Diskuze: Pomoc s zjednodušením programu
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V 1. lekci VS bije do očí, jak je neaktuální - koční rokem 2015. Mohl by to autor aktualizovat? Lubek
když se na to podíváš tak vidíš že tam máš x-krát sekvenci. která se liší pouze v parametrech fce setpos(x,y);
for i in range(4):
z.forward(a)
z.left(90)
z.up()
z.setpos(-166,-156)
z.down()
asi by bylo dobré i toto zkusit dát do nějakého cyklu, který by iteroval nad polem obsahující ty souřadnice, které jsou parametry fce setpos() např. [(-272,-156), (-166,-156)]. Nevím co má přesně kód dělat, takže toto je první co mě napadá co vidím.
Z toho kodu se neda poznat vic. Schazi link na stranku, priklad nebo, odkud to je.
Jenom tipuji, jedna se o pohyb telesa Turtle po obrazovce.
up = smaz obrazek, set = zmen x,y, down = kresli obrazek
To ostatni se neda odhadnout, co to dela.
Jestli chapu kod toho programu, tak v objektu zelva neni ulozena pozice
zelvy.
A v objektu zelva nejsou funkce pro zmeny smeru.
Takze ve vysledku musis pokazde zadavat souradnice. Coz je uplne napikacu. V php
(do vs si to prepis) lepsi reseni by bylo:
class Turtle
{
var x, y;
function __construct()
{
$this->x = 200;
$this->y = 200;
$this->speed = 10;
$this->direction = 'left';
}
function move($direction)
{
$this->hide();
switch ($direction)
{
case 'left' : $this->x -= $this->speed; break;
case 'right' : $this->x += $this->speed; break;
case 'top' : $this->y -= $this->speed; break;
case 'bottom' : $this->y += $this->speed; break;
case 'forward' : case 'backward' : $this->move($this->direction); break;
default: break;
}
if ($direction!=='forward' || $direction!=='backward') {$this->direction = $direction;}
$this->show();
}
function hide()
{}
function show()
{}
}
$t = new Turtle();
$t->move('left');
$t->move('top');
$t->move('right');
for($i=0; $i<4; $i++) {$t->move('forward');}
Nicmene, takhle se to taky nedela. Je dobre oddelit data od funkci.
$data = [new zelva, new zelva]; // souradnice a dalsi parametry objektu mas v tom poli
foreach ($data as $zelva) {$zelvaFunkce->move($zelva, 'forward');} // a funkce volas pro kazdy objekt zvlast, predavas funkci objekt a dalsi parametry
Vyhoda je, ze kdyz to pak chces ulozit, tak ulozis jenom pole $data a nemusis to vycucavat za struktur typu, jake jsem pouzil nahore.
Všimni si, že pokaždé v z.setpos() měníš souřadnice vždy o e (=
106). K tomu se výborně hodí cyklus for (který jsi už použil při
malování každého čtverečku).
Tedy: jeden cyklus použiješ k namalování jedné řady 5 čtverečků a vždy
na konci změníš souřadnici x. Jelikož potřebuješ namalovat 3 řady, tak
tenhle cyklus obalíš ještě jedním, v kterém na konci změníš souřadnici
y.
Doufám, že tomu je rozumět a že už nebudeš potřebovat kalkulačku.
import turtle
okno = turtle.Screen()
z = turtle.Turtle()
a = 100 # Délka strany čtverce
p = 5 # Netuším, k čemu tohle číslo je, dál v kódu ho nepoužíváš
m = 6 # Mezera mezi čtverci
e = a + m # Vzdálenost mezi "začátky" čtverců
# Určení počateční pozice želvy - proměnné se můžou pojmenovat jakkoliv
x_coordinate = -272
y_coordinate = -156
for row in range(3): # Tenhle cyklus vytvoří tři řady čtverců
x_coordinate = -272 # Na začátku malování řady se x změní zpátky na -272
for rectangle in range(5):
z.up()
z.setpos(x_coordinate, y_coordinate) # Nastaví souřadnice želvy na "začátek" nového čtverce
z.down()
for i in range(4): # Kreslení čtverce
z.forward(a)
z.left(90)
x_coordinate += e # Po namalování čtverce se změní souřadnice x
y_coordinate += e # Po namalování 5 čtverců se změní souřadnice y
turtle.done() # Aby se program na konci nevypnul
Zobrazeno 5 zpráv z 5.