalo bavit. Bylo to nějak až moc jednoduché. Nepředstavovalo to pro mě to pravé programování. Neměl jsem nad tím kontrolu... Zvlášť když jsem chtěl programovat a ne si hrát s ikonkama. Uznávám, že jsem pořádně neznal GML -> nebylo to ani tak programování. A tak jsem začal s C#. C# je dobrý jazyk i pro začátečníky tak profesionály a XNA není až tak těžké.
Je zajímavé, kolik lidí má potřebu sdělovat světu,
jak špatný podle nich GM je, aniž by se jich někdo ptal..
A většinou o něm nic nevědí, protože:
je nebavil, nebyl dost dobrý, atd., takže ho stěží viděli
z rychlíku. Na tom by
psycholog udělal doktorát.
>martinsakra:
Na první hru je to slušné. Mohlo by to být pestřejší. Víc typů
destiček, druhů pohybu, bonusů a nějaké efekty by tomu
nijak neublížily. Deska se může třeba rozdrobit na prach nebo
se objeví pruhy něčeho v popředí tak, aby desky i kulička byly
za tím skryty. Lapače a odražeče všeho druhu. Sběr megabonusů
postupným vychytáním konkrétní série menších bonusů. Vymyslet
lze leccos a určitě se nenech odradit. Na nástroji nesejde,
dobrá práce vzniká rukama a hlavou.
Demagogie... V GM jsem dělal - a ne krátce. Bavil mne, ale nikdy jsem jej nebral jako jazyk. Jak už jsem psal, Blender také není jazyk, Karel a Bertik také nejsou jazyky. Přesto lze v těchto vizuálních IDE vkládat kusy kódu atd. Ale to bych mohl říkat programovací jazyk i tomu, co se používá v HTML formulářích. (Tučné písmo, code,...) Že se v tom dá plnohodnotně programovat - jak asi? Jako se dají dělat hry v PowerPointu... Dá se udělat vše ve všem... Ale prostě GM je jasné vizuální IDE.
GM je (podobně jako visual studio) IDE - vývojové prostředí.
Ale GML už je programovací jazyk podobně jako třeba C#.
(Z definice programovacího jazyka: "Programovací jazyk je prostředek pro
zápis algoritmů, jež mohou být provedeny na počítači." )
Karel a Bertik tam tedy podle definice spadají taky, i kdybys algoritmus zapisoval tím, že tam jen taháš ikonky...
HTML se většinou bere (podobně jako XML) jako jazyk značkovací.
EDIT: Možná by se tahle offtopic diskuze měla hodit do jinýho vlákna
Z definice programování vyplývá, že o programování jde.
http://cs.wikipedia.org/…C3%A1n%C3%AD
Koukám, že Satik napsal prakticky totéž..
Do úvodního odkazu nahrána nová verze obsahující několik bonusů a pravděpodobně lehce až neznatelně upravil pohyb. Další verze by měla už obsahovat kompletní bonusy a snad i možnost vypnout zvuk.
Dnešním dnem je vývoj hry ukončen. Všechno plánované je hotovo a nadále se s hrou nebude nic dít. Odkaz v úvodu aktualizován a jako bonus přidána verze s "kooperativním modem" hráč/hráči ovládají dvě kuličky ale mají jen jeden společní teleport. Přeji příjemnou zábavu
Zobrazeno 29 zpráv z 29.