IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
Jan Lupčík
Tvůrce
Avatar
Jan Lupčík:27.4.2015 16:40

Zdravím komunitu,
asi neumím Googlit, ale tohle jsem fakt nenašel.
Jak se dá v GameMaker Studio udělat text v UTF-8? Teď, když napíši písmeno s háčkem, vynechá to. :(

Předem děkuji za pomoc.

Odpovědět
27.4.2015 16:40
TruckersMP vývojář
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
Neaktivní uživatel:27.4.2015 16:50

Ahoj, řešení je ve fontech.
Když budeš kreslit text, GMS defaulně dosadí hodnotu

draw_set_font(-1);

Což vlastně znamená arial 12, obor (32,127) [ascii]

Tvým řešením je vytvořit nový font a nadefinovat mu jeho použité ascii znaky.
Postup máš na obrázcích.

Poté stačí kreslit s použitím:

draw_set_font(my_font_utf8);

Hodně zdaru :)

Editováno 27.4.2015 16:53
Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+2,50 Kč
Řešení problému
Nahoru Odpovědět
27.4.2015 16:50
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Jan Lupčík
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Jan Lupčík:27.4.2015 17:02

Díky moc. Já na ty fonty koukal a nenapadlo mě. Jsem to chtěl cpát nějakým příkazem. No jo, PHPčkář. :` :D

Nahoru Odpovědět
27.4.2015 17:02
TruckersMP vývojář
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
Neaktivní uživatel:27.4.2015 17:06

V pořádku :)

Jinak od toho, tu to fórum je, aby zde byly pokládány inteligentní a věcné dotazy (jako např. tento :) )

Btw. já taky nedělám jen GML, pracuji v C#, C++, Javě....
Myslím, že je výborné znát aspoň základy (čím více, tím lépe) mnoha jazyků, není nad to, vybrat si program. jazyk podle projektu. :)

Nahoru Odpovědět
27.4.2015 17:06
Neaktivní uživatelský účet
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.