Diskuze: Hodnotenie kalkulacky
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Je dost nepraktické když výsledek každé operace ukládáš do lokální proměnné ve vyhodnocovači, lepší přístup by byl navrátit výsledek té operace.
Ok, upravil som.
Takto by to v mohlo byt alebo je tam nejaka vec este, ktora by sa mala podla nejakych pravidiel urobit inak?
Ahoj, jak tak koukám na kód, tak bych měl pár připomínek.
1. Třída vyhodnocování je v tomto případě jenom jako pomocná třída na počítání, takže by nebylo od věci, kdyby jsi v ní změnil všechny metody na statické a zakázal konstruktor. Třída by se změnila asi takto:
public class Vyhodnocovanie {
private Vyhodnocovanie(){}
public static int scitaj(int c1, int c2) {
return c1 + c2;
}
public static int odcitaj(int c1, int c2) {
return c1 - c2;
}
public static int vydel(int c1, int c2) {
if (c2 == 0) return -1;
return c1 / c2;
}
public static int vynasob(int c1, int c2) {
return c1 * c2;
}
}
Třída by se používala takto:
... switch(volba) {
case 1:
System.out.println(c1 + " + " + c2 + " = " + Vyhodnocovanie.scitaj(c1, c2));
}
Jde o to, že vytváření instance je ve tvém případě zbytečné, protože tam neprovádíš žádné další operace.
Je zde i druhá možnost. Místo třídy Vyhodnocovanie uděláš třeba třídu MojeCislo, která by chtěla v konstruktoru první číslo. Dále by měla metody pro počítání, ale potřebovala by jenom jedno další číslo, nebo nejlépe další instanci třídy MojeCislo. Zde je ukázka:
public class MojeCislo {
private int cislo;
public MojeCislo(int cislo){
this.cislo = cislo;
}
public int scitaj(int c) {
return this.cislo + c;
}
public int scitaj(MojeCislo c) {
// Zde je proměnná cislo přístupná, i když je privátní.
return this.cislo + c.cislo;
}
public int odcitaj(int c) {
return this.cislo - c;
}
public int vydel(int c) {
// Dělení nulou si ošetři jak chceš :)
if (c == 0) return -1;
return this.cislo / c;
}
public int vynasob(int c) {
return this.cislo * c;
}
}
Takováto třída by se dala použít následujícím způsobem:
MojeCislo c1 = new MojeCislo(5);
MojeCislo c2 = new MojeCislo(9);
c1.scitaj(9);
c1.scitaj(c2);
Snad jsem tě moc nevyděsil
To prve riesenie je takmer to iste, co som poslal ja v prispevku pred tebou, co si do metody pridal je 'static', na co presne to sluzi v tomto pripade?
Tomu druhemu rieseniu som nakoniec porozumel po dlhsej dobe, ale zda sa mi to take zlozitejsie na 'jednoduchu' vec. Kazdopadne dakujem aj za ukazku dalsej moznosti Je to zaujimavy sposob.
V tom prvním řešením sice přidám "jenom" slovo static, ale tím změním způsob používání té třídy. Jak jsem psal výš, je zbytečné tu třídu instancovat, pokud slouží pouze jako pomocná třída. To tvoje řešení je něco mezi těma dvěma.
Vedel by si mi jednoducho vysvetlit aky ucel alebo vyhodu ma v tomto pripade to slovo static? Ja som sa este tak daleko nedostal resp. som o tom len zapocul. Dakujem
Pokud vím, tak statika je tu vysvětlená v článcích s OOP. Tak si to přečti a když Ti něco nebude jasný, tak napiš...
Tady je odkaz: http://www.itnetwork.cz/…-konstruktor
Ok, precitam si to. Ked som zacal robit kalkulacku, tak som skoncil na 4. lekcii OOP a zaroven v knihe, ktoru mam.
Zobrazeno 9 zpráv z 9.