NO FLAME! Chci jen váš názor-neodpovídejte na příspěvky
ostatních.
Chci začít dělat hry(vím, že to nebude hned) indie hry, něco jako crysis
ani nehodlám dělat. TO by mě nebavilo-nejdřív nějaké 2d rpg hry a pak
něco ve stylu minecraft(3d indie). Jaký je proto dobrý jazyk. Napadla mě
Java, C# nebo Python. Tak co? Díky moc
Tak dík, asi zůstanu u javy
Otázka pro všechny: Jaká indie hra by vás bavila?(aby ji zvládl jeden
člověk-inspirace musí být) zombie sandbox,gangsterka,fps,závody+ 2d nebo
3d. Díky moc.
Jinak co se týče výběru jazyka, bral bych to podle zaměření trhu -
pokud chceš vyvíjet jen pro Windows, pak jednoznačně C#, pokud
multiplatformě, pak spíš Javu.
Klidně C,resp. C++. Tady je nutný si uvědomit, že pouze v jazyku(v tom co
je dodávaný jako součást jeho instalace) kvalitní hru nestvoříš,nebo by
ti to trvalo strašně dlouho naprogramovat celou tu animační grafiku od nuly.
Čili většinou šáhneš po nějaký speciální knihovně pro programování
her.(OpenGL, DirectX,Allegro a když si jí vybereš, tak pak zjistíš ze
kterého jazyka jde volat..Nebo jinak jaká je jestli je aplikace týhle
knihovníky pro tvůj oblíbenej jazyk, většinou jde volat i z různých
jazyků..
jazyk C, resp. C++ sa pouzivaaj na zdrojove kody driverov, operacnych
systemov, hier (co sa tyka hier, tak doporucujem vyuzivat funkcie uz hotovych
kniznic OpenGL, DirectX,..., velmi ti zjednoduhsia vyvoj a aplikacia bude aj
lepsie vypadat)
Ano, C++ je na větší hry vhodnější, ale na indie (=obvykle mnohem
menší) hry bych s klidem použil tu Javu nebo C#, je pro ně taky spousta
frameworků a enginů využívajících DX/OGL a i kdyby v nich ta hra běžela
2x pomaleji, pořád to bohatě dostačuje.
A hlavně vývoj v Javě/C# je o něco rychlejší než v C++ -> vývoj
hry se spíš zaplatí, protože je rychleji hotová.
I když jsem laik či nováček, rád se k tomuto tématu přidám, avšak
nebudu rozebírat rychlost jazyků.
Na indie hry (nejen na ně) vzniklo již několik prostředí/game enginů
(jak vidíte, ani nevím jak to nazvat). Tohle jsou tři v mém oku ty
nejdůležitější:
XNA
Microsoft vytvořil XNA právě pro vývojáře indie her. Zvládá v pohodě 3D
i 2D hry (například z 2D her o kterých vím, Terraria je v XNA). Smutná věc
je, že XNA je oficiláně dál nevyvíjeno. Skvělá věc je, že se toho
chytili opensource vývojáři, nazvali to MonoGame a je to multiplatformní a
stále to zdokonalují. https://monogame.codeplex.com/ a http://monogame.net/. Jayzk
C#
Game Maker Studio
Ano, mezi mnoho lidmi úsměvná záležitost, ale podle mého názoru, by se
Game Maker do koše rozhodně strkat neměl. Je stále ve vývoji (z mého
pohledu tohle je jedna z nejdůležitějších aktualizací: "The Version
1.2 update brings the YoYo Compiler to developers, allowing projects to run 100x
faster across all supported platforms, including mobile devices") a dají
se s ním dělat jak 2D, tak 3D hry. Jedna z heykých 2D: http://www.youtube.com/watch?…. Game Maker lze do jisté
míry používat bez umu jazyku, avšak pro "plnohodnotné" využívání je zde
tzv. GML - važně přímo herní prog. jayzk. A teď proč jsem dal slovo
plnohodnotné do uvozovek. Z GM se stává dost drahá věc, jak lze vidět na
stránkách https://www.yoyogames.com/studio, nicméně existuje verze
zadarmo (pri spusteni hry uvidíte logo GM) a starsi verze zadarmo bez loga
(napriklad Game Maker 8.1 neni ani tak starej)
UNITY 3D
O téhle toho moc nevím, ale vím, že také existuje free verze (opět s
logem). Lze programovat jak 2d, tak 3d hry - 3D hry jsou v Unity vážně
skvostné. http://unity3d.com/
pro více informací
Osobně jsem fanda MonoGame a Game Makeru (i když ta cena plné verze není
hezká!), ale jak jsem psal víše o Unity nic moc nevím.
Doufám, že byl můj příspěvěk alespoň trochu přínosem
Tohle může říct jenom naprostý troll (no offense) který o
programování a enginech ví úplné houby. Kupříkladu Unity není žádné
amatérské tintítko ale profesionální engine ve kterém můžeš dosáhnout
úplně jakéhokoli výsledku jakého lze dosáhnout kdekoli jinde. Já si na
vánoce udělal extrémní radost a pořídil jsem si Unity Pro. V tuto chvíli
mě plně vytěžuje jeho přepsání přesně dle mých potřeb ale už teď to
vypadá nadějně. Profesionální engine je !většinou! mnohem lepší volba
než psaní svého vlastního enginu. Proč? Je to rychlejší, ohebnější,
máš komunitu která ti může pomoci atd......
O Flash Portalu: Ano je to super hra ale dělaly ji profesionálové a nikoli
amatér který se ptá v jakém jazyce hru má dělat.
Píšeš naprosté nesmysly, bez evidentně většího smyslu a hloubky. To
podle mě dělají jen Trollové. Sic jsi nenapsal amatéry ale "lenochy" což
beru jako stejnou urážku.
Ano uděláš. Pokud ho poprvé spustí amatér jako ty, udělá cokoli do
dvou minut. Ale jak to pak vypadá? Jako většina dnešních her.... Pokud si
dáš záležet máš možnost vytvořit něco mnohem, mnohem lepšího,
většího, profesionálnějšího za polovinu doby než jen ty dopíšeš svůj
"engine" který (jak už jsi psal) stejně vlastně jen okopíruješ z
tutoriálu. Navíc většina těchto projektů končí nedodělaných,
zahozených atd... v hlubinách disků.
Chlapče? Pod rouškou anonymity je tak snadné se uchýlit k hloupým a
nesmyslným vyjádřením. A že tě neznám? No a? Z tvých příspěvků se
dá snadno pochopit podstata tvého myšlení. Myslím že součástí sítě
devbook (islandsoft) jsem už dost dlouho na to, aby si každý udělal názor
na to jestli chci, či nechci vyvolat flame. A věř že nechci. Jen nesnesu
stupidní komentáře tipu pravý programátor....... Definuj pravého
programátora. Já se za něj (poněkud sobecky) považuji. A to i přesto že
Unity používám. Přijde mi že místo logických argumentů se snažíš si
pohonit na internetu EGo na logicky argumentujícím jedinci.
Tohle važně nechápu, vlastní jazyk, vlastní OS a přitom chceš vědět
jak na indie hry. Myslím, že Ti něco uniká - zkusím dát příklad: Pekař
taky peče z mouky a nezasévá obilí.
Tohle važně nechápu, vlastní jazyk, vlastní OS a přitom chceš vědět
jak na indie hry. Myslím, že Ti něco uniká - zkusím dát příklad: Pekař
taky peče z mouky a nezasévá obilí.
Tohle važně nechápu, vlastní jazyk, vlastní OS a přitom chceš vědět
jak na indie hry. Myslím, že Ti něco uniká - zkusím dát příklad: Pekař
taky peče z mouky a nezasévá obilí.
Teren ani nie, pokial teda nepouzivas free/built-in assety, inak trva hodiny
vymodelovat nieco poriadne, hlavne ked nemas predchadzajuce skusenosti s 3D
modelingom. To iste plati pri scriptovani, ktore je casto o hubu. Je vidiet, ze
o tejto problematike nevies vobec nic, teda ti radim, ani sa do toho nepustaj, a
radsej sa nauc nieco, co skutocne vyuzijes.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Tato diskuze byla označena moderátorem jako nekonstruktivní a myslíme si, že nemá pro veřejnost příliš vysokou hodnotu. Členy můžete samozřejmě stále oslovit soukromě a to formou zpráv nebo chatu.