Diskuze: Java - 2.5D RPG game
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 32 zpráv z 32.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
FPS mi kolísá mezi 190-220 na integrované grafice Intel HD 3000.
A 460-600 na Radeon HD 6490.
Využití 60% CPU, 1,2GB RAM.
Díky za výsledky, zatím to vypadá, že základ enginu je napsaný
dobře.
Jen menší změna download linku: http://dl.dropbox.com/…gineTest.jar
Nyní je to zkompilované pod JDK 7 takže by neměl být problém ve
spouštění (předtím to bylo přes JDK 8 a to nemusí vždy fungovat) a bylo
změněno písmo ukazatele FPS aby bylo lépe čitelné.
Na staré verzi jsem měl od 220 do 310, na téhle nové však jen 150 -
280.
Nvidia GeForce gt9600m
To bude nejspíš tím že jsem jenom narychlo dal, že se při každém
vykreslování tvoří nový font, to nebyl nejspíš nejlepší nápad Dneska se pokusím udělat pár
optimalizací.
Optimalizace proběhla, osobně mám v průměru o 60fps víc.
http://dl.dropbox.com/…ineTest2.jar
Jak se jeví změna u vás?
S OpenJDK6 100-120 fps, rps okolo 320 testována poslední verze
Díky všem za snahu a vyzkoušení, vypadá to, že je to celkem optimalizované, toto byl jen takový stresstest, prováděl jsem ještě jeden test kdy jsem pustil několik tisíc entit do hry (každá má svoje vlastní vlákno na update) a jelo to líp než u tady tohoto. Takže v průběhu příštího týdne začnu psát pomalu hru a dopisovat engine podle potřeb.
A co to bude, až to bude?
No cíl jsem si dal veliký a doufám, že to zvládnu. Mám v plánu udělat RPG hru s isometrickým pohledem a dynamickým světem a svět by měl mít každý hráč unikátní. Grafika by měla napodobovat pixel art (pro představu: http://media.sharewareconnection.com/…in-99134.png). Všechno si dělám sám, takže nevím kdy to bude hotové, největší oříšek pro mě bude grafika.
Kdyby někoho zajímal můj postup: http://dl.dropbox.com/…eTest2_4.jar
Šipkama se mění souřadnice pro testování po 50ti. Entity (čtverečky)
jsou v obou osách od 0 do 2000.
Pozadí je vygenerováno pomocí perlinova šumu, který pak bude využit na
generování mapy. Generování mapy ještě není napsané tak pozadí je
statické.
Zkus tuhle verzi: http://dl.dropbox.com/…est2_4_2.jar
Dal jsem tam méně entit na načtení a rovnou je tam zpravená chyba v
algoritmu na perlinův šum.
Jinak o téhle chybě vím, vzniká u méně rychlých počítačů a nevím
proč, budu muset nějak udělat aby se začalo zobrazovat až se všechno
načte, nejsou tam vychytaný všechny mouchy.
Spouštím to na čtyřjádru právě, prostě se nestane vůbec nic.
EDIT: Ani proces tam není, hned se to vypne. Zkusím si naisntalovat novou Javu.
Už to jede, měl jsem starou Javu. Nechápu, že to alespoň nevyhodilo messagebox.
Udělám tam ošetření, pokuď bude verze Javy nižší než SE7 tak to
vyhodí chybu.
Jinak tady je ukázka jak se ta mapa pohybuje s pohybem hráče: http://dl.dropbox.com/…t2_5_2_2.jar
Šum je vygenerovám v souřadnicích 0 - 2000 v obou osách jako entity.
Příští týden budu dělat optimalizaci renderu protože to renderuje furt
všechno celý dokola, tak tam budu muset udělat aby to překreslovalo jen to
co je potřeba. V téhle verzi už je omezený FPS a RPS a hromadu jiných
věcí který nejsou vidět protože mi to bralo 70-80% času procesoru, teď mi
to bere 20-25%.
Tak další týden uběhl a popíšu pár změn, proběhla
optimalizace renderování mapy (sekání mapy je stále, ale
to je způsobeno tím že se vykresluje každý pixel zvlášť a u každého
pixelu se počítá jeho barva, až budou textury sekání už nebude).
Přepsal jsem vykreslování takže s malým FPS už není
problém a to můžete posoudit samy: http://dl.dropbox.com/…eTest2_6.jar
Zatím stále jen optimalizuji jádro hry, po vánocích (budou prázdniny ) možná už začnu psát hru
samotnou a začnu kreslit sprity a textury, ale nic neslibuji.
Ad poslední verze (2_6):
fps: 2300
rps: 4000
Poznámky: když okno přesunu alespoň půlkou na druhej monitor, tak je celý obsah černý (fps i rps jsou v tu chvíli pořád stejné)
Když se to celé přesune na druhý monitor tak je to furt stejný? A když
to přesuneš zpět tak se to zpraví nebo furt černý? Tam bude nejspíš
problém s tím, že na vykreslování používám od verze 2_6 VolatileImage a
ten se dělá přes konfiguraci obrazovky a jestliže se to vytvoří podle
první obrazovky ten obrázek tak na druhé už to nebude fungovat, ono by se to
mělo zpravit pokud je obrázek nekompatibilní, jenže konfigurace je uložená
ve finální proměnné, která se inicializuje při spuštění a pak už ne.
Do další verze se to pokusím zpravit. Díky za nahlášení té chyby
Když okno posouvám doprava, tak všechno funguje tak dlouho, dokud nejsem cca půlkou okna na druhým monitoru, pak to celý vypadne. Když okno posunu zpět, tak to zase jede.
Tak to bude tou konfigurací, do příště zpravím, díky.
Jelikož se zveřejnila ta soutěž tak jsem si trochu mákl.
http://dl.dropbox.com/…ar_0-0-2.rar
Občas to zamrzne na logu hry, pokud je to logo dýl jak 5 sekund je třeba hru
vypnout a zapnout, zatím nevím příčinu proč to dělá.
Nejezděte s postavičkou moc daleko, nemám dopsaný dogenerovávání mapy,
takže pokud jedete dál a mapa stojí, jste mimo dosah vygenerovaného.
David Hartinger podívej se jestli to logo té soutěže tam tak může být
Luboš Běhounek Satik podívej se prosím jestli ti to už jede i na druhém
monitoru
Logo ti sem dám v menším rozlišení, řekni mi jaké potřebuješ. A
časová prodleva by měla být taková, aby se to dalo přečíst
Hra vypadá fakt dobře, perlinův šum je skvělý. Zasekává se to na tom logu a ještě občas postavička nechodí, ale souřadnice se mění.
Jinak hru můžeš přihlásit a tuto diskuzi přesuneme k ní, bude to tak přehlednější a můžeš i nahodit nějaké info.
Tam není ani tak problém s logem, ono se to renderuje v 3x menší
velikosti než je finální velikost okna takže je tam celkem velká ztráta
kvality toho loga, to nějak budu muset asi vyřešit. Časovou prodlevu můžu
zvětšit, to není problém. Jinak o těch chybách vím, je jich tam dost. To
zamrznutí na logu je kvůli tomu že se občas, no spíš často nechce
probudit jedno vlákno důležitý. Postavička má na obrazovce statickou
polohu, mění se jen mapa/pozadí a s tým jsem se s*al celý den takže chyb
je tam určitě ještě dost a není to ani dopsané. Zítra to přihlásím,
dneska už toho mám dost
Na druhým monitoru pořád nic, výsledek je jen šedé okno.
Tak ještě jednou
http://dl.dropbox.com/…r_0-0-2b.rar
David Hartinger dal jsem podmínku přímo do enginu, takže logo už je snad OK,
můžeš se podívat
Luboš Běhounek Satik upravil jsem poslední věc teď by to na druhém monitoru mělo
jet, jestli ne tak už nevím
Uz to bezi na obou monitorech
Btw cim to teda bylo?
Java používá ve Windowsech k bufferování DirectDraw a/nebo Direct3D, a když se jde na druhý monitor tak vznikají záporné souřadnice, které se nevykreslí. Proto je třeba tyto věci při startu aplikace v JVM vypnout.
Zobrazeno 32 zpráv z 32.