Diskuze: Game programátor - jak začít ?

Tvůrce

Zobrazeno 21 zpráv z 21.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Přijde mi lepší učit se mainstream jazyky jako C# nebo Javu, které nejsou složité a práce je pro ně hromada. Hry můžeš mít jako koníček, hodně lidí to tak má. Přesně jak říkáš, já bych si to asi neriskl, učit se několik let jeden engine a pak zjistit, že mě nikdo nezaměstná.
Takže se mám raději naučit ten C# pořád něco a jako koníček dělat třeba něco pro CryEngine? Celkem by měl zajímalo, jak to mají třeba WarHorse...? Jak se dokážou živit a zároveň vyvíjet Kingdome Come ? Oni to taky mají jako bokovku ?
Právě proto je dobré dělat v Unity. Budeš dělat co tě baví - hry + zdokonalíš se v C# protože hry se bez OOP dělat stejně prostě nedají.
Warhorse to nemají jako bokovku, jelikož peníze na vývoj jim dává sponzor, tak se tomu mohou věnovat plnohodnotně a CryEngine mají přímo licencovaný od Cryteku s tím, že dostali i zdrojové kódy CryEngine, aby si ho mohli předělat podle sebe. Jinak CryEngine je vyvíjen v C++ a následující verze by měli běžet i pod linuxem, jelikož do Cryteku teď přijímali lidi, kteří dokáží portovat věci z Windows na Linux
Ne nemají. Oni jsou placený soukromým investorem - Zdeňkem Bakalou. Jenže jsou to všechno profesionálové s několikaletou praxí.
Ještě takový dodatek, ten CryEngine si od Cryteku koupili a sponzor dostane určitá procenta z prodejů hry, tak aby se mu vrátila investice a ještě na ni vydělal (Ten sponzor je nějaký pražský podnikatel, který nemá s hrami zkušenosti a tak chtěl, aby šli Warhorse na Kickstarter, aby viděl, že o hru je zájem. Což se povedlo a už Warhorse dotuje)
Doporučuji učit se hlavně principy.
Syntax zestárne a zmizí, jazyky se mění, platformy se mění, enginy
zestárnou a budou zapomenuty. Jediné, co jakž takž zůstává jsou obecné
principy - způsoby, jakými se jednotlívá herní zadání realizují. Když
například jednou pochopíš particles, dokážeš je pak udělat poměrně
rychle v čemkoliv. Vždycky se podívej na nějakou hru a řekni si: Chci
vědět, jak se udělá tohle..
Nebojuj sám a svůj vlastní čas investuj jen do vzorových realizací, ze
kterých budeš znovu čerpat ty sám a které budeš ukazovat jako portfolio
svých prací. Komplexní a kvalitní projekt dělej jenom v kvalitním týmu.
Pokud je dobrý tým, tak klidně makej i zadarmo.
PS: Pokud pochopíš nový princip, není žádný čas zahozený.
Jestli začneš nejdřív na Unity nebo rovnou v CryEnginu je si myslím celkem jedno, vyjde to zhruba nastejno.
CryEngine sám je napsaný v C++, ale jinak se v něm scriptuje v jazyce LUA,
takže se koukni na něj.
Samozřejmě znalost C++ ti umožní si prohlédnout, jak to funguje pod
pokličkou.
U toho shánění práce záleží na tom, jaké místo bys sháněl, jestli
čistě programátor nebo spíš ten, co píše ty scripty.
Pokud se naučíš nějaký jazyk typu C++, tak máš větší šanci, protože
můžeš zastávat obě místa (naučit se to scriptování je pro běžného
programátora jednodušší než pro scriptaře naučit se programovat),
zatímco když budeš umět jen scripty, programovat engine nemůžeš.
Pokud budeš umět CryEngine, tak rozhodně práci seženeš i v jiném enginu, jak už tu psali ostatní, hlavní je znát ty principy, které jsou všude stejné/podobné, detaily implementace už se pak naučíš nebo vygooglíš během chvilky.
Ahoj-programování her je trochu odlišný od programování jinejch
aplikací. Čili popřemýšlej o tom jestli na to máš talent-na to můžeš
zkusit navrhnout a naprogramovat nějakou delší hru s víc levely třeba v
Gamemakeru .Nebo potom třeba v Javě pro mobilní telefony.A tak podobně.Konaj
se různý veletrhy a setkání programátorů počítačovejch her. tak se tam
můžeš zajet podívat, třeba ti i poraděj, jaká je poptávka a co by ses
měl umět.
Ale to C++ se nauč určitě, poněvadž i většina jazyků pro progr, her
používaj jeho syntaxi, volaj jeho funkce - nebo naopak v C++ voláš funkce
SDL, OpenGl, DirectX,Allegro...
Dobře. Takže jaký engine by jste mi doporučili, aby jsem se učil ? UDK
nebo CryEngine 3 ? Samozřejmě, že se nejdříve podívám na C++ ... Snad to
nebude tak hrozné, jak si myslím, že to bude
UDK, či CryEngine to je jedno, ale v UDK scriptuješ v Unreal Scriptu, natož v CryEnginu scriptuješ (jak je výše zmíněno) v Lua.
Jo a mimochodem Epic (vývojaři UDK) nabízejí možnost prodávat hru vyvinutou v UDK prodávat s tím, že prvních 10000 dolarů si necháš a pak jim z výdělku budeš odvádět 20%
No tak myslím si, že nemám takový skill na to, aby jsem mohl mou hru
nějak prodávat ... chci
se v tom nejdříve naučit a potom se uvidí
Ten kdo nechce platit vývojářům enginu a 10000 dolarů = 203460 KČ mu
stačí za jednu hru.
Já by jsem byl absolutně nenasycený ... Ale jakože nedokážu si
představit, co všechno by jsem musel udělat, kdyby jsem chtěl udělat
řekněme ... jednoduchou 2D hru. Nemám vůbec představu o tom, kolik by to
vzalo času a co by jsem se musel naučit.
Takže budeš 2 roky vyvíjet hru. Pak jí releasneš a jakmile dosáhneš
10k $ tak přestaneš prodávat a budeš 2 roky vyvíjet znova? Místo toho abys
prodával dál a dával 20% jim? Jestli to tak máš, GL v životě
Myslím si, že by se ani těch 10k $ nevydělalo Nebo respektive podle mě
neexistuje hra, kterou by dokázal udělat člověk sám za tak rychlou dobu a
měla by úspěch.
Zobrazeno 21 zpráv z 21.