Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
ilbinek
Člen
Avatar
ilbinek:12.12.2015 0:03

Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jaký jazyk zvolit na naprogramování hry. Nejedá se o nic složitého, žádný FPS s grafickou z budoucnosti 8-) Jde mi o pouhé vypisování textu jakoby do "konzole" a příjmání vztupu od hráče. Ano, máme v plánu hru o hackování. Tak co by byl nejlepší jazyk na toto + ještě nějaké "enginy". Třeba jako je XNA pro C#.
Děkuji pěkně!

 
Odpovědět
12.12.2015 0:03
Avatar
Neaktivní uživatel:12.12.2015 0:28

Nazdarek, co treba C, C++ ? pomerne nizkovrstva zalezitost ( samozrejme jsou to jazyky vyssich vrstev ) umozni ti peknou praci s vystupem, vstupem, umozni ti se vyhnout prisernostem ohledne objektu ( treba ohledne vstupu ) jako jsou nutne v Jave ( mam Javu rad a programuju v ni, takze no hate ... ale vim proc to rikam ) ... dodaji ti rychlost ( nevidanou ) a silu na cokoliv si vymyslis ( nekdy az prilis velkou ) ... co na druhou stranu dostanes: obrovskou zkusenost, moznost odladit si vsechno sam ( a taky si to poradne pohlidat a premyslet nad tim ) drill ( a jak rika nekdo, nevim kdo, no drill - no skill ) ... podle me na takovejhle typ hry je to dokonaly... popremyslej o tom

Nahoru Odpovědět
12.12.2015 0:28
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
ilbinek
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
ilbinek:12.12.2015 1:27

Děkuji moc za odpověď.
Vážně si toho cením!
Ale mám ještě dotaz. Chtěl bych okno hry rozdělit třeba na 3 obdélníky se zájladním pozadím a v každém vypisovat něco jiného. Je pro C++ nějaký ten "engine" jako XNA pro C# který by v tomto mohl nějak hrát roli, nebo pouze stačí holé C++.
Ještě jednou díky!

 
Nahoru Odpovědět
12.12.2015 1:27
Avatar
Odpovídá na ilbinek
Tomáš Maňhal:12.12.2015 3:41

Samozřejmě pomocí nějaké knihovny, třeba Allegro je přímo určené pro vývoj her v C++ :-)

 
Nahoru Odpovědět
12.12.2015 3:41
Avatar
Luboš Běhounek Satik:12.12.2015 8:44

Osobně na takovýhle různý prográmky nejradši používám C#, vývoj tam jde o něco rychleji než třeba v C++ :)

Nahoru Odpovědět
12.12.2015 8:44
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Neaktivní uživatel:12.12.2015 13:40

Zase by to ale tu hru docela omezilo na platformu...jasne mam pocit, ze i na linuxu se da nejak C# rozbehat ... ale uz jsi videl ortodoxniho linuxaka co s radosti spusti C# aplikaci ? :D ja bych to na pocitac nepustil :D ( #nohate #justsayin ) ... ohledne dotazu na knihovnu nebo framework co by autor dotazu potreboval, nevim, ja s ceckem pracuju velmi kratce a jeste jsem se nedostal do faze, kde bych potreboval neco vetsiho externiho... ale dokazu si predstavit, ze by se to dalo napsat v C++ celkem snadno ... ohledne prace s vystupem na konzoli je cecko skvelou volbou a ma vlastni prikazove sekvence do terminalu...

Nahoru Odpovědět
12.12.2015 13:40
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Pjanus
Člen
Avatar
Odpovídá na ilbinek
Pjanus:12.12.2015 13:58

Když už budeš pracovat i s grafikou i na tak nízké úrovni tak bych doporučoval knihovnu SDL, dokonce je tu o ní seriál a myslím že bude splňovat to co budeš potřebovat.

 
Nahoru Odpovědět
12.12.2015 13:58
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Neaktivní uživatel:12.12.2015 14:08

Rozhodně souhlasím s C#, C++ je jazyk zbytečně složitý. Argument, že C# je pomalý, už dnes rozhodně neplatí, když jsou v něm hry jako Space Engineers

Nahoru Odpovědět
12.12.2015 14:08
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Pjanus
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Pjanus:12.12.2015 14:09

Máš sice pravdu že C# může být podobně rychlý ale tohle je argument, který nikdo nepoužil takže je to trošku zcestné...

 
Nahoru Odpovědět
12.12.2015 14:09
Avatar
Neaktivní uživatel:12.12.2015 17:28

Není to zcestné, tenhle argument by se tu brzo objevil ;-)

Nahoru Odpovědět
12.12.2015 17:28
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Acerik
Tvůrce
Avatar
Acerik:12.12.2015 18:18

Určitě se těším na výsledek :) protože hry o hackování moc nejsou... jenom dotaz když chceš "konzole" tak to bude na realném principu jako hacknet? Jen že jsou i kvalitní hry bez konzole.. např hack ex.. je to sice android ale i tak :)

Nahoru Odpovědět
12.12.2015 18:18
“Every programmer is an author.”
Avatar
ilbinek
Člen
Avatar
Odpovídá na Acerik
ilbinek:13.12.2015 2:01

Všechny tyto hry znám. Proto sme se taky rozhodli udělat hru na toto téma. Ne, o Hack EX se jednat nebude. To je až příliš jednoduché. Jde mi spíše o kombinaci již zmíněného HackNetu, MU Complexu a Hacker Evolution Untold. Sice první verze bude vypadat asi jako HackRUN :D Jistě dám nějak vědět, jak to s tím vypadá. Ale díky za zájem!

 
Nahoru Odpovědět
13.12.2015 2:01
Avatar
ilbinek
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
ilbinek:13.12.2015 2:05

Space Engineers je psán v C#. Ale to se používá pouze ke komunikaci s enginem Vrage 2.0, který musí být napsán v C++ jelikož přímo operuje s DirectX. Jestli se v něčem pletu, budu rád za opravu. Ale takhle si myslím, že to je.

 
Nahoru Odpovědět
13.12.2015 2:05
Avatar
Odpovídá na ilbinek
Luboš Běhounek Satik:13.12.2015 8:55

VRAGE (tedy i Space Engineers) je čistě v C#. DirectX můžeš samozřejmě používat i v čistém C#.

Např. tahle hra je napsaná čistě v C# http://zvb.cz/den/
A třeba Rust ( http://playrust.com/ ) taky - je v Unity3D.

Editováno 13.12.2015 8:55
Nahoru Odpovědět
13.12.2015 8:55
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
ilbinek
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
ilbinek:13.12.2015 9:18

Aha, tak díky za vyvrácení mylné doměnky. Takže C# s nějakou tou knihovnou naprosto stačí, jo? Protože v C# mám alespoň základy.

 
Nahoru Odpovědět
13.12.2015 9:18
Avatar
Odpovídá na ilbinek
Luboš Běhounek Satik:13.12.2015 9:35

Ano, v C# dokážeš klidně napsat normálně velkou AAA 3D hru, jen třeba pobeží o něco (třeba 20%) pomaleji, než by běžela v C++.

DirectX můžeš volat buďto přímo a nebo přes nějaký wrapper, třeba přes SharpDX (ten už tuším má nějakou alpha podporu pro DX12) nebo použít hotový framework/engine - MOgre, Xna, Monogame nebo Unity3D.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+2,50 Kč
Řešení problému
Nahoru Odpovědět
13.12.2015 9:35
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Erik Báča
Člen
Avatar
Odpovídá na ilbinek
Erik Báča:13.12.2015 12:06

Máš v plánu mít ve hře češtinu?

Nahoru Odpovědět
13.12.2015 12:06
Když mi dáš mínus, napiš proč!
Avatar
ilbinek
Člen
Avatar
Odpovídá na Erik Báča
ilbinek:13.12.2015 12:28

Tak, možná v průběhu. Ale pravděpodobně ano

 
Nahoru Odpovědět
13.12.2015 12:28
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 18 zpráv z 18.