Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: Rady pro nováčka v oblasti PC hry

Aktivity
Avatar
David Hronovský:26.5.2018 16:31

Dobrý den

Mé jméno je David, a rád bych zde zkušené IT požádal o pomoc, momentálně je mi 20 let, mám pouze výuční list, ale mým snem je vytvářet PC hry, jelikož mám hodně nápadů a myšlenek, které bych chtěl vytvořit do pěkné hry, a tak se podělit o to s ostatními lidmi. No bohužel jsem v tomto úplný nováček, dalo by se říct že začínám na nule, ale rozhodl jsem se, že už chci začít někam postupovat, proto bych se vás rád zeptal, co všechno v IT je potřeba abych věděl na výrobu PC hry, a vaše rady kde bych měl nejlépe začít, co se týče školy, tak tam většinou toho moc nenaučí, proto z mého pohledu, by byl nejlepší nějaký kurz, kde si nějaký zkušený lektor ke mě sedne, a vysvětlí mi ty základy jako tupcovi, poté se už dokážu odrazit dál sám a učit se, jen ty základy mi vždy trvají trochu déle než je pochopím. Předem vám děkuji za vaše tipy a návrhy :)

David

 
Odpovědět
26.5.2018 16:31
Avatar
Jurajs
Člen
Avatar
Odpovídá na David Hronovský
Jurajs:26.5.2018 17:02

Tohle je článek který jsem našel....Aby si věděl jak je vývoj her složitý proces, že to vůbec není jednoduché, na takových hrách dělají i 1000 lidí....Takže pokud chceš začít a chceš se naučit programovat PC hry, tak určitě se začni učit jazyky C# nebo Java atp...Pokud chceš dělat grafiku tak určitě pro začátek je dobrý free software Blender3D, který používám.... :) :) Jinak se používá 3DS MAX, MAYA, XSI Softimage, tohle jsou placené programy ale klidně si je můžeš zkusit jako TRIAL verzi na stránkách Autodesk.com...Pro 2D - Adobe Photoshop, kdyby si chtěl být Concept artist :D nebo by si chtěl vytvářet textury :D(dnes se textury většinou fotí a pak se upravují)

Produkce počítačové hry je zejména u špičkových titulů (AAA) velice náročný proces. Nejdříve je nutné sestavit tzv. design document (vytváří ho zpravidla game designer) a je v něm obsažen velmi podrobný popis hry (charakteristika herních postav, design levelů, popis zbraní a jejich vlastností atd.). Není neobvyklé, že tento dokument má i několik tisíc stran a pracuje se na něm několik měsíců, podstatné je, aby v něm byly zahrnuty všechny aspekty hry.

Celý tento obsáhlý dokument předá game designer vydavatelské společnosti, která pak bude financovat vývoj projektu a následně jej i vydá na světlo světa (samozřejmě, že si vývojářský tým může vývoj svého projektu financovat sám, nicméně je to až moc velké riziko).

Když už jsou všechny potřebné informace o hře nashromážděny, může naplno propuknout samotný vývoj hry – vývoj vlastního (nebo úpravy již existujícího) engine, vytváření modelů, textur, animací, hudby, ruchů, dabingu, skriptů a dalších. Toto období trvá od 1 do 3 roků, i když jsou mnohé výjimky potvrzující pravidlo. Čím déle se hra vyvíjí, tím více spolkne nákladů (hlavně v oblasti technologií, které se vyvíjí neuvěřitelným tempem kupředu). Právě proto je nutné si vývoj pečlivě naplánovat a dodržovat tzv. milestones (milníky – projektové cíle, které se musí do určitého termínu splnit). Když se blíží takový termín, řada vývojářských týmů přechází do tzv. crunch módu, to znamená, že většina klíčových členů týmu pracuje přesčas, aby dotáhli všechny nedostatky, které by mohly způsobit nesplnění milestonu.

Další důležitý zlom se odehrává těsně před dokončením titulu a jeho odevzdáním vydavatelské společnosti. Všichni zaměstnanci pracují naplno a dochází k (mnohdy neplaceným) přesčasům. Skupiny testerů se snaží objevit chyby, které by mohly ovlivnit hratelnost a ostatní aspekty hry. Celé toto období končí až předáním gold master verze vydavateli. Ten stanoví cenu a vyexpeduje již dokončený titul na pulty obchodů.

Potom nastává celý vývojový cyklus nanovo – část vývojářů se stará o podporu dokončeného produktu a připravuje první patche.

Hodně zdaru! :)

Editováno 26.5.2018 17:03
 
Nahoru Odpovědět
26.5.2018 17:02
Avatar
Martin Petrovaj
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Hronovský
Martin Petrovaj:26.5.2018 17:27

Ahoj, tak čo sa týka toho kde začať, narazil si na celkom vhodnú stránku - ak už máš predstavu ohľadom toho, v čom by si chcel tvoriť, nájdeš tu polopatisticky spísané tutoriály pre C#, Javu, C++ a veľa, veľa ďalších :-) Ak s tým teda naozaj chceš začať, nájdeš tam články a tutoriály od úplných začiatkov až po pokročilejšie témy.

Ak si nie si istý kde, ako a či vôbec začať, tak podľa môjho názoru záleží dosť aj od povahy. Podľa mňa je najlepšie, ak sa začiatočník najprv naučí dobre algoritmicky a "programátorsky" myslieť, osvojí si podstatné základy v jednom jednoduchšom jazyku (napr.tu na itnetwork, ja osobne som sa učil z tejto stránky, ktorá toho obsahuje trochu viac, možno náročnejším štýlom, ale s kopou cvičení a zadarmo) a potom prejde na nejaký možno rozsiahlejší, ale v ktorom už môže začať aj na niečom väčšom pracovať (napr. na svojej prvej hre), osobne by som ti odporúčal C# a engine Unity. Ak ti to nebude stačiť, tak až zvládneš C#, prechod tretiemu jazyku, napr. k Jave alebo C++ a inému enginu už pre teba nebude problém :-)

Na to má ale málo ľudí trpezlivosť, väčšina chce vidieť nejaké výsledky hneď (aj keď to väčšinou dopadá tak, že len bezmyšlienkovite opisujú kód z nejakého tutoriálu na YouTube a nenaučia sa vôbec nič, alebo len veľmi málo a pomaly). Pokiaľ sa aj formou čiernej skrinky naučia niektoré veci používať, majú potom problém samostatne niečo vytvoriť a naprogramovať (a potom tu máme plné fórum vlákien s nadpisom "Jak udělám XYZ"). Ak by si bol toho typu, asi by si mal preskočiť tú prvú "fázu" a rovno začať tunajším C# tutoriálom, prejsť celý základný kurz a minimálne polovicu objektového a následne hŕŕŕ na Unity. Prejsť si pár vzorových projektov a potom začať vymýšľať vlastné, drobné hry, skúšať nové veci a postupne prechádzať k rozsiahlejším projektom. Mimochodom, všimni si, že ani pri jednom postupe sa bez angličtiny a aspoň základov logického myslenia nezaobídeš ;-)

No a až budeš mať niečo odprogramované a pár šuplíkových projektov hotových, môžeš so svojimi znalosťami ísť niekam von - začať chodiť na nejaké eventy alebo hackathony, študenti tvojho veku z Bratislavy radi chodia napr. na Summer Game Dev (neviem, aké sú ekvivalenty v ČR), skúsiť svoje najlepšie výtvory niekam viditeľne zavesiť a prípadne sa začať obzerať po nejakom tíme podobných ľudí alebo firme / štúdiu, ktoré by ťa zobralo :-)

PS: Čakaj, že tak či tak to bude trvať dlho. Kým sa naučíš od nuly programovať na trochu lepšej úrovni než priemerný stredoškolák, zaberie ti to minimálne pár mesiacov, kľudne aj o dosť dlhšie, vytvorenie jednoduchej hry tiež podobne. Ak chceš niečo tvoriť úplne sám, len s programovaním si zrejme nevystačíš - buď sa musíš naučiť aj pracovať s médiami (spracovanie zvuku, 2D / 3D grafika, writing atď.), alebo sa budeš musieť veľmi spoliehať na hotové riešenia stiahnuteľné z netu a ani vtedy to nebude úplne vončo.

PPS: Keď už začneš niečo prvé vytvárať, snaž sa zo začiatku príliš nefantazírovať a mier na minimum viable product. (mimochodom, výborný kanál na jednoduché a krátke rozbory game designu, okrem neho odporúčam napr. Marka Browna alebo Adama Millarda)

Nahoru Odpovědět
26.5.2018 17:27
if (this.motto == "") { throw new NotImplementedException(); }
Avatar

Člen
Avatar
:26.5.2018 17:54

Nechápu proč tohle téma je utlumeno. Zase administratoři mají "své dny"?

K témenu. Koukní se na Unity 3D a C#. Dobré kurzy najdeš zde: Udemy nebo Devslopes

Editováno 26.5.2018 17:55
 
Nahoru Odpovědět
26.5.2018 17:54
Avatar
nickname01
Člen
Avatar
Odpovídá na David Hronovský
nickname01:26.5.2018 19:14

Tady na YouTube je docela dobrej playlist, který Ti dost možná pomůže ;-)

 
Nahoru Odpovědět
26.5.2018 19:14
Avatar
David Hronovský:26.5.2018 22:36

děkuji vám moc za rady,co se týče postupu,tak to chci dělat kvalitně a hlavně nekopírovat, to se pak nic nenaučím a bude to vypadat jako špína. Co se týče angličtiny, mám tam sice nějaké mezery, ale umím toho docela dost, a většinou to slovo které neznám, si dle překladu věty obvykle domyslím, co by to mohlo znamenat, a pak podle logiky jako jaké je téma apod. vyberu to nejlepší slovo,co mě napadlo a hodí se tam. Co se týče nápadů, tak jich mám opravdu hodně, když už si k něčemu sednu,tak se to snažím dotáhnout na maximum,ale také nepřehánět. Moje nápady se vždy moc líbili hráčům a také některým vývojářům, vím že mě čeká dlouhá a těžká cesta, ale když má člověk sen vytvářet virtuální svět, tak musí pro to obětovat nějaký čas. Je fakt že nějaký ten tým by se hodil, ale jelikož nemám školu IT, tak se musím předvést prakticky, abych ukázal co umím, a pak už jen hledat někoho kdo by mě k sobě vzal, no myslím že nejdřív bych měl začít na učení a pochopení algoritmů, které jsou hodně důležité, a pak si zkusím projít všechny různé obory ve vývoji her, a ten který mi půjde nejlépe, tak na ten se pokusím hlavně zaměřit a uplatnit se v něm :)

 
Nahoru Odpovědět
26.5.2018 22:36
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Odpovídá na David Hronovský
Peter Mlich:31.5.2018 8:20

Vyvoj tech fakt dobrych her je slozita zalezitost. Potrebujes:

  • grafiky
  • programatory
  • managment, nekdo, kdo to cele ridi a organizuje
  • pr, propagaci

Obvykle, kdyz nema hra peknou grafiku, tak se tezko prodava. Sem tam nejaky bug se da odpustit, kdyz to zasadne nenarusuje hru. Jako treba v jedne hre jsem pouzival skill na zrychleny pohohyb vpred, spatne to detekovalo okraje textur a obcas clovek propadaval a padal a padal az umrel. Protoze tam byl limit delky padu. Tak ten skill clovek pak nepouziva nebo jen v situaci, kdy snad nepropadne :)

Co se tyce vlastniho vyvoje v jedne osobe, take by to slo. Zalezi na tom, jak slozita, o cem ta hra je. Takove pexeso je brnkacka. Nebo neco jako bubble shoot, presun kaminku a tak.
Pak mas ale slozitejsi 3d hry. Tam bys musel vyuzit 3d engine, dneska znamy unreal engine, treba. To je program, ktery umi pracovat s objekty. Tobe jen pak staci je rozmistit a definovat vlastnosti. Objekty ziskas od grafika. ten je vytvori v autocadu nebo necem jako 3d max studio. Trojrozmerne objekty. A nakonec je k tomu treba naprogramovat ten dalsi balast. Jako moznost nastaveni 3d prostredi pro lidi s horsi grafickou kartou. Samotnou hru, vytvareni postav, login uzivatelu, online komunikace, zaznam vysledku... Samotne chovani postav. Engine zvlada resit objekt postava, pokrceni nohou a tak. Ale uz neresi, ze kdyz sni prasek, tak se pohybuje rychleji a tak. Fura programovani, nic snadneho.
Jsou jiste nejake navody, zkus hledat googlem

google = programovani jednoduche hry v unreal engine
http://tvorbaher.cz/…al-engine-4/
https://pctuning.tyden.cz/…-do-nerealna

 
Nahoru Odpovědět
31.5.2018 8:20
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 7 zpráv z 7.