Diskuze: OOP v Javě
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 11 zpráv z 11.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Bohužel, v Javě je na webu strašně moc balastu, někdy najdu 100 řádkový kód a potom na to samé jinde 3 řádky. K čemu sháníš tutoriály? RPG hra není nic, co by nebylo ve tvých silách napsat a navrhnout na koleni a bude to určitě lépe, než bys našel.
Konkrétně k ničemu. Jen chci tu Javu na něčem trénovat. Práci s textem sice už zvládám bravurně, ale s grafikou ještě tolik zkušeností nemám. Do OpenGL zatím jít nechci. Budu rád, když nejprve zvládnu 2D. Nejlépe se takové věci učí na blbostech a RPG se mi k tomuto účelu hodí právě pro svou jednoduchost.
To víš, že si už píšu vlastní podle svých pravidel, ale někde se musím dočíst nebo dokoukat, jak se příslušné knihovny používají.
Videotutoriál má i výhodu, že se zároveň trochu cvičím v Angličtině.
Co jsi myslel tím
"obrázky v jedné třídě (místo u objektů)"?
Jakože bys chtěl uchovávat obrázky (textury) přímo u těch objektů?
Takže když budeš mít na kreslení třeba 50 stejných stromů, tak
každý strom u sebe bude mít nakopírovanou texturu stromu? Tomu říkám
efektivní práce s pamětí
Nehledě na to, že to bude pomalé kvůli velkému množství draw callů (pro
každý objekt se musí změnit textura, ze které se kreslí, což má VELKOU
režii).
Ano, dělám to úplně jinak, mám nějakého správce textur a objekt jen má u sebe uloženo, jakou texturu z toho správce textur kreslí.
A protože střídání textur na grafické kartě hrozně brzdí kreslení, tak mám dokonce jen pár velkých textur (kde každá obsahuje spoustu menších) - třeba jednu na terén, jednu na objekty, jednu na GUI a objekt má u sebe kromě jména textury i pozici obrázku v textuře.
Rozdíl v rychlosti když kreslíš obrázky z jedné textury nebo pro každý objekt jinou texturu je klidně 50ti násobek.
Však v tom objektu stromu je obrázek stromu jen zakomponován. Fyzicky v něm není, protože obrázek stromu je samostatný objekt. Tvé použití to nevylučuje.
Nevím teď úplně přesně, jak to myslíš, asi by to chtělo příklad,
abysme se náhodou nebavili jeden o koze a druhý o voze .
Stejně ty obrázky budeš muset mít v nějaké kolekci mimo ty objekty - aby jsi mohl třeba do nově vzniklého stromu ten obrázek přiřadit.
Vypadá to tak. Rozhodně nebudu 50× načítat obrázek stromu, abych vytvořil 50 objektů stromů, ale konstruktoru předám jen referenci.
Zobrazeno 11 zpráv z 11.