Základy 3D grafiky v Google SketchUp
Spousta z vás by si určitě ráda vymodelovala nějaký 3D model ale
programy, které na to jsou dělané, jsou většinou cenově nedostupné (3DS
MAX, Cinema 4D) anebo příliš složité ( Blender - sám v něm příliš
neumím a to proto, že je velmi složitý a musíte mít spoustu trpělivosti,
aby jste se v něm naučili a to já moc nemám .
Prostředí
Když spustíte SketchUp 8, objeví se vám okno "Welcome to SketchUp". Jednoduše klikneme na tlačítko "Start using SketchUp". Chcete-li se dozvědět více, tak klepněte na tlačítko "Choose Template" a můžete si vybrat určitou šablonu, každou vhodnou pro jiný projekt. Ale pokud modelujete jen jednoduché modely, nemusíte si volit nějakou specifickou šablonu. Doporučuji si zvolit millimeters, což znamená, že vzdálenosti se budou počítat na milimetry.
Po spuštění se vám objeví zhruba toto prostředí:

Teď se ale podíváme, co jednotlivé ikonky znamenají
Obdélník
Díky němu lze tvořit obdélníky a čtverce
Kruh
Vytváří různé kruhy
Úsečka
Můžete vytvořit libovolnou úsečku. Když na klávesnici zadáte číslo, znamená to délka úsečky v milimetrech nebo ve stopách, podle toho, jakou šablonu si zvolíte.
Vylévající se kýbl barvy
Zde se vybírá textura. Když na ikonku kliknete, zobrazí se vám okno jménem "Materials". Pomocí rolovacího pole (vedle ikonky domu) si vyberete oddíl, ve kterém najdete určité textury.
Dvě modré šipky
Po kliknutí můžete pohybovat kamerou. Nemusíte klikat na ikonu, stačí zmáčknout rolovací tlačítko myši. Zrušíte kliknutím na kurzor myši.
Guma
Poměrně důležitý nástroj. Jednoduše kliknete na objekt. Lze také kliknout na objekt a zmáčknout klávesu Delete.
To bylo prozatím asi vše. V příštím díle si ukážeme jak vymodelovat dům