Diskuze: Příliš mnoho podmínek v JavaScript
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 11 zpráv z 11.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
kdyz neuvedes svuj kod tak asi neporadime. Ale ja JS pouzivam i na mnohem slozitejsi vypocty a bez problemu. Nejak nerozumim pojmu "prilis mnoho podminek"
To co jsem se snažil udělat nebylo funkční tak jak by mělo. Spíš mi
jde
o to, že je hodně variant kombinací a já nevím jestli je správné na
každou z nich vytvářet podmínku. Obecný příklad: Kdyby rozměr bylo
možné
dát v 10 libovolných jednotkách a výsledek by se měl zobrazit v jedné
z
10 jednotek, znamená to, že se musí udělat 10x 10 = 100 podmínek anebo
se to dělá nějakým jednodušším a co do velikosti kódu kratším
způsobem?
Děkuji
Správně jsi přišel na to, že to jde udělat lépe. Nejjednodušší je to udělat tak, že vstup si vezmeš v nějaké jednotce, převedeš třeba na m (nebo na jinou základní jednotku) a potom to spočítáš a převedeš na koncovou jednotku, potom bys měl jenom 20 podmínek.
Ale jde to udělat ještě lépe: Naše jednotky jdou po desítkách: Udělej si třeba pole jednotek délky (mm, cm, dm, m, --, --, km) - každé políčko je *10 (proto jsou před kilometrem vynechaná políčka). Dokážeš přijít na to, jak tohle pole použít na to, abys mohl převádět jednotky (třeba m na km) jednoduše a elegatně? Když to uděláš dobře, půjde jeden kód použít na jednotky vzdálenosti, času, ... - jenom si pro kažý druh jednotek připravíš pole.
No a nestačilo by zadat to v nějaké jednotce , převést si to na základní jednotky,potom vypočítat a pak to převedeš zase na nějakou jednotku ?
Ano, takhle jsem myslel 1. cast sve odpovedi. Ta druhela cast je o tom, ze kdyz si udela tabulku prevodu, nebude muset do zblbnuti delat
if(x="km" && y="m") x *= (1/1000.0)
No jasný.Taky mi přijde tabulka převodů asi nejlepší řešení..Já tam
předtím neviděl ,že už jsi tam něco napsal a když jsem to dopsal tak už
bylo pozdě.
'nebylo funkční'
A jak chces zjistit, kde mas v kodu chybu, kdyz si jej nechavas pro sebe?
Chyby funkcnosti se daji najit pres javascriptovou / webovou konzolu. Ve Firefox je to Nastroje - Vyvoj webu - webova konzola. Pak otevres tvou stranku nebo das F5, pokud ji uz mas, a vypise to funkcni chyby. Logicke chyby to neresi, to musis vedet ty, zda je to ok. Ale na ty se da prijit postupnym alertovanim promennych.
<script>
var a,b,c;
a = 2;
b = 3;
c = 4;
alert(['objem kvadru', a * b * c]);
</script>
Debugovací okno otevřeš F12. Doporučuju to nedělat, jako říkal Petr Milch - normálně v debugovacím okně můžeš prohlížet proměnné, krokovat kód... Najdi si video, jak se to používá. A kdybys chtěl vypsat nějakou proměnnou, nepoužívej alert, ale console.log
a=10;
console.log(a);
Tohle vypisuje věci (můžeš tomu dát cokoliv: proměnnou, text, číslo, objekt, ...) přímo do konzole, kde se ti to hezky zobrazí, můžeš tím scrollovat...
Ten alert jenom zobrazí vyskakovací okno a jakmile ho zavřeš, zmizí, ale v consoli bude to, co jsi napsal pomocí console.log pořád a můžeš se tím jednoduše probírat.
Ja len, že v tom príklade čo si uviedol na priloženom linku nemusí byť použitý ani jeden "if".
Zatím díky všem, zkusím to tím způsobem: převod do základní jednotky, potom výpočet a na závěr převod do požadované jednotky.
Zobrazeno 11 zpráv z 11.