NOVINKA - Online rekvalifikační kurz Python programátor. Oblíbená a studenty ověřená rekvalifikace - nyní i online.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: Jak projít podlahou? Aneb problém "solidity" a "nesolidity" objektů, potažmo podlahy...

V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Aktivity
Avatar
Pavel Pokora
Člen
Avatar
Pavel Pokora:13.7.2024 22:36

Zdravím, nejprve předesílám, že používám Gamemaker 6,1 poté, co jsem se s GM Studiem nějak nesžil. Začal jsem projekt už před lety a nyní bych ho rád dokončil. Tedy jsem nejspíš něco jako věčný začátečník...
Pracuji hlavně s ikonami doplněnými občas skriptem, když se to zdá ikonami hůře proveditelné.
Momentálně nemůžu přijít na kloub tomu, kterak učinit objekt "solidním" a opět mu "soliditu" v průběhu hry odebrat.
Prostě potřebuji, aby podlaha jednu chvíli byla podlahou a jindy aby podlahou už nebyla.
Dohledal jsem informaci, že v průběhu hry snad ani se "soliditou" objektu už nejde hýbat, což je frustrující, jelikož by šlo o nejjednodušší řešení.
Dalším řešením by mohlo být vytvoření/zničení podlahy vždy až v průběhu hry včetně požadované "solidnosti" či "nesolidnosti", ale tvorbu schodů a plošin v GML si nějak neumím představit...
Jde mi v principu o to, aby objekt hráče jednou kolem schodiště prošel bez zaseknutí a jindy po schodech vyskákal na horní plošinu a aby přitom horní plošina neomezovala výskok hráče, protože má být jakoby vzdálenější.
Tajným přáním je, aby se hráč mohl vyšplhat počínaje výskokem na horní plošinu, čímž ale musí projít horní podlahou v podstatě kdekoliv a bez odporu.
Pomůže někdo? Díky za reakci předem!

 
Odpovědět
13.7.2024 22:36
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 1 zpráv z 1.