Diskuze: LWJGL + multiplayer + multithreading
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 3 zpráv z 3.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Jak sám píšeš, vykreslovat je třeba ve vlákně, v kterém je OpenGL inicializované. Napadlo mě, že bys mohl použít třídu LinkedBlockingDeque. Z jednoho vlákna můžeš plnit frontu požadavky na vykreslení a z "OpenGL" vlákna můžeš požadavky vybírat a kreslit co je třeba.
Zde je příklad:
import java.util.concurrent.LinkedBlockingDeque;
public class KresliciVlakno extends Thread {
private final LinkedBlockingDeque<Runnable> fronta;
public KresliciVlakno(LinkedBlockingDeque<Runnable> fronta) {
super("Kreslici vlakno");
this.fronta = fronta;
}
@Override
public void run() {
Runnable runnable;
try {
for (;;) {
runnable = fronta.take();
runnable.run();
}
} catch (InterruptedException e) {
System.out.println("Kreslici vlakno zastaveno");
}
}
}
import java.util.concurrent.LinkedBlockingDeque;
public class Main {
public static void main(String[] args) throws InterruptedException {
Thread.currentThread().setName("Hlavni vlakno");
LinkedBlockingDeque<Runnable> fronta = new LinkedBlockingDeque<Runnable>();
KresliciVlakno kresliciVlakno = new KresliciVlakno(fronta);
System.out.println("[" + Thread.currentThread().getName() + "] Spoustim kreslici vlakno...");
kresliciVlakno.start();
for (int i = 0; i < 5; i++) {
final int n = i;
fronta.add(new Runnable() {
@Override
public void run() {
System.out.println("[" + Thread.currentThread().getName() + "] Kreslim obrazek " + n);
}
});
Thread.sleep(1000L);
}
System.out.println("[" + Thread.currentThread().getName() + "] Zastavuji kreslici vlakno...");
kresliciVlakno.interrupt();
System.out.println("[" + Thread.currentThread().getName() + "] Cekam na kreslici vlakno...");
kresliciVlakno.join();
System.out.println("[" + Thread.currentThread().getName() + "] Kreslici vlakno ukonceno. Ukoncuji program.");
}
}
Hele a abych měl teda jasno... já v jednom vlákně vytvořím objekt, který má i parametr texturu. Ten objekt se přidá do arraylistu z druhého vlákna a já pak jen ty textury těch objektů vykresluji ve třetím vlákně, kde je inicializované openGL... mělo by to fungovat ne?
Zobrazeno 3 zpráv z 3.