Diskuze: Rady pro nováčka v oblasti PC hry


Jurajs:26.5.2018 17:02
Tohle je článek který jsem našel....Aby si věděl jak je vývoj her
složitý proces, že to vůbec není jednoduché, na takových hrách dělají
i 1000 lidí....Takže pokud chceš začít a chceš se naučit programovat PC
hry, tak určitě se začni učit jazyky C# nebo Java atp...Pokud chceš dělat
grafiku tak určitě pro začátek je dobrý free software Blender3D, který
používám....
Jinak se používá 3DS MAX, MAYA,
XSI Softimage, tohle jsou placené programy ale klidně si je můžeš zkusit
jako TRIAL verzi na stránkách Autodesk.com...Pro 2D - Adobe Photoshop, kdyby
si chtěl být Concept artist
nebo by si chtěl vytvářet textury
(dnes se textury většinou fotí
a pak se upravují)
Produkce počítačové hry je zejména u špičkových titulů (AAA) velice náročný proces. Nejdříve je nutné sestavit tzv. design document (vytváří ho zpravidla game designer) a je v něm obsažen velmi podrobný popis hry (charakteristika herních postav, design levelů, popis zbraní a jejich vlastností atd.). Není neobvyklé, že tento dokument má i několik tisíc stran a pracuje se na něm několik měsíců, podstatné je, aby v něm byly zahrnuty všechny aspekty hry.
Celý tento obsáhlý dokument předá game designer vydavatelské společnosti, která pak bude financovat vývoj projektu a následně jej i vydá na světlo světa (samozřejmě, že si vývojářský tým může vývoj svého projektu financovat sám, nicméně je to až moc velké riziko).
Když už jsou všechny potřebné informace o hře nashromážděny, může naplno propuknout samotný vývoj hry – vývoj vlastního (nebo úpravy již existujícího) engine, vytváření modelů, textur, animací, hudby, ruchů, dabingu, skriptů a dalších. Toto období trvá od 1 do 3 roků, i když jsou mnohé výjimky potvrzující pravidlo. Čím déle se hra vyvíjí, tím více spolkne nákladů (hlavně v oblasti technologií, které se vyvíjí neuvěřitelným tempem kupředu). Právě proto je nutné si vývoj pečlivě naplánovat a dodržovat tzv. milestones (milníky – projektové cíle, které se musí do určitého termínu splnit). Když se blíží takový termín, řada vývojářských týmů přechází do tzv. crunch módu, to znamená, že většina klíčových členů týmu pracuje přesčas, aby dotáhli všechny nedostatky, které by mohly způsobit nesplnění milestonu.
Další důležitý zlom se odehrává těsně před dokončením titulu a jeho odevzdáním vydavatelské společnosti. Všichni zaměstnanci pracují naplno a dochází k (mnohdy neplaceným) přesčasům. Skupiny testerů se snaží objevit chyby, které by mohly ovlivnit hratelnost a ostatní aspekty hry. Celé toto období končí až předáním gold master verze vydavateli. Ten stanoví cenu a vyexpeduje již dokončený titul na pulty obchodů.
Potom nastává celý vývojový cyklus nanovo – část vývojářů se stará o podporu dokončeného produktu a připravuje první patche.
Hodně zdaru!
Martin Petrovaj:26.5.2018 17:27
Ahoj, tak čo sa týka toho kde začať, narazil si na celkom vhodnú
stránku - ak už máš predstavu ohľadom toho, v čom by si chcel tvoriť,
nájdeš tu polopatisticky spísané tutoriály pre C#, Javu, C++ a veľa,
veľa ďalších Ak s tým
teda naozaj chceš začať, nájdeš tam články a tutoriály od úplných
začiatkov až po pokročilejšie témy.
Ak si nie si istý kde, ako a či vôbec začať, tak podľa môjho názoru
záleží dosť aj od povahy. Podľa mňa je najlepšie, ak sa začiatočník
najprv naučí dobre algoritmicky a "programátorsky" myslieť, osvojí si
podstatné základy v jednom jednoduchšom jazyku (napr.tu na itnetwork, ja osobne
som sa učil z tejto
stránky, ktorá toho obsahuje trochu viac, možno náročnejším štýlom,
ale s kopou cvičení a zadarmo) a potom prejde na nejaký možno
rozsiahlejší, ale v ktorom už môže začať aj na niečom väčšom
pracovať (napr. na svojej prvej hre), osobne by som ti odporúčal C# a engine
Unity. Ak ti to nebude
stačiť, tak až zvládneš C#, prechod tretiemu jazyku, napr. k Jave alebo C++
a inému enginu už pre teba nebude problém
Na to má ale málo ľudí trpezlivosť, väčšina chce vidieť nejaké
výsledky hneď (aj keď to väčšinou dopadá tak, že len bezmyšlienkovite
opisujú kód z nejakého tutoriálu na YouTube a nenaučia sa vôbec nič,
alebo len veľmi málo a pomaly). Pokiaľ sa aj formou čiernej skrinky naučia
niektoré veci používať, majú potom problém samostatne niečo vytvoriť a
naprogramovať (a potom tu máme plné fórum vlákien s nadpisom "Jak udělám
XYZ"). Ak by si bol toho typu, asi by si mal preskočiť tú prvú "fázu" a
rovno začať tunajším C# tutoriálom, prejsť celý základný kurz a minimálne
polovicu objektového a následne hŕŕŕ na Unity. Prejsť si
pár vzorových projektov a potom začať vymýšľať vlastné, drobné hry,
skúšať nové veci a postupne prechádzať k rozsiahlejším projektom.
Mimochodom, všimni si, že ani pri jednom postupe sa bez angličtiny a aspoň
základov logického myslenia nezaobídeš
No a až budeš mať niečo odprogramované a pár šuplíkových projektov
hotových, môžeš so svojimi znalosťami ísť niekam von - začať chodiť na
nejaké eventy alebo hackathony, študenti tvojho veku z Bratislavy radi chodia
napr. na Summer Game Dev (neviem, aké sú ekvivalenty v ČR), skúsiť svoje
najlepšie výtvory niekam viditeľne zavesiť a prípadne sa začať obzerať
po nejakom tíme podobných ľudí alebo firme / štúdiu, ktoré by ťa zobralo
PS: Čakaj, že tak či tak to bude trvať dlho. Kým sa naučíš od nuly programovať na trochu lepšej úrovni než priemerný stredoškolák, zaberie ti to minimálne pár mesiacov, kľudne aj o dosť dlhšie, vytvorenie jednoduchej hry tiež podobne. Ak chceš niečo tvoriť úplne sám, len s programovaním si zrejme nevystačíš - buď sa musíš naučiť aj pracovať s médiami (spracovanie zvuku, 2D / 3D grafika, writing atď.), alebo sa budeš musieť veľmi spoliehať na hotové riešenia stiahnuteľné z netu a ani vtedy to nebude úplne vončo.
PPS: Keď už začneš niečo prvé vytvárať, snaž sa zo začiatku príliš nefantazírovať a mier na minimum viable product. (mimochodom, výborný kanál na jednoduché a krátke rozbory game designu, okrem neho odporúčam napr. Marka Browna alebo Adama Millarda)
nickname01:26.5.2018 19:14
Tady na YouTube je docela dobrej playlist, který Ti dost
možná pomůže
děkuji vám moc za rady,co se týče postupu,tak to chci dělat kvalitně a
hlavně nekopírovat, to se pak nic nenaučím a bude to vypadat jako špína.
Co se týče angličtiny, mám tam sice nějaké mezery, ale umím toho docela
dost, a většinou to slovo které neznám, si dle překladu věty obvykle
domyslím, co by to mohlo znamenat, a pak podle logiky jako jaké je téma apod.
vyberu to nejlepší slovo,co mě napadlo a hodí se tam. Co se týče nápadů,
tak jich mám opravdu hodně, když už si k něčemu sednu,tak se to snažím
dotáhnout na maximum,ale také nepřehánět. Moje nápady se vždy moc líbili
hráčům a také některým vývojářům, vím že mě čeká dlouhá a
těžká cesta, ale když má člověk sen vytvářet virtuální svět, tak
musí pro to obětovat nějaký čas. Je fakt že nějaký ten tým by se hodil,
ale jelikož nemám školu IT, tak se musím předvést prakticky, abych ukázal
co umím, a pak už jen hledat někoho kdo by mě k sobě vzal, no myslím že
nejdřív bych měl začít na učení a pochopení algoritmů, které jsou
hodně důležité, a pak si zkusím projít všechny různé obory ve vývoji
her, a ten který mi půjde nejlépe, tak na ten se pokusím hlavně zaměřit a
uplatnit se v něm
Peter Mlich:31.5.2018 8:20
Vyvoj tech fakt dobrych her je slozita zalezitost. Potrebujes:
- grafiky
- programatory
- managment, nekdo, kdo to cele ridi a organizuje
- pr, propagaci
Obvykle, kdyz nema hra peknou grafiku, tak se tezko prodava. Sem tam nejaky
bug se da odpustit, kdyz to zasadne nenarusuje hru. Jako treba v jedne hre jsem
pouzival skill na zrychleny pohohyb vpred, spatne to detekovalo okraje textur a
obcas clovek propadaval a padal a padal az umrel. Protoze tam byl limit delky
padu. Tak ten skill clovek pak nepouziva nebo jen v situaci, kdy snad nepropadne
Co se tyce vlastniho vyvoje v jedne osobe, take by to slo. Zalezi na tom, jak
slozita, o cem ta hra je. Takove pexeso je brnkacka. Nebo neco jako bubble
shoot, presun kaminku a tak.
Pak mas ale slozitejsi 3d hry. Tam bys musel vyuzit 3d engine, dneska znamy
unreal engine, treba. To je program, ktery umi pracovat s objekty. Tobe jen pak
staci je rozmistit a definovat vlastnosti. Objekty ziskas od grafika. ten je
vytvori v autocadu nebo necem jako 3d max studio. Trojrozmerne objekty. A
nakonec je k tomu treba naprogramovat ten dalsi balast. Jako moznost nastaveni
3d prostredi pro lidi s horsi grafickou kartou. Samotnou hru, vytvareni postav,
login uzivatelu, online komunikace, zaznam vysledku... Samotne chovani postav.
Engine zvlada resit objekt postava, pokrceni nohou a tak. Ale uz neresi, ze kdyz
sni prasek, tak se pohybuje rychleji a tak. Fura programovani, nic snadneho.
Jsou jiste nejake navody, zkus hledat googlem
google = programovani jednoduche hry v unreal engine
http://tvorbaher.cz/…al-engine-4/
https://pctuning.tyden.cz/…-do-nerealna
Zobrazeno 7 zpráv z 7.