Ahoj,
do našeho projektu už kromě grafika (http://www.itnetwork.cz/…2f7bfcdf1d64#…)
sháníme i programátora v Javě, aby to bylo vyrovnané. Opět pište na
e-mail GunSpawn@seznam.cz. Náš
projekt už má jméno Ultimus utrem (google přeloží jako poslední láhev).
Je to, jak už jsem psal, příběh 40 letého Petra Kadlece z Čech, zatím
nevíme přesně odkud, v období prohibice. Odhalí metanolovou kauzu, bude
stíhán "mafiány", možná i policií. Uvažujeme, že konec nemusí být
nutně dobrý. To je zatím vše, co vám můžu napsat. Těším se na vaše
odpovědi.
S pozdravem GunSpawn.
právě vymýšlíme základní vlastnosti hry a hlavní prvek hratelnosti,
poté přejdem na tvorbu prvního prototypu
1 programátor, 1 grafik, 1 scénárista a 1 producent, chtěli by jsme
přibrat jednoho grafika a jednoho programátora
4.jak jsem psal v minulém příspěvku + zkušenosti z vývojem
5. Jde převážně o získání zkušeností při tvorbě hry, a pokud možno,
sehrání dobrý party lidí, kteří by mohli později založit softwarovou
firmu
K čemu na Indie projektu potřebujete Producenta? Tohle mi přesně přijde
jako typ projektu, kde jeden (samozřejmě ten nejdůležitější), vymyslí
hru, zjistí, že v podstatě nic neumí, tak si sežene lidi co to za něj
oddřou, on shrábne prachy za nulovou práci (vždyť je přece ten co to
organizuje), a je vysmátej....
Ještě jsou volná místa šéfa inspekčního dohledu, velmistra přes
všecko a vrchního nadkapitána. Až z toho bude firma, bude se volit
prezident. Možná i víceprezident.
Kde mají producenta. Zeptejte se nějakého zkušeného herního vývojáře
(z ČR např. Lukáš Macura, Dan Vávra, Pavel Dobrovský) a ten vám potvrdí,
že producent je třeba i u projektů, které nejsou milionové.
Protože budeme do Unity vkládat kód, a tam se dá, pokud si dobře
pamatuju, psát jen v Javě a C++. Navíc máme už 2 programátory v Javě, tak
aby v tom byl pořádek a ten kód se zbytečně nebil.
Nic si z toho nedělej, nadšení je často důležitější než znalosti.
Pokud si dobře pamatuji, psal jsi, že jste dva programátoři. Můžu se
zeptat, v čem programujete?
Doporučuji lwjgl( Ne jen proto, že je v něm Minecraft )
Ja: Přesně-uč se Javu když ji umíš.
A od tématu: Převládají ,,programátoři'' v Unity nebo klasické
programování?
Co to je za otázku od tématu? Buď sem úplně mimo nebo nedává smysl...
Mimochodem: GunSpawn pokud chceš pracovat v Unity na Javu zapomeň.
JavaScript (UnityScript) nemá s Javou nic společného. Stejně tak C# (Mono).
Z toho plyne že: Buď se naučíte C# (JavaScript nedoporučuju - později
můžete narazit na problémy), nebo se na Unity rovnou vykašlete a najděte si
nějaký Java engine. V C++ můžete v Unity programovat ale jen od verze PRO -
1,140 €. Já si tu radost s Unity Pro o vánocích udělal a musím říct že
přinejmenším na výkonu her je to poznat opravdu brutálně.
Tam už záleží, či to naozaj veľmi chcú/potrebujú/musia mať v Unity
a nie v ničom inom.
Ak nie, potom je blbosť prechádzať na iný jazyk, keď ten už obaja
vedia.
Blbost je jako ("relativní") začátečník přecházet na Engine, který
neznám, jenom kvůli tomu, že umí jazyk který se už nějakou chvilku
učím. Je snazší jen změnit jazyk (který je ještě k tomu podobný tomu co
už umí), než se učit nějaké neznáme enginy, o kterých nikdo neví jak
dlouho tu budou....
Hlavní je, že poskytli vybraným vývojářům Source Code (Vyšší verze
Premium) čili, i kdyby jej Unity Technologies zavrhli (o čemž se dá dost
dobře pochybovat), stále je tu komunita díky které může zůstat na
nohou...
PS: Pokud zůstanete u Unity nebojte se mě ohledně čehokoli kontaktovat...
Mám sice opravdu málo času ale vždycky rád pomohu...
Mimochodem Unity Technologies mají závaznou smlouvu se Sony a Microsoftem o
softwarové a technické jistotě pro vývojáře minimálně po dobu 4 let od
vydání Next-Gen konzolí. (Zdroj: Soukromé jednání s týmem Unity
Tech.)
To iste sa da povedat o prakticky kazdom open source engine. A podpora ? Naco
? Kazdy vyvojar, ktory si trufne na vyvoj hry, by mal uz byt dostatocne skuseny
na to, aby vedel preluskat problemy sam, pripadne s pomocou kolegou.
Ano dá, ale jinak by to asi vypadalo u Enginu s komunitou 100 lidí a jinak
u Enginu s komunitou 100 000 lidí....
EDIT:// A věz, že podpora se hodí právě třeba v případě, že pracuješ
na rozšíření enginu s kódem pohybujícím se v milionech řádků a ve
stovkách ssouborů....
Je to motivace, ale těžko se pak divit, že je dnes rozšířenější
GameMaker než Unity/UDK/CryEngine. Lidi jsou líní. A začátečníci
hlavně. Vidí stovky znaků nebo 50 ikonek... Co si asi vyberou?
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že na hře se toho člověk naučí
většinou nejvíc , samozřejmě to chce umět základy programování (nemusí
to být nutně ani stejný jazyk) a ideálně mít ve vedení někoho, kdo má
alespoň nějaké zkušenosti
Rozsirovat engine ? To najskor treba mat pristup k licencii, ktora zahrnuje
zdrojove kody, a ta neni lacna (viem to z vlastnej skusenosti, nasa firma ma
licencovany CryEngine), az potom je mozne rozsirovat skutocny engine, a v
pripade, ze uz licenciu mate, predpokladam ze mate aj vyssie znalosti nez nejaky
student strednej skoly. K tym riadkom, alebo suborom - v dobrej dokumentacii
vzdy najdes, kde je aky kod, a co ma na starost, mimo to, stovky suborov niesu
problem, a milion riadkov tiez nie je nic nezvladnutelne (opät hovorim z
vlastnej skusenosti).
Počty byli čistě teoretické... Samozřejmě je to mnohem víc...
Mimochodem Source Code licencovaný mám (po extréééémně zdlouhavé
domluvě s několika lidmi) jako studenskou licenci. Ovšem jako podmínka pro
její získání bylo kupříkladu zakoupení Unity Pro (+-35 000) a Unity
Mobile Export Pro (+-20000 {po opravdu velkééé slevě}) což je finanční
rána ze které se budu pravděpodobně zotavovat ještě poměrně dlouho. A
právě vzhledem k tomu, že Unity má Source code prakticky nedostupný mají
dostupnou jen interní dokumentaci která je řekněme - no trošičku
nepřehledná.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Tato diskuze byla označena moderátorem jako nekonstruktivní a myslíme si, že nemá pro veřejnost příliš vysokou hodnotu. Členy můžete samozřejmě stále oslovit soukromě a to formou zpráv nebo chatu.