Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
Bambus64
Člen
Avatar
Bambus64:23.1.2014 21:23

Určitě někdo z vás má GM Studio a chtěl bych moc rád slyšet názor na tuto edici GM. Podle mého názoru je to rozprcanej Gamemaker, taková 8.1 je luxus :)

 
Odpovědět
23.1.2014 21:23
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Bambus64
TomBen:23.1.2014 23:20

Už jsem tady na to téma ledacos psal. Rozdíl mezi GM8.x a GMS je propastný. Společný mají skoro jen ten název. GM8.x je skvělý nástroj na prototyping, rychle použitelný, all-in-one, názorný a při velkém množství přednastavených funkcí si zachovává použitelnost pro obecně jakékoliv zadání zobrazitelné ve 2D. Bohužel s ukončeným vývojem a minimální podporou ze strany distributora.

Naproti tomu GMS je nástroj ve vývojovém stádiu, nedoladěný, nezaručující zpětnou kompatibilitu ( ani vzhledem k nižším verzím GMS ), značně méně použitelný na cokoliv, zato multiplatformní, stále vyvíjený a marketingově podporovaný. Řekl bych, že yoyogames rychle zahodili výhody původního Game Makeru a nové vymoženosti plynoucí z odlišné koncepce se objevují jen pomalu. Vypadá to tak, jako by se GMS měnilo z designového a prototypingového nástroje na čistě programovací prostředí, což mi přijde jako celkově špatný směr, kvůli handicapu, kterým je programovací jazyk GML. Ten byl totiž vyvinut pro jiné účely a z technického hlediska je slabý. Přilepením nějakého balastu navíc se z něj ovšem nic lepšího nestane, spíš naopak. Yoyogames budou muset postupně opustit většinu původních principů, aby do GML dostali vhodné nástroje k účinnému programování nebo je tam mít prostě nebudou. Zatím to vypadá, že ať už mají plány jakékoliv, jsou v jejich plnění tak pomalí, že je konkurence obchodně zatluče do země. Některé věci jsou v GMS náznakem blýskání na lepší časy, ale naivní yoyogames neřeší dobře propagaci a nemají veřejně známý jednoznačný plán vývoje. Myslím, že je na trhu stále prostor pro podobný systém a je vidět, že vývojáři Unity - de facto asi jediná konkurence Game Makeru, si to uvědomují, když zvyšují podporu pro 2D hry v rámci svého původně ryze 3D konceptu. Neříkám, že v GMS nelze nic dobrého vytvořit, ale už rozhodně nemá tak silnou základnu uživatelů a to je neklamný příznak oslabení.

Nahoru Odpovědět
23.1.2014 23:20
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 2 zpráv z 2.