Diskuze: V čem psát 3D hry

Tvůrce

Zobrazeno 14 zpráv z 14.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Pokud to nebude nějaká super bomba, kde potřebuješ dostat maximální
výkon, tak jdi spíš po tom C#. C++ je hodně mocné, ale musíš mít
perfektně zvládnuto WinAPI a Direct (vytvoření blbého okna na minimálně
20 řádků).
Pokud chceš začít s něčím jednoduchým, zkus MonoGame. Výhody: rozjedeš
to na Winech, Linuxech, WinPhonech, za příplatek potom i na androidech a iOS,
a to pozue s menšími úpravami. MonoGame se velmi podobá XNA.
Druhá možnost která mě napadá je SharpDX, což je knihovna pro C#,
tvořící slabou vrstvu nad DirectX. Opět se tam trošku víc napíšeš, než
v Mono, ale máš otevřenější možnosti.
Třetí možnost je použít nějaký existující engine (Unreal Engine=Unreal
Tournament, Cry Engine=Crysis, Unity [v poslední době velmi populární])
Nevýhoda je, že dostat z toho něco jiného než FPS střílečku je
nadlidský úkol.
Měla by to být 3D hra pro windows, zas tak úžasnou hru aby potřebovala extrémní výkon bych zatím nezvládl. Chtěl bych ale trochu zapracovat na grafice.
Zprvu si hlavně přečti, jak vůbec funguje vykreslování 3D grafiky na 2D obrazovku. Když to pochopíš, nebudeš mít problém to naprogramovat v jakémkoli z těch jazyků. Pokud budeš jen používat rozhraní, které ti dá framework, tak zaprvé nebudeš vědět, co vlastně děláš (dost možná to skončí tak, že budeš jen opisovat ukázkové skripty) a zadruhé ti to časem přestane stačit, protože se stejně dostaneš k složitějším věcem, jako jsou pokročilejší shadery a další věci, kde musíš vědět, jak to vlastně funguje.
Pár článků už jsem o tom četl, ale to už je hodně dávno. Nevíš o
nějakém dobrém? A pokud něco z programování opravdu nesnáším, tak je to
opisování ukázkových kódů.
Vím o skvělém tutoriálu, ale pro THREE.JS resp. WebGL https://www.udacity.com/course/viewer#…
THREE.js je úžasná věc, s tou už trochu pracovat umím. Jen mě na ní
štvou dosti výrazná omezení počtu světel.
EDIT: Ten odkaz nějak nefunguje, vždycky mě "přesměruje" na https://www.udacity.com/
Zkus https://www.udacity.com/course/cs291 V THREE.JS r63 jsem se zatím s žádným výrazným omezením nesetkal. Navýšil jsi "maxLight" ve WebGLRendereru? http://threejs.org/docs/#…
Děkuju za rady. A o tom maxLight jsem ani nevěděl. Asi
jsem to v nějakém tutoriálu přehlédl.
O něčem jiném nevíš? Nechce se mi registrovat na další síti. Trochu už 3D grafice
rozumím.
ps. mám radši text než videa
Takže to shrnu, hru budu psát v C# s nějakým framewoekem, jen mi prosím poraďte, jaký framework bude nejvhodnější, když mi jde o (relativně) snadnou grafiku s možností použití shaderů. Rozhodně nechci používat věci typu Unity.
Možná si myslíš, že Unity je na nic(něco jako gamemaker), ale není to pravda. Pokud si za tím stojíš, zkus Monogame.
Nemyslím si, že je unity na nic, prostě se mi nelíbí.
Ještě otázka, to monogame se musí nějak instalovat? V jejich webovkách se nějak nemůžu vyznat.
Zobrazeno 14 zpráv z 14.