Diskuze: Výběr jazyka pro 2D hru (Linux/Windows)

Člen

Zobrazeno 20 zpráv z 20.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Všichni přece ví, že nejlepší je skripťák Batch!
Já bych šel do Haskellu ..... ten je na hry úplně nej ...
https://github.com/…-game/fungen
Ale vážně ... udělej to v jazyku kterej máš rád
Spíš je důležitej výběr kreslící nebo herní knihovny, pokud jich v rámci toho jazyka existuje víc....
Tak jakoby, můžeš, dělat hru v phpku, i když to nedoporučuju ... http://gtk.php.net
Tak nezkoušel jsem, ale možná by to dokonce aj šlo
mám ale dojem, že to asi bude docela výlet do neznáma a můžeš narazit na nějaké nedodělky nebo nemilá překvapení v podobě náhlého pádu a nebo zpomalení ....
to jen na vysvětlenou, až začneš googlit mojí adresu, že mi to chceš
jít ručně vrátit
Já osobně začínal kdysi s 2D grafikou v QBasicu, pak Pascal a pak rychle k C++ a taky Object Pascal v Delphi (2d obrázkovej editor jako maturitní práce)
Dobrou zkušenost jsem měl s knihovnou Allegro v C++, o který jsem s úžasem zjistil, že pořád existuje a vyvíjí se a dokonce je tu na ní tutoriál
Je sice primárně dělaná na hry, ale já v ní kreslil pár věcí za
prachy pro jednoho inženýra, kterej neuměl programovat a potřeboval si v
práci něco vizualizovat
Pokud si zatím programoval jen v PHP, tak se připrav v C++, že každou
proměnnou musíš na začátku funkce/programu deklarovat a že za tebe nikdo
nebude alokovat a uvolňovat paměť
Takže v případě C++ bude dobré si o práci s pamětí něco přečíst a
vyzkoušet tady (je to sice pro C, ale C++ to má stejně plus něco
navíc)
O něco mírnější je v tomhle Java a C# ... tam akorát budeš muset zadeklarovat ty proměnný, ale nebudeš se muset starat o uvolňování paměti a další záludnosti a můžeš se plně soustředit na to, jak ta hra bude vymakaná
V těhle dvou jazycích mám zkušenost s 2D grafikou akorát v C# s knihovnou WinForms, kde se kreslí low level na canvas .. je možno aj novější WPF
v Javě ještě ve starém Swingu na panel ... teď už by asi bylo lepší jít do JavaFX a kreslit na canvas
Vyloženě pro 2D hry v C# asi XNA, které je jak pro 2D tak pro 3D
V Javě asi libGDX nebo něco podobnýho
Výběr, do čeho půjdeš bude záležet
XNA uz ne, bud monogame, sharpdx nebo klidne rovnou Unity.
Sam jsem pro C#, C++ je overkill i na vetsinu 3D her a Java ma mensi podporu nez C#, co se her tyce.
To by Unity muselo být pro Linux
děkuju za update ohledně XNA ...
Osobně jsem taky pro C#, ale pokud má radši Javu, tak proč ne?
Nehledě na to že menší podpora je v případě Javy dost diskutabilní, vezmu-li v případě Android
Jedině snad, pokud už uvažuješ do budoucna, kde možná Javu nahradí na Androidu Kotlin
Pokud chceš dělat něco pro Linux, tak tam je možností celá řada ... třeba i Python
C# pod linuxem , tedy Mono, si pamatuju, že nebejvalo moc stabilní a Microsoftí .NET Core pro linux neobsahuje grafiku
Takže asi tu Javu bych zkusil
teď koukám, že jsou aj tací, kteří na Linuxu Unity používají s pýchou a hrdostí .... https://www.youtube.com/watch?…
tak třeba jo .... ale kdyby ti to padalo, tak Java nebo třeba ten Python nejsou špatná volba
jojo .... to je taková oddechovka na pozadí, až se budeš drbat s
něčím, co ti nefunguje
a tady je to druhý správný video
Unity umí zcela bezproblému vykompilovat projekt pro Windows, Linux a mnoho dalších platforem, stačí jen nepoužívat platform specific DLL, apod.
Ze ma radsi Javu jsi vydedukoval z ceho? Ja to tu nikde nevidim
Pro Javu neni tolik materialu/enginu/knihoven ohledne her, pripadne toho tolik neumi, viz treba to Unity.
A Linux a podpora ostatnich OS neni zadny zasadni problem v tomhle, jak uz tu
padlo
tak ted jsem si psal s jedním herně vývojovým fanatikem a byl mi jako multiplatformní alternativa k unity doporučen godot
že o ní v úvodním příspěvku napsal ... ale nejlepší bude, když nám
to napíše sám a tím zabrání rvačce
C++ C++ C++
Užiješ si s ním nejvíce zábavy
No C++ by se mi líbilo nejvíce, ale bojím se že na mě bude složité
když umím jen PHP a základy Pythonu
Te recomendaría Unity Engine!
Zobrazeno 20 zpráv z 20.