Avatar
##FF##
Člen
Avatar
##FF##:10.1.2015 18:11

Serwus :D
Chcem sa spýtať... Ako je to s botmi v CS-ku? Keď hrám proti nim akým smerom chodia/idú (idú ku mneo, schovávajú sa atď.)? Je to "umelá inteligencia"?
S pozdravom ##FF##

 
Odpovědět  +1 10.1.2015 18:11
Avatar
Odpovídá na ##FF##
Michal Žůrek (misaz):10.1.2015 18:12

je tam algoritmus, který si vybere kam půjde.

Nahoru Odpovědět  +2 10.1.2015 18:12
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na ##FF##
Daniel Zábojník:10.1.2015 18:13

Ahoj, tento dotaz dáváš na špatnou stránku. Tohle je programátorská síť, nikoliv herní portál :(

Nahoru Odpovědět  -12 10.1.2015 18:13
Nesnáším psaní { } ale bohužel jsou potřeba a vyhnout se jim nejde!
Avatar
Odpovídá na Daniel Zábojník
Michal Žůrek (misaz):10.1.2015 18:14

ani není tak špatný, protože ten algoritmus někdo naprogramoval a to se byť jen okrajově programování dotýká.

Nahoru Odpovědět  +4 10.1.2015 18:14
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Test Case
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Daniel Zábojník
Test Case:10.1.2015 18:15

Pta se na mechaniku tedy jak vlastně bot přemýšlí atd.. a to patří do programátorského fóra.

 
Nahoru Odpovědět 10.1.2015 18:15
Avatar
##FF##
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
##FF##:10.1.2015 18:15

A určitým spôsobom je to umelá inteligencia?

 
Nahoru Odpovědět 10.1.2015 18:15
Avatar
Martin Konečný (pavelco1998):10.1.2015 18:18

Podle mě to umělá inteligence je, nebo ne? Když jsem dělal editor ve W3 (Warcraft), tak tam se jakákoliv akce PC taky považovala jako AI (umělá inteligence).

Nahoru Odpovědět 10.1.2015 18:18
Go hard or go home!
Avatar
Odpovídá na ##FF##
Michal Žůrek (misaz):10.1.2015 18:24

ano lze to považovat za umělou inteligenci, protože nepřemýšlí člověk, ale počítač vyhodnocuje situaci.

Nahoru Odpovědět 10.1.2015 18:24
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
tomasmanhal:10.1.2015 18:26

Defakto cokoliv co je schopno se nějak rozhodovat na základě situace a bylo to stvořeno nepřirozenou cestou, je umělá inteligence. Takže ANO, boti v csku se dají označit za druh umělé inteligence.

Nahoru Odpovědět  +3 10.1.2015 18:26
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
##FF##
Člen
Avatar
##FF##:11.1.2015 11:30

A sú rozdiely v algoritmoch v iných verziách? Či už vo verziách, ktoré boli vydané ako nové alebo vo verziách pre telefóny (napr. J2ME)

 
Nahoru Odpovědět 11.1.2015 11:30
Avatar
Honza Bittner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na ##FF##
Honza Bittner:11.1.2015 12:12

IMHO:

každý bot si zjistí cíl mapy - bomba, rukojmí... Podle toho si vybere co bude dělat - jít pro rukojmí, chránit rukojmí, prohledávat mapu, jít a krýt jiného hráče...

Jestli jsi si všiml, tak boti fungují každý sám za sebe - tedy je neřídí jeden velký bot. To jde vidět když mezi sebou mluví pomocí těch příkazů pod C,X,Z... Můžeš tak poměrně jednoduše, jako hráč, nařídit, co mají dělat - avšak samozřejmě né vždy rozkaz uposlechnou - jsi daleko, vyhodnotí to jako blbost, jde se skupinou, která má již cíl pro ně preferovanější...

S vyšší náročností se pak jen v podstatě zmenšuje doba prodlevy - kde u nejlehčích než zamíří a vystřelí - znáš to... Kdežto u nejtěžších to je o hodně rychlejší.
// jsou tam samozřejmě další faktory, né jen rychlost prodlevy

ALGORITMY JSOU MAGIE... :)

Nahoru Odpovědět  +3 11.1.2015 12:12
Student FIT ČVUT. Followuj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na https://github.com/HoBi/ama.
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):11.1.2015 12:40

V CS a podobných hrách se často při vytváření mapy vygeneruje síť nodů, podle kterých boti chodí - samozřejmě můžou od nich i poodejít. Tu síť můžeš naklikat a nebo se vygenerují z mapy automaticky, to záleží na hře.

Míření pak je jednoduché, tady je nejsložitější udělat, aby bot nepodváděl - aby mu trvalo chvíli, než ti zaměří na hlavu a aby pohledem pohyboval podobně, jako když to ovládá člověk myší a necukal :) .

Nahoru Odpovědět  +4 11.1.2015 12:40
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Martin Konečný (pavelco1998):11.1.2015 12:49

Přesto maj boti v CS (alespoň v source) takovou chybku, že ať děláš jakýkoliv pohyb, stále dokážou mířit na tebe, tzn. přesně kopírují tvůj pohyb. To se u reálného hráče stát nemůže, protože i reflex nějakou chvíli trvá a při pohybu ze strany na stranu tě hráč nedokáže přesně zaměřit, bot ano :)

Nahoru Odpovědět 11.1.2015 12:49
Go hard or go home!
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
tomasmanhal:11.1.2015 12:54

To by jsi se divil kolik profíků Ti na hlavu zaměří v řádech milisekund :-) Třeba na csgo jsou ve workshopu i mapy na trénování aimu a reflexů :-)

Nahoru Odpovědět  +1 11.1.2015 12:54
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
Luboš Běhounek (Satik):11.1.2015 13:01

v CSGO už boti vypadají (celkem) jako normální hráči a pohybují pohledem plynule :)

Jinak v řádek milisekund to nebude, protože i když bys měl celý monitor bílý a měl kliknout až se barva změní na červenou (program na testování reakce), tak ti to zabere cca 180ms, teď ještě k tomu připočti míření :)

Editováno 11.1.2015 13:02
Nahoru Odpovědět 11.1.2015 13:01
:)
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):11.1.2015 13:05

Např. tady je na to test:
http://www.humanbenchmark.com/…reactiontime
Já měl průměr 250 ms, těch 180 ms je takový minimum, čeho člověk je schopnej.

Nahoru Odpovědět  +3 11.1.2015 13:05
:)
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
tomasmanhal:11.1.2015 13:12

Právě proto jsem psal v řádech milisekund a ne jednotek milisekund :-D

Nahoru Odpovědět 11.1.2015 13:12
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
Martin Konečný (pavelco1998):11.1.2015 14:00

CS hraji osobně, když mám volnou chvíli, a vím, že zaměřit rychle a přesně se po pár měsících tréninku dá, ale i přes to ti tam boti přesně kopírují pohyb, což u hráče nelze tak rychle. V situaci, kdy se hráč pohybuje rychle ze strany na stranu, je spíše o náhodě, že ti hráč zrovna stoupne do střely. Když se k tomu uváží i rozptyl střelby (např. po dvou a více střelách za sebou), často se trefíš do hlavy i když na ni vůbec nemíříš :D

Nahoru Odpovědět 11.1.2015 14:00
Go hard or go home!
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
tomasmanhal:11.1.2015 14:13

Mám odehráno na 1.6 cca 1200 hodin a na CS:GO už něco přes 650 hodin. Třeba zrovna u AK47, které je na první ránu přesná smrtící zbraň :-) Jo, jsou situace kdy mi vyběhnou ze dveří 3 lidi a tak pustíš fullout a modlíš se :-D ale jinak čím častěji a více hraji, tak tím více pozoruji, že jsem schopný na tu první "smrtící" ránu zamířit přesněji a přesněji :-) Když někdy pozoruješ bota, tak on sice vždy míří tam kam běžíš, ale velmi často nepřesně.

Editováno 11.1.2015 14:13
Nahoru Odpovědět 11.1.2015 14:13
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
Martin Konečný (pavelco1998):11.1.2015 14:40

AK je výborná zbraň, dle mě možná i nejlepší, pokud dokážeš mířit na hlavu, právě kvůli tomu, že stačí jeden zásah (narozdíl např. od M4, jak je to v Source).

Já teď už nějakou dobu hraji sestavu Desert eagle + scout. Se scoutem jsi rychlejší než s AWP, takže se snáz vyhýbáš, a do hlavy také stačí jedna rána. Pokud se s tím umí, je to docela vražedná kombinace :D

Nahoru Odpovědět 11.1.2015 14:40
Go hard or go home!
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
tomasmanhal:11.1.2015 14:43

Nevím nevím, když chytnu do týmu někoho se scoutem, tak si rvu vlasy, že to zase budu muset celý odehrát sám :-D

Nahoru Odpovědět 11.1.2015 14:43
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
Martin Konečný (pavelco1998):11.1.2015 15:05

Tak záleží, i se scoutem se daj přesně dávat headshoty :D
Jen je to o něco těžší než s puškou, protože máš jednu ránu na jeden klik, takže je to mnohem pomalejší a musíš se trefit přesně. Ale všechno jde, když se chce a když se to chvíli trénuje :)
Hraji jenom deathmatch, takže tam se to dá natrénovat relativně rychle. Samozřejmě také záleží na kvalitě soupeřů.

Výhoda scoutu je právě ta, že s ním běháš rychleji, takže se snáz dokážeš vyhýbat. A myslím, že je i o něco přesnější než AWP.

Nahoru Odpovědět 11.1.2015 15:05
Go hard or go home!
Avatar
αcнερ™
Redaktor
Avatar
αcнερ™:11.1.2015 16:03

Zaujímavé :) ##FF## sa pýtal na to, ako bot premýšla a skončilo to o tom s ktorou zbraňou sa dobre dávajú headky :D
(btw verziu CS J2ME myslíš http://phoneky.com/games/?… toto?)

Nahoru Odpovědět 11.1.2015 16:03
. . .
Avatar
αcнερ™
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
αcнερ™:11.1.2015 17:42

Tak moja najoblúbenejšia smrtonostná zostava je XM1014 a Desert Eagle :) A v prípade núdze FiveSeveN a granáty :D (hodí keď vieš že zomrieš a chceš ešte niekoho zabiť) :)

Nahoru Odpovědět 11.1.2015 17:42
. . .
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 25 zpráv z 25.