Diskuze: Multiplayer na jednom PC
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 16 zpráv z 16.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Udelas proste 2 postavy s rozdilnym ovladanim s nazvem treba Hrac1 a Hrac2. Pak udelas kdyz jeden provede nejakou akci na druheho tak mu ubere zdravi nebo ho rovnou zabije. A na oddelene skore si udelas vlastne pro kazdeho hrace promennou na skore.
Tipuju, ze jsi zacatecnik tak jsem popsal tu nejtrivialnejsi metodu, ktera me napadla.
btw jentak pro info: "Multiplayer" na jednom pocitaci = Horké křeslo
Hotseat bych snad ani nepřekládal, zní to fakt divně.
Navíc není tak úplně pravda, že každý takový multiplayer je hotseat.
To platí snad jen u tahových her. Když se budou v rámci jednoho okna
realtime mlátit, nepůjde tak docela o hotseat.
Jinak máš pravdu s tím řešením. 2x lokální proměnné a je to.
No jo no xD zni to fakt divne xD ale HotSeat jsem videl i u zavodnich her
kdyz jsem vzdy jako maly pařil s brachou tak nevim Ale hlavne nejsem zadny herni
nadsenec... Ja radsi programovani
Nejsem žádný profesionál a nevím jak udělat lokální proměnu,prosím
o pomoc.
Dík.
Když v události objektu naplníš jakoukoli proměnnou hodnotou,
je automaticky považována za lokální, pokud není uvedena slovem global.
Z jiného objektu do ní pak přistupuješ pomocí tečky.
Např: Hrac_cerveny.zivoty=5; Hrac_modry.zivoty=3;
Nesmíš použít vestavěnou proměnnou score a lives, protože ty jsou
přednastaveny jako global už samotným Game Makerem.
Děkuji za odpovědi.
Promiň mi to, ale já jsem úplně levý.
Kam mám nastavit tuto proměnu?
Do daného objektu, do dané události a poté?
Do kódu?
Předem tisíckrát děkuji.
Jestli můžu doporučit, tak nezačínej odprostředka, ale postupně.
Tady na devbooku je skupina skvělých tutoriálů právě pro ten účel.
http://www.itnetwork.cz/…aky-priklady
BTW: Je to proměnná, ne proměna. Jde o místo v paměti, které drží
číselnou hodnotu a tu lze pak i měnit.
Miluju když jde někdo hrr do programování a ani neví co je to proměnná a hned by chtěl dělat multiplayerové hry. Pokud to chceš takhle jednoduše, tak stačí jak už bylo řečeno udělat dva objekty, který se budou pohybovat pomocí kláves třeba postava 1 wsad a postava 2 down,right,up,left... pokud to bude key up,left.. tak se bude zapisovat do proměnné A a když do wsad tak do proměnné B. Pokud to chceš udělat tak, že si zapneš dvě okna tak bych doporučoval TCP nebo UDP protokoly na odesílání těch hodnot co se budou zapisovat do proměnných.
Klííd. Každý nějak začínal a když o tom nic neví, tak logicky neví
ani to,
co je jednoduché a co složité. Když si přečte pár tutoriálů dostane
se
rychle do obrazu a hned bude vědět, kde jsou jeho možnosti.
Dík.
Našel jsem si odpověď na
http://www.itnetwork.cz/…-zacatecniky.
Už budu dále pokračovat v programování.
Odpověď na proměnná jsem si našel. Udělal jsem si i score podle
proměnné.
Jen nevím, jak mám toto score udělat dvakrát.:(
Ale mně se vždy napíše jen jedno score.
Potřebuji aby bylo to score i vidět na obrazovce např. score1 score2
http://www.ulozto.cz/…ihotseat-gmk
Jeden střílí klávesou S a druhý šipkou nahoru.
Hýbou se automaticky, není ošetřený konec hry.
Zobrazeno 16 zpráv z 16.