Diskuze: Komentáre v JS OOP
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 4 zpráv z 4.
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Nějak se v tom ztrácím, this.win je typu boolean? Nebo je to element <p>?
Já s tímhle stylem asi nemůžu souhlasit, OOP vzniklo aby zavedlo nějaký odstínění problémů z míst, kde se o nich nemá ani vidět ani slyšet. Tady v tom kódu je vidět přesně to, co by se ti nemělo stávat, když už máš Classu Pohyb, tak ta podle mě nemá držet hráče, ať už je to typově cokoliv, neměla by ani držet nic jako win, healtBar ani většinu z ostatního, to by se mělo odvést jinam, pohybu je jedno, jestli se hráč na obrazovce pohybuje po pixelech, nebo je to autíčko v reálném světě a popojede o 10cm.
Myslím, že na jednoduchou hru by pohyb měla být metoda, přesněji řečeno několik metod typu: krokVpravo(), krokVlevo(), ... atd. Takhle hrozně mícháš věci, který k sobě nepatří. Totiž když si to rozvrhneš dobře, tak pak tu hru můžeš klidně převést na jakýkoliv prostředí, použiješ prostředníka mezi pohybem a skutečným UI controllerem ... typově něco jako:
// nejakej kod a definice class Hrac
krokVpravo = function() {
UI.controller.moveObject("right", this.id) // this.id tady referuje na identifikator hrace, hrac je technicky vzato objekt v tvem programu, to co je na strane UI je jeho vizualizace, takze to neni ten samy objekt
}
// dalsi kod pro classu Hrac
Je to jen můj pohled na věc, netvrdím, že je nutně správně, ale když budeš chtít tu hru jednou předělat z 2D do 3D a místo nějaký JS knihovny pro 2D grafiku použiješ třeba WebGL, nebo jinou na 3D, jednoduše přepíšeš toho prostředníka, ten objekt UI.controller a je to.
Abych odpověděl na otázku ohledně komentování, já komentuju jen metody, funkce ... správnej kód je sebepopisující, což by mělo platit i pro metody a funkce, ale občas člověk dělá nějaký hacky a tak, takže je to třeba, členské proměnné by měly mít názvy, které by komentování činily zbytečným. Používám vzor:
/**
*
* @return
* @param
*/
Len skúšam použiť lekcie c# oop v js.
Ale to je v pohodě, JS je plně OOP podporující, od ES6 už dokonce docela
nekompromisně. Ale musí se to OOP implementovat skutečně a důsledně, v C#
by takhle navržená třída taky byla špatně.
Chci tím jen říct, že tě neodrazuju od OOP v JS, naopak, jen do toho, ale
musíš si hlídat co vlastně kam píšeš.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.