IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
Jan Bartík
Člen
Avatar
Jan Bartík:21.10.2017 13:55

Zdarec prosím o radu se zdrojákem níže , potřeboval bych aby se při zavolání funkce vykreslili objekt canvas ....PS: s JS nemám moc velké zkušenosti mám ho teď jen kvůli kreslení Canvas ....děkuji

<input type="text" id="pocet_jehel" size="10" />
<button id="tlacitko">Pro­veď</button>
</p>

<canvas id="platno" width="910" height="500"></c­anvas>
<script>
var pocetJehel = document.getE­lementById("po­cet_jehel");
var tlacitko = document.getE­lementById("tla­citko");
var protnula = 0;
var platno = document.getE­lementById("plat­no");

var kontext = platno.getCon­text("2d");
kontext.moveTo(0,0); // nakresleni okraju platna
kontext.lineTo(910,0);
kontext.lineTo(910,500);
kontext.lineTo(0,500);
kontext.lineTo(0,0);

kontext.moveTo(130­.5,0); //nakresleni linek
kontext.lineTo(130­.5,500);
kontext.moveTo(260­.5,0);
kontext.lineTo(260­.5,500);
kontext.moveTo(390­.5,0);
kontext.lineTo(390­.5,500);
kontext.moveTo(520­.5,0);
kontext.lineTo(520­.5,500);
kontext.moveTo(650­.5,0);
kontext.lineTo(650­.5,500);
kontext.moveTo(780­.5,0);
kontext.lineTo(780­.5,500);

kontext.strokeStyle = "red";
kontext.stroke();
kontext.begin­Path();

function vykresli(){
/* vykreslí 100 jehel */
for(var i = 0; i <= 100 ; i++){

var x = (Math.random())*910; //nahodne souradnice X
var y = (Math.random())*500; //souradnice Y
var uhel = (Math.random())*360; //náhodny ůhel otočení jehly
var delkaJehly = 130;
var x2 = x + (delkaJehly * Math.cos(uhel)); //x2
var y2 = y + (delkaJehly * Math.sin(uhel)); // x2 dle ůhlu natočení

/* ověří jestli jehla nepřesahuje plátno. Jestli ano nakreslí druhou */
if(x2 <= 0 || y2 <= 0 || x2 >= 910 || y2 >= 500 ){
i = i - 1;
}else{
kontext.moveTo(x,y);
kontext.lineTo(x2,y2);

/* ověření zda jehla neprotíná ůsečku */
for(var r = 130; r < 781; ){
if(x <= r && x2 >= r || x >= r && x2 <= r){
++protnula;
}
r += 130;
}
}
}
kontext.strokeStyle = "black";
kontext.stroke();
/////////////­////////////////////////­////////////////////////­//////////
document.write("<br>x1 a y1 je :" + x + " " + y + "<br> x2 a y2 je:" + x2 +" " + y2);
document.write("<br />uhel je :" + uhel);
document.write("<br />protnula :" + protnula);
/////////////­////////////////////////­////////////////////////­/////////
}
tlacitko.onclick = vykresli;
</script>

 
Odpovědět
21.10.2017 13:55
Avatar
Cobis
Člen
Avatar
Cobis:24.10.2017 11:30

Mám dojem, že metoda document.write() přepíše obsah celé stránky, proto se nezobrazuje canvas.

<!DOCTYPE html>

<html>
    <head>
        <title>fc</title>
        <meta charset="UTF-8">
        <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
    </head>
    <body>

        <input type="text" id="pocet_jehel" size="10" />
        <button id="tlacitko">Proveď</button>

        <canvas id="platno" width="910" height="500"></canvas>
        <div id="output"></div>
        <script>
            var protnula = 0;

            var pocetJehel = document.getElementById("pocet_jehel");
            var tlacitko = document.getElementById("tlacitko");

            var output = document.getElementById("output");
            var platno = document.getElementById("platno");
            var kontext = platno.getContext("2d");
            kontext.moveTo(0, 0); // nakresleni okraju platna
            kontext.lineTo(910, 0);
            kontext.lineTo(910, 500);
            kontext.lineTo(0, 500);
            kontext.lineTo(0, 0);
            kontext.moveTo(130.5, 0); //nakresleni linek
            kontext.lineTo(130.5, 500);
            kontext.moveTo(260.5, 0);
            kontext.lineTo(260.5, 500);
            kontext.moveTo(390.5, 0);
            kontext.lineTo(390.5, 500);
            kontext.moveTo(520.5, 0);
            kontext.lineTo(520.5, 500);
            kontext.moveTo(650.5, 0);
            kontext.lineTo(650.5, 500);
            kontext.moveTo(780.5, 0);
            kontext.lineTo(780.5, 500);
            kontext.strokeStyle = "red";
            kontext.stroke();
            kontext.beginPath();


            function vykresli()
            {
                console.log("proslo");
                // vykreslí 100 jehel
                for (var i = 0; i <= 100; i++)
                {
                    var x = (Math.random()) * 910; //nahodne souradnice X
                    var y = (Math.random()) * 500; //souradnice Y

                    var uhel = (Math.random()) * 360; //náhodny ůhel otočení jehly
                    var delkaJehly = 130;
                    var x2 = x + (delkaJehly * Math.cos(uhel)); //x2
                    var y2 = y + (delkaJehly * Math.sin(uhel)); // x2 dle ůhlu natočení

                    // ověří jestli jehla nepřesahuje plátno. Jestli ano nakreslí druhou
                    if (x2 <= 0 || y2 <= 0 || x2 >= 910 || y2 >= 500)
                    {
                        i = i - 1;
                    }
                    else
                    {
                        kontext.moveTo(x, y);
                        kontext.lineTo(x2, y2);
                        // ověření zda jehla neprotíná ůsečku
                        for (var r = 130; r < 781; )
                        {
                            if (x <= r && x2 >= r || x >= r && x2 <= r)
                            {
                                ++protnula;
                            }
                            r += 130;
                        }
                    }
                }
                kontext.strokeStyle = "black";
                kontext.stroke();

                ///////////////////////////////////////////////////////////////////////
                //document.writeln("x1 a y1 je :" + x + " " + y + "x2 a y2 je:" + x2 +" " + y2);
                //document.writeln("uhel je :" + uhel);
                //document.writeln("protnula :" + protnula);

                //output.insertAdjacentHTML("beforeend", "x1 a y1 je :" + x + " " + y + "x2 a y2 je:" + x2 +" " + y2 + "<br>");
                //output.insertAdjacentHTML("beforeend", "uhel je :" + uhel + "<br>");
                //output.insertAdjacentHTML("beforeend", "protnula :" + protnula);
                // nebo
                appendText(output,"x1 a y1 je :" + x + " " + y + "x2 a y2 je:" + x2 +" " + y2);
                output.appendChild(document.createElement("BR"));
                appendText(output, "uhel je :" + uhel);
                output.appendChild(document.createElement("BR"));
                appendText(output, "protnula :" + protnula);

                //////////////////////////////////////////////////////////////////////
            }

            function appendText(element, string)
            {
                var textNode = document.createTextNode(string);
                element.appendChild(textNode);
                return textNode;
            };

            tlacitko.onclick = vykresli;

    </script>
</body>
</html>
Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+2,50 Kč
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět
24.10.2017 11:30
Avatar
Jan Bartík
Člen
Avatar
Odpovídá na Cobis
Jan Bartík:24.10.2017 12:14

super :) díky...

 
Nahoru Odpovědět
24.10.2017 12:14
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 3 zpráv z 3.