Diskuze: Ako previesť do actionPerformed() objekt z mainu
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Docel by se hodilo, kdyby jsi přiložil toho zdrojáku trochu více, konkrétně zde třídu Pexeso. Pokud se někde v její instanci uloží ty konkrétní dvě osoby, tak by je šlo poté vytáhnout. Jak? Tak například udělat "Pexeso" jako Singleton, čímž se k jeho instanci (a tudíž i k jeho metodám a atributům) dostaneš odkudkoliv. Nevím, jak moc chceš "rozšiřovat" onen kód, kolikrát tu třídu chceš vytvářet atd., to by bylo třeba říci, aby bylo možné najít další možné řešení...
public class Pexeso extends JFrame implements ActionListener
{
public Farba farba;
public Osoba osoba;
private final JButton[] poleTlacidiel = new JButton[32];
private int pocetStlacenych = 0;
private int reset = 0;
private final int[] stlaceneObrazky = new int[2];
ImageIcon obal;
private final Naplnenie[] napln = new Naplnenie[32];
public boolean par = false;
public boolean znovu;
int kliknutaPozicia;
int dalsiHrac = 1;
public Panel panel;
public PexesoBattle pexesoBattle;
public Pexeso(Osoba osoba1, Osoba osoba2)
{
panel = new Panel(osoba1, osoba2);
obal = new ImageIcon(Pexeso.class.getResource("obal.jpg"));
kliknutaPozicia = -1;
panel.lava.setIcon(osoba1.getObrazok());
panel.prava.setIcon(osoba2.getObrazok());
for(int i = 0; i < 32; i++)
{
napln[i] = new Naplnenie(i);
}
Collections.shuffle(Arrays.asList(napln));
for (int i = 0; i < 32; i++)
{
poleTlacidiel[i] = new JButton();
poleTlacidiel[i].addActionListener(this);
panel.hlavnýPanel.add(poleTlacidiel[i]);
poleTlacidiel[i].setIcon(obal);
}
if(dalsiHrac == 1) {
panel.lava.setBackground(new java.awt.Color(0, 0, 255));
}
}
//V metóde actionPerformed povieme, čo sa má stať, keď stlačíme nejaké tlačidlo, teda ak klikneme na kartu pexesa.
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
JButton tlačidlo = (JButton) e.getSource();
for (int i = 0; i < 32; i++)
{
if (((tlačidlo).equals(poleTlacidiel[i])) && (napln[i].najdenyPar == false) && (i != kliknutaPozicia))
{
kliknutaPozicia = i;
tlačidlo.setIcon(napln[i].ikona);
if(pocetStlacenych == 0) stlaceneObrazky[0] = i;
if(pocetStlacenych == 1) stlaceneObrazky[1] = i;
pocetStlacenych++;
}
}
if (pocetStlacenych == 2)
{
if ((napln[stlaceneObrazky[0]].cisloObrazku)==(napln[stlaceneObrazky[1]].cisloObrazku))
{
par = true;
pocetStlacenych = 0;
napln[stlaceneObrazky[0]].najdenyPar = true;
napln[stlaceneObrazky[1]].najdenyPar = true;
kliknutaPozicia = -1;
////////////////////////////////
reset++;
reset(reset);
znovu = true;
}
//Ak karty netvoria pár, počet stlačených kariet sa nastaví na nulu a karty sa otočia do pôvodnej pozície
else
{
poleTlacidiel[stlaceneObrazky[0]].setIcon(obal);
poleTlacidiel[stlaceneObrazky[1]].setIcon(obal);
pocetStlacenych = 0;
kliknutaPozicia = -1;
znovu = false;
}
if (znovu==false) {
dalsiHrac++;
}
dalsiHrac = dajHraca(dalsiHrac);
zmenHraca();
par = false;
}
}
Vypadá to, jako by jsi už na něčem dělal... Když to potřebuneš jenom v této třídě, tak proč si prostě neudělat dva atributy, např.
private Osoba osoba1;
private Osoba osoba2;
A poté si ty osoby uložit v konstruktoru...
public Pexeso(Osoba osoba1, Osoba osoba2){
//.....
this.osoba1 = osoba1;
this.osoba2 = osoba2;
//.....
}
Zobrazeno 5 zpráv z 5.