Diskuze: Jak čistě a správně strukturovat program?
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 7 zpráv z 7.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
pokud jsem správně pochopil tvůj problém, mělo by to jít zhruba tak,
jak jsi říkal: vytvoříš instanci třídy, atributy dostane v konstruktoru,
instanci si předáváš v argumentech...
pokud bys chtěl něco specifičnějšího, mohl bys prosím nahrát tu
třídu?
Dík. Třída je úplně jednoduchá
class OzubeneKolo {
static public int pocetZubu;
static public int modul;
static public int uhelZaberu;
static public double roztecnaKruznice;
}
časem tam přijde víc složek, ale teď pro rozchození tam mám jen tyhle čtyři. Vlastní program je
package test02;
public class Test02 {
public static void main(String[] args) {
Test03 a = new Test03();
a.setVisible(true);
}
}
kde Test03 je JFrame formulář, ve kterém se zadávají první tři složky
třídy OzubeneKolo (a čtvrtá se pak vypočítá a zobrazí). Kam prosím mám
zařadit to vytvoření instance třídy OzubeneKolo? Samozřejmě poté, co z
ní odmažu ty "static". Má to být jako nějaká složka třídy Test02 nebo
to má ležet někde mimo ni, aby oblast platnosti i viditelnosti odpovídala
tomu co je v jiných jazycích globální proměnná? Nebo jsem úplně
vedle?
Díky.
možnost A -> třída Test03 bude mít metodu getOzubeneKolo, tj ona ti
vytvoří novou instanci
možnost B -> do konstruktoru třídy Test03 pošleš instanci OzubeneKolo a
Test03 ji pomocí settrů naplní
jestli to není srozumitelné, pošlu ukázky
Můžu poprosit o tu ukázku? Já s Javou teprve dneska začal a moc by mi to
pomohlo
## možnost A:
třída ozubene kolo:
// constructor
public OzubeneKolo(int pocetZubu, ....) {
....
}
// getry setry ...
třída Test03:
// tvoje implementace
private OzubeneKolo kolo;
//....
public void nejakaMetoda() {
// ziskani dat z formu
this.kolo = new OzubeneKolo(...);
}
// ....
public getOzubeneKolo() {
return kolo;
}
getOzubeneKolo ti vratí instanci
## možnost B
třída ozubeneKolo má defaultní konstuktror, všechny atributy mají getry a
setry
třída Test03
public Test03(OzubeneKolo kolo) {
// ....
}
public void nejakaMetoda() {
// ziskani dat z formu
this.kolo.setPocetzubu(data z formu);
}
a main
public class Test02 {
public static void main(String[] args) {
OzubeneKolo kolo = new OzubeneKolo();
Test03 a = new Test03(kolo);
a.setVisible(true);
}
}
s instancí ozubeneho kola v proměnné kolo pak můžeš dál pracovat
ty ukázky samozřejmě nejsou plně funkční, musíš si je doupravit. kterou z možností si vybereš, zavisí na tobě a na tom, co s tím chceš dál dělat
Jasný, myslím, že už to chápu
Díky, hodně jsi mi pomoh.
Zobrazeno 7 zpráv z 7.