Kritika webu www.towns.cz
http://www.towns.cz
V předchozím kvízu, Online test znalostí HTML a CSS, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 15 zpráv z 15.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí HTML a CSS, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Je to určitě zajímavý koncept, který má však podle mne trochu horší
UX. Nevím co mám dělat, to by mělo býti zřejmé na první pohled...
Hra je opravdu strašně pomalá. Města se tvoří hodně blízko, chtělo by to trochu dále... Přidal bych možnost postavit město blíže, když se jedná o hráče, kterého pozvu do hry, tzn. kamaráda.
Ale pokračuj, mohla by to býti zajímavá hra...
Rozhodně zajímavé.
Konečně něco jiného, než ty webové hry, které jsou sobě podobné jako
vejce vejci a snaží se z tebe pouze vymámit peníze.
Jinak souhlasím s Honza Bittner - zatím pomalé.
Díky za názor,... To,že ze začátku člověk neví co dělat je celkem
časté, snažil jsem se to vyřešit pomocí tutoriáu, ale moc to nepomohlo.
Myslíš,že bych měl spíš ještě vylepšit tutoriál, jít radši cestou
přidání nápovědy k jednotlivým tlačítkům a ovládacím prvkům, nebo
například cestou tutoriálu jako videa?
Vím, že je rychlost problém. Jde o to, že se tam v poslední době hodně zvýšil počet uživatelů a hlavně velikosti jednotlivých měst a co budu dělat nejdřív, budou optimalizace.
A rozhodně nějak promyslím možnosti a způsoby výběru začáteční pozice...
No, spíše bych také zvolil lepší ikonky na tlačítkách, aby jsi z nich
hned poznal oč se jedná.
Vykresluješ mapu tak, že se staráš o třeba 50 políček do všech stran
a zbytek neřešíš, respektive zbytek vykreslíš při pohybu...?
Ta pozice začátečníka by měla býti určitě dále, objevil jsem se asi
10 políček od jiného hráče, což není moc ideální...
Díky za nápady,... pokusím se navrhnout, nakreslit něco srozumitelnějšího a výstižnějšího...
Jo vykresluju pouze část mapy, která se až potom, co ji posuneš znovu
dokreslí. Dneska jsem to celkem analyzoval a řekl bych, že problémů z
rychlostí je hned několik:
1) Každá stránka se nejdřív vygeneruje a až pak celá najednou odešle.
Tuhle chybu právě napravuju a měl bych jí mít opravenou řádově v
několika dnech.
2) Obrázky, které tvoří mapu by mohli mít ještě o trochu lepší kompresi...
ta mapa je složená ze tří typů bloků:
-podklad - .jpg obrázky - ty jsou už tak malé, že v načítání stránky
nehrají významnější roli.
-stromy/skály - to je vrstva nad podkladem a skládá se z .png obrázků -
tady vidím největší prostor pro zmenšení velikosti
-budovy - tady je pro každou budovu jeden obrázek + neviditelný obrázek
půdorysu na který se kliká + expanzní/antiexpanzní(šedý a červený)
kruh - možná by to šlo nějak redukovat, o tom určitě budu uvažovat
3) Samotné sekání na straně prohlížeče z důvodu velkého množství(hlavně průhledných) obrázků. - tohle mi dělá problém na mininotebooku
4) Odezva serveru - tím si nejsem moc jistý, ale mám serverhosting v USA, tak nevím nakolik může hrát roli pomalejší odezva?
Jinak který jsi uživatel(pokud nemáš zaregistrované uživatelské jméno můžeš mi napsat id(Když klikneš na druhou ikonku nahoře od nápisu "TOWNS")), abych ohledně toho sekání a pozice mohl věděl víc... (Ono se to totiž na různých částech mapy seká různě. Záleží od počtu a typu budov...)
Teď by to mělo být o něco rychlejší...
-Server obsah odešle hned a nečeká na vygenerování celé stránky.
-Některé funkce, jsem značně optimalizoval.
-Použil jsem jinou kompresi na bloky ze skal/stromů a tím je zmenšil cca. na
čtvrtinu - to byla zhruba polovina velikosti, co se načítalo.
-Sjednotil jsem černé/červené kruhy a tím redukoval počet obrázků na
stránce cca o 30% (záleží na pozici na mapě)
Taky jsem zvětšil ikonky u menu budovy a přidal pod ně popisky, myslím, že to vypadá lépe. Dávám sem screen třech různých stylů ikonek, rád bych použil jednotný styl. Který myslíš že je nejlepší?
Vůbec to není špatné, jen...
přihlásil jsem se přes FB a musel jsem si zadat údaje... ale kam, to už mi
nikdo neřekl...
Jinak grafika by šla určitě ještě zlepšit a načítání podrobností o
objektech taky (snad to nemusíš vždycky načítat ze serveru, ne? ukládání
v prohlížeči, aspoň na chvilku...?)
Taky tě musím hrozně pochválit že se mi fullscreen chová inteligentně a
otevře se jako další stránka (máš na screenu nahoře), ne jak u flashovek,
že to přetáhne veškerej obsah a potom se s tím nedá manipulovat...
No máš 3 hvězdičky Pořád
je co zlepšovat, ale na úplně špatné úrovni to není.
Napadlo tě dát ty obrázky všechny do jednoho? (respektive třeba do dvou,
jeden jpg a druhej png) Snížíš tím výrazně počet požadavků a bude to
svižnější
Tam to asi není úplně zjevné a dělá to trochu zmatek, ale pokud klikneš na ten text, který ti to říka, tak se k tomu vyplňování údajů dostaneš...
Ohledně té grafiky, myslíš hlavně vylepšení na designu budov. Nebo máš na mysli i jiné věci jako například stomy, skály podklad, chyby v pořadí objektů....?
Grafika by se do mezipaměti ukládat měla, tady si jenom nejsem jistý zda to správně funguje na jakých prohlížečích. (I když Safary by mělo fungovat stejně jako Chrome, takže se na to radši ještě podívám...)
Jinak díky za názory, rozhodně budou pro celou hru prospěšné
Popravdě jsem to nezkoušel a rozhodně to zkusím, díky za nápad...
Já jsem spíš chtěl zkusit, zda by se nedala nějak využít metoda
vkládání obrázků(nejdřív těch pomocných(ikonky, tlačítka, expanzní
kruhy) a pak možná i mapy) pomocí Base64. Kdyby se to nějak chytře
zkombinovalo s js, tak by to počet požadavků mohlo značně redukovat...
Do mezipaměti bych být tebou dal i názvy objektů, protože když si na
nějaký kkliknu, ten název se chvíli načítá. U grafiky je to opravdu jen
perfekcionismus, protože to zatím vypadá jak sestřiny omalovánky (neber si
to zle .
Nemyslím si, že by grafika byla tak mizerná, takhle to vypadá celkem mile.
Názvy tam jsou, jenom se musí kliknout na půdorys budovy - to bych tam měl asi lépe vysvětlit, protože pokud je například expanzní vež, tak při kliknutí na její špičku to zaklikne něco za ní. Díky za tuhle připomínku, protože samého by mě to nenapadlo a asi nebudeš sám, kdo s tím má problémy, zkusím se zeptat jiných hráčů...
Jinak s tou grafikou je vtipné, že jsou lidé, kteří říkají, že to
vypadá naprosto otřesně a i takový kterým se to hrozně moc líbí. O
navození nějakého spíš milého a pozitivního dojmu mi celkem i šlo celé to chci směřovat víc k
vytváření, než jako válečnou hru... Jinak co se týče toho, že ty budovy
se moc nehodí k sobě a jsou takové různorodé, to je způsobeno překotným
vývojem a nedokonalostí spojování. Tady je taková moje koncepce, jak by to
mělo dál směřovat z hlediska budov a jejich grafiky spojování...
Ahoj, poslední dobou jsem na tom hodně pracoval(hlavně na drobnostech) a chtěl jsem se zeptat, na váš pocit nakolik se celá hra zrychlila a odstranili věci, které vás štvali?
Pak mám další věc:
Mám hodně lidí, kteří přijdou hrajou to hrozně dlouho v kuse(několik
hodin) a potom je to už přestane bavit - mají už hrozně moc surek, můžou
si dělat co chtějí, ale není tam nic, co by je tam dál drželo. Mám
takový nápad a rád bych na něj dostal názor :
Na mapě by byly rozmístěné v určité hustotě automatické vesničky, osady, hrady, prvnosti, velká města,... , které by mohl hráč obsadit - mohl by rovnou utočit na hlavní budovu a obsazením hl. budovy by danou vesničku obsadil celou. Tím by získal ke svému domovskému městu další město navíc, které by si mohl rozvíjet a tím dál expandovat. Města by se mohla vzájemě chránit - mít spojené hradební systémy, ale měla by oddělené suroviny. Tím by to celé mohlo získat nový zajímavý rozměr a mohlo by to hráče víc motivovat něco obsadit a ne se plácat s každou budovou.
Domovská města by byla mnohem lépe chráněná(ne na 100%, ale každý
hráč by ho lehce ubránil) a byla by omezená počtem budov.
Na druhou stranu města, která člověk anektuje, mohou být stejně tak
převzata někým jiným.
Zobrazeno 15 zpráv z 15.