Diskuze: Doporučení online kurzu/pomoc

Člen

Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Mne ten link zadny clanek nezobrazi. Jen nejake prupovidky, ze si mam ten clanek koupit a ze mam 51 bodu a ze mi ho prodaji se slevou za 51 bodu. To vis, ze jo. To je pak tezke ti poradit, kdyz nemas kod, text clanku. Dotaz tak nejak k nicemu.
Oop je o tom vytvorit jakesi uzavrene celky. Treba pro napsani mailu:
mail.from= ...
mail.to = ...
mail.subj = ...
mail.body = ...
mail.addAttachment(file);
mail.send();
Clanky, nejlepe googlem, google = oop python
https://realpython.com/…programming/
Ajoo, pardon. Nedošlo mi, že ten článek vidím, protože mám ty lekce
zaplacené. Jde v podstatě o jednoduchou tahovou hru, kdy máte 7 lokací
různě rozložených. Každá lokace má název a textový popis. Každá
lokace má také referenci na 4 okolní lokace (tedy na lokaci na severu, jihu,
západě a východě).
Příkazy jsou:
Jdi na [strana] - Jde na určitou světovou stranu
Konec - Ukončí aplikaci
No, jestli je to takhle spatne popsane v tom clanku, tak se ani nedivim.
Program na pohyb po mape. 7 mist, kazde vlastni nazev (treba reka, dum, louka).
Z kazdeho mista mohou vest 1-4 cesty. (cili 7 propojenych ctverecku)
Si potrebujes udelat tabulky (treba databazovou):
lokace (lokace_id, lokace_nazev)
cesty (cesta_id, lokace_id1, lokace_id2)
A nebo to spojis do jedne
lokace (lokace_id, lokace_nazev, smer_0, smer_1, smer_2, smer_3)
Kdyz to nikam nevede, tak 0 nebo -1, kdyz ano, tak lokace_id (v db se zacina
cislovat od 1).
Samozrejme, zhlediska jednoduche hry muses tu tabulku prepsat do pythonoveho
pole, array.
Jaky dalsi postup ocekavas vysvetlit?
Ono je asi složité se o tomhle bavit, protože máš více zkušeností a hlavně znalostí. Takže ty to můžeš udělat pěti různými způsoby. Kdežto já to můžu udělat jedním způsobem, který se po mě v zadání chce a jinak to udělat nemůžu(třeba už jen proto, že nevím, co je array). Nějak jsem nad tím včera přemýšlel a došlo mi, že vůbec nevím, jak propojit dvě funkce z dvou různých tříd. Třeba tenhle příklad je pro mě něco nepřekonatelného:
Naprogramujte aplikaci, ve které figuruje auto a garáž. U auta evidujte SPZ a jeho barvu, u garáže evidujte jaké auto je v ní zaparkované (ne jen jeho SPZ, ale opravdu celé auto). Nechte auto zaparkovat do garáže (pomocí jeho metody zaparkuj()) a poté nechte vypsat garáž, která při svém výpisu vypíše i auto v ní zaparkované.
Řešení je tohle:
class Auto:
spz = None
barva = None
def __init__(self, barva, spz):
self.barva = barva
self.spz = spz
def vrat_spz(self):
return self.spz
def zaparkuj(self, garaz):
garaz.vloz(self)
class Garaz:
def vloz(self, auto):
self.auto = auto
def __str__(self):
return f"V garáži je zaparkováno auto: {self.auto.vrat_spz()}"
skoda = Auto("modrá", "4t6 8998")
garaz = Garaz()
skoda.zaparkuj(garaz)
print(garaz)
Naprosto nerozumím, jak se propojily ty dvě třídy. Buď nerozumím tomu
názvosloví a propojenosti nebo mám prostě v hlavě nasráno . Nevím, co je horší... Proto
píšu, že mi něco musí z toho OOP unikat. Rád bych začal znova, ale nevím
od čeho se mám odpíchnout.. Kde dělám chybu, z čeho se to naučit atd.
odpověd na tvou otázku tedy - třídy se propojily tak, že se auto zaparkovalo do garáže, tím se atribut garáže nastavil na to dané auto a poté se mohlo z garáže to auto vypsat
Zobrazeno 6 zpráv z 6.