Diskuze: Web hra

Člen

Zobrazeno 15 zpráv z 15.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Podle toho jaké myslíš ... ale povětšinou PHP, aby se mohly ukládat
data a k tomu JS k animacím. Bohužel většina z nich je ve Flashi (dříve,
jak píše David ).
Dříve Flash, dnes má smysl již jen JavaScript.
javascript? to sa moc nepouziva na serverovej strane, ale na efekty na klientskej strane
javascript, ked sa neukladaju udaje na servery, inac sa daju napisat v PHP, ASP, resp. JAVA
jasne, ze su, ale na ukladanie stavu nepouzivaju javascript, ale pouzijuu inu technologiu na spojenie s DB serverom
Java, HTML5 a CSS3 pomocí 3D transformací, Javascript...možností je vícero. Záleží na typu hry a výkonu, který vyžaduje.
Tak to nějak shrňme, pokud jde o hry, které mají mít nějaký grafický požitek, dejme tomu jako je třeba Tetris, Quake nebo třeba piškvorky, bude se prostě muset sáhnout po Javascriptu či Flashi a z toho je Flash už mrtvej (dobře, není, ale všichni si to přejeme). JS nám dále nabízí další možnosti, jako hraní si s DOMem a nebo lépe canvas, kde je WebGL, takže s 3D taky žádnej problém.
Pokud jsou to hry právě jako Travian či StarGate-Game, tak jde o nějaký back-end, takže nejčastěji PHP, ASP.net a další a další, možností je více.
Samozřejmě se front-end a back-end kombinuje. Takže když půjde třeba o hru na způsob Diabla, použije se JS a WebGL na vykreslení a třeba to PHP s databází na uložení progresu postavy.
Dále jsou tu taky další doplňky jako je Unity Web player, takže hry na
webu mohou být v Unity, ale člověk jako já si to nikdy nezahraje, protože
si ten doplněk nikdy nenainstaluje.
Dále si třeba můžeš třeba ulehčit život i GameMakerem, který má
dokoupitelný modul na export do html.
Jak zmínil Tomáš Maňhal, možností je vícero.
s tym Flashom mas pravdu, je mrtvy, aj ked Adobe ho umelo udrzuje pri zivote (Apple pred niekolkymi rokmi dal Flashu cervenu, teraz Microsoft, Google tiez zvazuje, ze stopne Flash), cize na Flash treba pri vyvoji hier rovno zabudnut a navyse Flash bol utrpenim pre slabsie stroje, Flas mal totiz problemy so spravnym nacasovanim, lebo ked animacia sa vyvijala na vykonn ejsom stroji, na pomalsom dana animacia silne lagovala a je tu aj bezpecnost... ale to som trosku odbehol od temy
Jen doplním, že před pár dny vyšlo Unity 5, které dokáže exportovat
projekt do WebGL (tedy vykreslení na canvas pomoci JS) => není potřeba
žádný plugin jako Flash nebo Unity Web Player
Můžu říct z vlastní zkušenosti, dělám hru https://www.towns.cz :
Na straně klienta:
HTML, JS (JQuery)
Na straně serveru (API):
PHP (Knihovna GD), MySQL (InnoDB, MyISAM, memory) , sh skripty
Znám se s autory hry http://www.infinitumgame.com, ta je naopak dělané celá přes Flash(na straně klienta). Samozřejmě nevýhoda je, že nefunguje na tabletech.
a dalsia vec je, ze Flash uz nema ziadnu buducnost - totiz podpora je na poklese
Zobrazeno 15 zpráv z 15.