Diskuze: OOP Kalkulačka
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 3 zpráv z 3.
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
<strong>Pozor, takhle se budeš muset rozhodovat celkem často.</strong> Zkus to sám. <code>Kalkulacka</code> se hodit určitě bude.
Pokud se takto ptáš, tak jsi špatně pochopil smysl OOP.
OOP je praktika, která má virtuální svět co nejvíc přiblížit tomu
skutečnému.
Polož si sám otázky:
Zkusím ti napovědět. Kdybys třeba dělal hru AZ-kvíz. Tak určitě budeš potřebovat nějakou hrací plochu - 1. třída. Dále budeš potřebovat jednotlivá políčka - 2. třída (jednotlivá políčka už budou konkrétní instance). Dále budeš určitě potřebovat třídu, která ti bude tahat otázky z nějaké databáze - 3. třída. Můžeš si udělat třídu, která ti bude kontrolovat logiku hry (skóre, čas, přehazování hráčů atd.) 4. třída Atd atd.
Ještě bych tě mohl takto navést.
Největší myšlenka OOP je, aby sis velký projekt rozdělil do malých
oddílů. Takže kdybys programoval robota, tak budeš třeba samostatně
programovat hlavu, ruku, nohu. A potom musíš mít další oddíl (třídu),
která toto všechno hezky spojí dohromady.
Tak zkus přemýšlet i u té kalkulačky. Zkus si představit, jako kdybys ji
chtěl vytvořit ve skutečném světě (a měl k dispozici potřebné
součástky). Tak si to rozčleň do jednotlivých bloků a pak si je dej do
hromady.
Popravdě takto i nejlíp poznáš, že programuješ objektově. Když dokážeš jednotlivou třídu použít v jiném projektu. Jak je třída až moc závislá na druhé, tak je něco špatně.
Zobrazeno 3 zpráv z 3.