Co by měl každý game designer vědět?
Tenhle článek jsem přeložil s cílem zlepšit kvalitu českých a slovenských vývojářů. Zde je odkaz na originál tohoto článku. Omlouvám se za případné chyby v překladu.
Mnohé schopnosti jsou důležité pro game designéry, některé z nich si nejde ani představit. Můžu dát jako příklad studie o typografii, že Jobs udělal a v té době skončil jako obrovský krok v počítačové vědě. Zpět k vytváření her, tady vyjmenuju klasické a nejdůležitější schopnosti pro vývojáře her.

2D a 3D design
Hra potřebují, aby hezky vypadaly. Dobře, můžete říct: „Minecraft nevypadá hezky a koukni, jaký má úspěch.“, „Každý by dokázal nakreslit Tetris.“ To je fér, to jsou fakta, ale většina nových her potřebuje silný tým pracující na designu, zvucích, programování a také na grafice hry. To znamená, že velká potřeba pro desingery je schopnost najít způsoby, jak pracovat s 2D nebo 3D grafikou, prozkoumat, jaká je jejich mechanika a tak dále a dát světu něco nového k vidění. Tip: Znalost tautologie zde může být výhodou. Obs: Grafika je vizitkou hry. (Budu o tom mluvit více později)

Antropologie
Půjdeš po tom, co hráči chtějí cítit, co chtějí zažít, co chtějí aniž by o tom věděli. Nejde o to zjistit, co chce hráč ve hře. Jde o to zjistit co chce hráčův charakter, něco, co v něm budí radost, zábavu a hlavně spokojenost s hrou.

Architektura
Nebudeš dělat design domu nebo budovy, ale celé říše, paláce, města a nebo i skřetí chatrče ve středu smyšleného lesa. S jistou obeznámostí architektury budeš mít lepší představu o lidech/příšerách a jejich životním prostoru. Kromě obrovské výhody budeš dělat světy realističtější (Když říkám realitu, myslím tím fiktivní svět reality, fyzikální zákony můžou být stejné jako v reálném světě, ale nemusí)

Nápad (Brainstorm)
Brainstorming (Nápaditost/intuice/přemýšlivost) je hodně nápomocná věc pro game desingéry. Budete si muset představit desítky, lépe řečeno stovky nových nápadů a řešení rozporů a mechaniky, které se objevují v průběhu evolučního procesu myšlenky. Ne, nebudeš muset o tvé hře přemýšlet úplně sám, ale ty nápady by do sebe měly zapadat a vytvořit si pro to pravidla, aby dávalo smysl království, motiv boje, motivace hráče a tak dále.
Kino
Měl by jsi dát hráči skutečný zážitek, který je omezen digitální interakcí. Chceš posunout hráče dál (ve hře) a k tomu je nápomocné učit se z filmového průmyslu. Třeba všechny novější hry používají upoutávky, koncovky a podobné věci. Takže zvýšíš svou sílu produkujících zážitků na hráče, zvládání některých částí z filmového průmyslu ti dá obrovskou výhodu.

Papírování
Budeš potřebovat především tvůrčí papírování. Budeš vytvářet celé světy, bytosti, osoby a události, které se v nich dějí. Samozřejmě nesmíš zapomenout na technickou část a budeš muset jasně vyjádřit i ty nejsložitější myšlenky, protože pokud to neuděláš dobře, tak se tvoje myšlenka zdá být vzdálená, něco, co má být vytvořeno v budoucnosti, nebo nikdy.

Obchod
Ať se to líbí nebo ne, game desinger je obchodnické práce a obchodnická práce je založena na mnoha druzích transakcí, a všechny z nich jsou nějak spojeny s penězi. Takže aby jsi měli větší šanci prodávat svou vysněnou hru, budete muset jednat s producenty, vydavateli, investory. Měli by si koupit tvůj nápad.
Ekonomika
Hry jsou dnes okolo tohohle faktoru mnohem složitější něž kdy jindy. K dispozici je celý systém odměn, aby byl hráč svázán ke hře, protože není příliš silný nebo příliš slabý na výzvy, a také aby cítil hodnotu ve hře. Dále než je faktor, který pochází ze starých her, kolísání cen, může být mnoho druhů materiálů s různými hodnotami použitými při obchodu, ale také součásti při budování nebo speciální jednotky.
Informatika
Mám na mysli schopnost porozumět technologii, kterou používáš při tvorbě tvé hry. Inovační charakter je dnes docela dost sporný, znát výhody a nevýhody té technologie ti nad ní dá větší kontrolu a rozšíří možnosti vytvořit něco, co nikdo ještě neviděl.
Historie
Nejlepší příklad, který můžu v tomto bodě dát je mytologie, především té řecké a severské. Tvá hra nemá nic společného s historií? Je to nový svět fantazie? Věř, že když se budeš vrhat do historie, dá ti to osvěžující novou inspiraci pro rozvoj tvé alternativní reality.
Řízení (Management)
Chceš-li vytvořit dobrou hru, dobře tvarovanou z každé oblasti, tvůj tým potřebuje mít mnoho znalosti o managementu, než zorganizuje skupinu lidí pro společné cíle. Ne, nejsi zodpovědný za řízení všech týmů, nebo by jsi neměl být, ale dobří designéři vědí málo managementu. Když je hrozný manažer, může každý pracovat samostatně, nenáročnou cestou a dosáhne se očekávaného výsledku od každého s koncem projektu.

Matematika
Nejde tomu utéct, hry jsou plné matematiky. Je tu pravděpodobnost, analýza rizik, bodový systém, síla řízení. Nehledě na komplexní matematiku, která zůstává celá za programováním hry. Schopní designéři se mohou ponořit do matematiky, když je potřeba, s cílem projít si pravidla a mechaniku, aby zlepšily hru.

Design zvuku
Ano, hry potřebují zvuk. Hudba lidi zapojí, zaujme, odkáže přímo k jejich podstatě. Kromě hudby je celý svět plný zvukových efektů, zvuků bouchání, zvuků bojů. Scénáře potřebují zvuky, aby hráč věřil, že v nich je. Obrázky musí ukázat místo, zatímco zvuky musí přesvědčit hráče o poloze toho místa. TIP: „Naslouchat znamená věřit“
Psychologie
Tvým cílem je poskytnou hráčům zkušenost, kterou chtějí. Budeš je děsit, odměňovat, mást, chránit a co dalšího je potřeba. A k tomu musíš pochopit vnitřní fungování lidské mysli v různém věku, třídě, vyznání apod. . Když to nepochopíš, budeš designovat ve tmě.

Chování na veřejnosti
Často budeš muset prezentovat nebo popřít myšlenku na veřejnosti. Je tu hodně věcí, které se přidají do hry a ještě více těch, které se tam přidat nemůžou. Celý tým bude mít zájem přidat nějaký svůj nápad do hry, a ty by je měl brát otevřeně, ale také popírat, argumentovat a čelit, když myšlenka není realistická. Měl by jsi být přirozený, jasný, sebejistý a ukazovat své body, nebo si budou ostatní myslet, že nevíš, co děláš. TIP: Sleduj prezidenta tvé země, jak mluví na veřejnosti nebo jak diskutuje při diskuzích.

A ano, je toho mnohem více, děsivé, že? Ale buď v pohodě, nikdo
nemůže zvládat všechny tyhle dovednosti, nikdo nemohl. O tom, o čem sem zde
mluvil (Teda psal ), jsou
hlavní dovednosti, které zlepšují tvoji pracovní úroveň. S lepší
znalostí těchto dovedností budeš mít lepší sílu coby gamedesignér.
Dále, kromě těchto dovedností, zapamatuj si nejdůležitější funkci jako
game deignér- „Musíš naslouchat“. Naslouchat ve smyslu, že musíš
naslouchat klientům, přátelům, rodině a hlavně tvému týmu. Jsou uvnitř
světa, který vytváříš, oni jsou zásadní část. Myšlenky, které se
vynoří budou mnohonásobně lepší než tvoje vlastní, a tak porazí tvé
ego! Takže naslouchej, naslouchej a naslouchej.

Reference: Google images, Deviantart e Weheartit
Inspirující učitel: Jesse Schell
Autor: Thiago Attianesi