Diskuze: Counter Strike - Boti

Člen

Zobrazeno 25 zpráv z 25.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
je tam algoritmus, který si vybere kam půjde.
Ahoj, tento dotaz dáváš na špatnou stránku. Tohle je programátorská
síť, nikoliv herní portál
ani není tak špatný, protože ten algoritmus někdo naprogramoval a to se byť jen okrajově programování dotýká.
Pta se na mechaniku tedy jak vlastně bot přemýšlí atd.. a to patří do programátorského fóra.
A určitým spôsobom je to umelá inteligencia?
Podle mě to umělá inteligence je, nebo ne? Když jsem dělal editor ve W3 (Warcraft), tak tam se jakákoliv akce PC taky považovala jako AI (umělá inteligence).
ano lze to považovat za umělou inteligenci, protože nepřemýšlí člověk, ale počítač vyhodnocuje situaci.
Defakto cokoliv co je schopno se nějak rozhodovat na základě situace a bylo to stvořeno nepřirozenou cestou, je umělá inteligence. Takže ANO, boti v csku se dají označit za druh umělé inteligence.
IMHO:
každý bot si zjistí cíl mapy - bomba, rukojmí... Podle toho si vybere co bude dělat - jít pro rukojmí, chránit rukojmí, prohledávat mapu, jít a krýt jiného hráče...
Jestli jsi si všiml, tak boti fungují každý sám za sebe - tedy je neřídí jeden velký bot. To jde vidět když mezi sebou mluví pomocí těch příkazů pod C,X,Z... Můžeš tak poměrně jednoduše, jako hráč, nařídit, co mají dělat - avšak samozřejmě né vždy rozkaz uposlechnou - jsi daleko, vyhodnotí to jako blbost, jde se skupinou, která má již cíl pro ně preferovanější...
S vyšší náročností se pak jen v podstatě zmenšuje doba prodlevy - kde
u nejlehčích než zamíří a vystřelí - znáš to... Kdežto u
nejtěžších to je o hodně rychlejší.
// jsou tam samozřejmě další faktory, né jen rychlost prodlevy
ALGORITMY JSOU MAGIE...
V CS a podobných hrách se často při vytváření mapy vygeneruje síť nodů, podle kterých boti chodí - samozřejmě můžou od nich i poodejít. Tu síť můžeš naklikat a nebo se vygenerují z mapy automaticky, to záleží na hře.
Míření pak je jednoduché, tady je nejsložitější udělat, aby bot
nepodváděl - aby mu trvalo chvíli, než ti zaměří na hlavu a aby pohledem
pohyboval podobně, jako když to ovládá člověk myší a necukal .
Přesto maj boti v CS (alespoň v source) takovou chybku, že ať děláš
jakýkoliv pohyb, stále dokážou mířit na tebe, tzn. přesně kopírují
tvůj pohyb. To se u reálného hráče stát nemůže, protože i reflex
nějakou chvíli trvá a při pohybu ze strany na stranu tě hráč nedokáže
přesně zaměřit, bot ano
To by jsi se divil kolik profíků Ti na hlavu zaměří v řádech
milisekund Třeba na csgo
jsou ve workshopu i mapy na trénování aimu a reflexů
v CSGO už boti vypadají (celkem) jako normální hráči a pohybují
pohledem plynule
Jinak v řádek milisekund to nebude, protože i když bys měl celý monitor
bílý a měl kliknout až se barva změní na červenou (program na testování
reakce), tak ti to zabere cca 180ms, teď ještě k tomu připočti míření
Např. tady je na to test:
http://www.humanbenchmark.com/…reactiontime
Já měl průměr 250 ms, těch 180 ms je takový minimum, čeho člověk je
schopnej.
Právě proto jsem psal v řádech milisekund a ne jednotek milisekund
CS hraji osobně, když mám volnou chvíli, a vím, že zaměřit rychle a
přesně se po pár měsících tréninku dá, ale i přes to ti tam boti
přesně kopírují pohyb, což u hráče nelze tak rychle. V situaci, kdy se
hráč pohybuje rychle ze strany na stranu, je spíše o náhodě, že ti hráč
zrovna stoupne do střely. Když se k tomu uváží i rozptyl střelby (např.
po dvou a více střelách za sebou), často se trefíš do hlavy i když na ni
vůbec nemíříš
Mám odehráno na 1.6 cca 1200 hodin a na CS:GO už něco přes 650 hodin.
Třeba zrovna u AK47, které je na první ránu přesná smrtící zbraň Jo, jsou situace kdy mi vyběhnou
ze dveří 3 lidi a tak pustíš fullout a modlíš se
ale jinak čím častěji a
více hraji, tak tím více pozoruji, že jsem schopný na tu první "smrtící"
ránu zamířit přesněji a přesněji
Když někdy pozoruješ bota, tak on sice vždy míří tam kam
běžíš, ale velmi často nepřesně.
AK je výborná zbraň, dle mě možná i nejlepší, pokud dokážeš mířit na hlavu, právě kvůli tomu, že stačí jeden zásah (narozdíl např. od M4, jak je to v Source).
Já teď už nějakou dobu hraji sestavu Desert eagle + scout. Se scoutem jsi
rychlejší než s AWP, takže se snáz vyhýbáš, a do hlavy také stačí
jedna rána. Pokud se s tím umí, je to docela vražedná kombinace
Nevím nevím, když chytnu do týmu někoho se scoutem, tak si rvu vlasy,
že to zase budu muset celý odehrát sám
Tak záleží, i se scoutem se daj přesně dávat headshoty
Jen je to o něco těžší než s puškou, protože máš jednu ránu na jeden
klik, takže je to mnohem pomalejší a musíš se trefit přesně. Ale všechno
jde, když se chce a když se to chvíli trénuje
Hraji jenom deathmatch, takže tam se to dá natrénovat relativně rychle.
Samozřejmě také záleží na kvalitě soupeřů.
Výhoda scoutu je právě ta, že s ním běháš rychleji, takže se snáz dokážeš vyhýbat. A myslím, že je i o něco přesnější než AWP.
Zaujímavé
##FF## sa pýtal na to, ako bot premýšla a skončilo to o tom s
ktorou zbraňou sa dobre dávajú headky
(btw verziu CS J2ME myslíš http://phoneky.com/games/?… toto?)
Tak moja najoblúbenejšia smrtonostná zostava je XM1014 a Desert Eagle A v prípade núdze FiveSeveN a
granáty
(hodí keď vieš
že zomrieš a chceš ešte niekoho zabiť)
Zobrazeno 25 zpráv z 25.