Diskuze: Matematická hádanka z VŠ látky
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Teda druhou, ne první.
Ahoj.
na první příklad stačí středoškolaská matika, jedná se pouze o dělení
polynomů. Po vydělení zůstane kvadratická rovnice, u které už jse
jednoduché zjistit, kdy je větší než 0.
U šestého příkladu je skutečně potřeba znát analytickou matematiku,
konkrétně integrály. Pokud je neznáš, jen tak to nedoženeš, počkej si
až je budete probírat. Výsledek je cca 0.693.
Mockrát děkuji za tu šestku. Jedničku už jsem dávno spočítal, měl jsem na mysli tu druhou úlohu, prý je to vektorová algebra, ale to jsem taky nebral ještě. Nevíte náhodou i tu dvojku, prosím? Jinak děkuji. xD
2. Spocitat plochu utvaru?
A = [0,0]
B = [9,2]
C = [5,9]
D = [14,11]
Ty souradnice jsou hrozne divne. Teda, jestli ten zapis se neprepisuje jinak
na souradnice. Myslim, ze jsem takovy jeste nevidel pouzit ani na VS pro zapis
souradnic.
Kazdopadne, nakreslis si obrazek a pomoci integralu spocitas plochu pro
jednotlive usecky. Vektory pro normalny usecek snad z bodu umis.
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .D
. . . . . . . . . . . . . . x
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .C . . . . . . . .
. . . . . x. . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . x. . . .
. . . . . . . . . . . . . .
x . . . . . . . . . . . . .
Integraly mas dx, dy, si vybe, vztahujes to o ose x nebo y.
Cili, pokud zvolis dx, tak ziskas plochu pro usecku CD: C,D,[Dx, 0],[Cx,0]
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .D
. . . . . . . . . . . . . . x
. . . . . . . . . . . . /= = |
. . . . . .C . ./.= = = = |
. . . . . x.= = = = = = = |
. . . . . |= = = = = = = = |
. . . . . |= = = = = = = = |
. . . . . |= = = = = = = = |
. . . . . |= = = = = = = = |
. . . . . |= = = = = = = = |
. . . . . |= = = = = = = = |
. . . . . |. . . . x. . . .|
. . . . . |= = = = = = = = |
x . . . . |= = = = = = = = |
Scitanim a odcitanim ploch ziskas obsah.
Ale muzes to resit i matikou ze ZS. Proste si vypises prislusne trojuhelniky a
spocitas obsah vzoreckem.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.