Diskuze: Středová a osová souměrnost.
Člen
Zobrazeno 12 zpráv z 12.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Narýsuješ si onu úsečku. Máš dva úhly. těch zyblých 2 vrcholů.
Pomocí úsekového úhlu si můžeš zjistit množiny vrcholů, které
odpovídají onomu úhlu (u A a u B). To jsou kružnice se středy dejme tomu SA
a SB. Teď víš, že jeden z těch bodů přenesených podle středové
souměrnosti podle bodu S1 (je to těžnice -> bod je středem strany),
tudíž množina možných bodů musí být taktéž obrazem té části
kružnice. Jak uruješ kružnici? No přeci středem. Tak co si jeden z těch
středů (buď SA nebo SB) převedeš podle středové souměrnosti bodem S1.
Tím získáš další množinu bodů, na které by ten druhý bod (z pohledu
původního) měl ležet. 2 různé množiny? Obě naráz musí platit? Co to
znamená? No přeci průnik
Tak, to je taková vyčerpávajíci odpověď, můžu ti to zkusit popsat třeba
postupem konstrukce, ale zkus to sám pochopit Navíc je skoro půlnoc, můj
mozek pracuje na tak 10% normálu, a měl jsem to vymyšlené za asi 5 minut....
Takže něco nehraje, radši si to vyzkoušej
Hm.... Teď, když se pozorně koukám na ten obrázek, tak si uvědomuju, že je to vlastně to, co je tam napsáno.... Takže je to správně!
Ahoj, vím že moje řešení je dost primitivní a asi moc nesouvisí, ale chtěl bych potvrdit, jestli jsem jen neměl štěstí.
Udělal jsem si stranu |AB|=6cm, udělal úhel alfa=30° a beta=45°, našel
C, udělal Tc a změřil ji. Postavil jsem si rovnici x:6=3:2,3. A když jsem
při počítání x došel až k číslu 7,82608656521739130 (za předpodkladu,
že jsem se nesekl), tak mě to přestalo bavit a flákl tam 7,8 cm.
Udělal jsem si pak trojúhelník, kde mělo AB 7,8 cm, těžnice 3cm a úhel
BSC=70°(to jsem změřil na tom prvním), tak mi všechno přibližně
vyšlo.
Teoreticky je to správně, že?
A jelikož jsem v 8., tak se jen zeptám, kdy se naučím, jak to udělat správně?
Problém je ten, že v tomto typu úloh platí tři pravidla:
A pokud jde o to, kdy se to naučíš (pokud jsem dobře pochopil, že to 8. je třída ), tak tohle jsme se učili tenhle rok v matematice. A to jsem v 5. ročníku na víceletém VŠEOBECNÉM gymnáziu (= 1. ročník na střední), a třeba na zaměřené škole se to bude učit dřív.
Ono by možná prošlo, pokud bys tu tvoji rovnici vyřešil geometricky a numericky .
S tým prvým bodom určite nesúhlasím. Prečo by som mal geometrické úlohy vždy riešiť geometricky? Riešenie geometricky je pri najmenšom nepresné. Celá analytická geometria je založená na počítaní, a povedal by som, že je to často rýchlejšie, presnejšie a jednoduchšie ako rysovanie
Přečti si nadpis všech bodů....
Problém je ten, že v tomto typu úloh platí tři pravidla:
Počítám s tím, jak přemýšlejí autoři učebnic, když se snaží vysvětlit nějakou látku, v tu chvíli asi budou používat nějaké hnusné hodnoty délek (viz výpočet Olivera), aby se to pokusili znemožnit. Pak je trochu hloupé učit lidi, aby se to snažili "zjednodušit" přes počítání, a došli do takových situací, kde se na to vykašlou a začnou zaokrouhlovat.
Zobrazeno 12 zpráv z 12.