Diskuze: fyzika obdélníku
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Co si predstavujes pod pojmem fyzika obdelniku?
Gravitace, rotace podle toho, na co spadne, odrážení od věcí.
Budto treba uz neco existujiciho
http://gmc.yoyogames.com/index.php?…
nebo si to napsat sam - ja bych si treba zkusil vyjit z toho, ze pro kazdy roh obdelniku bych ukladal vektor pohybu, cely objekt bych pak pohyboval podle souctu tech 4 rohovych vektoru a pak do toho nejak dovymyslet kolize a rotaci - kolize by predala navzajem cast energie mezi obema kolidujicima obdelnikama (muselo by se zase nejak rozpocitat, kolik ma ktery roh dostat energie a jakym smerem ma mirit, to by asi ovlivnovala i nejaka "mekkost" - kolik energie se pohlti a odrazivost, kolik energie se preda). Aplikovat gravitaci by melo byt celkem jednoduche, proste jen ke vsem rohum prictes kazdou vterinu maly vektor smerem dolu, urceny velikosti gravitace.
Ono to asi dat cele dokupy nebude uplne trivialni, ale pokud jsi daval na
fyzice pozor, tak by jsi to snad nejak mohl vymyslet
Ja si toho uz treba z fyziky moc nepamatuju, pze jsme fyziku poradne nemeli a
kdyz jo, tak se ucitel s nekym vykecaval, takze veci jako dostrediva sila apod.
(coz se asi bude pak hodit pro ty rotace) bych si musel nastudovat.
A nebo si muzes najit nejaky tutorial na netu a udelat to podle nej
Jak píše Satik, nejlepší bude rozdělit řešení na jednotlivé
vektory.
Oproti obecnému přesvědčení GM s vektory částečně počítat umí a to
pomocí
motion_set(dir,speed)
motion_add(dir,speed)
Takže se nabízí neviditelné objekty jejichž vlivy se budou sčítat.
Docela mě zajímá výsledek, jak se s tím popereš. Doufám, že se to tu
pak někde objeví.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.