Diskuze: Jak si navrhnout projekt?
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj. Když jsem dělal hry, tak jsem si nejdříve pořádně rozmyslel cíl hry a základní mechaniky. Většina lidí dělá tu chybu, že například začínají přemýšlet nejdřív na grafice, na příběhu, postavách nebo předmětech. Takže bych doporučoval udělat si ty mechaniky ( jako objekty nebo sprity pouzit krychle nebo ctverce) a az pote se zabyval grafikou a pozdeji pibehem atd.
Ideální je si vše rozdrobit na co nejmenší projektíky. Neříkám, abys
pro jednu metodu vytvářel jednu třídu:), ale když máš projekt rozdělený
na spousty částí, je to sice obsáhlejší, ale líp se debugguje.
Musíš se na to dívat objektově a uvidíš jak ti to půjde. Líbí se mi
tvůj dotaz, protože jdeš na věc zodpovědně a chytře, tak ti dám malý
example:
Třeba kdybys chtěl naprogramovat tetris:
Takže si můžeš třeba vytvořit nějakou úplně jinou třídu, která s projektem vůbec nesouvisí a pak s touhle třídou testuješ ostatní třídy. Například v tomto tetrisu. Pro testování třídy prostředí netestuj z počátku konkrétní kostičku, ale vytvoř si úplně odlišnou komponentu a dej ji nějaký divný patvar. Pokud bude tato třída plnit podmínky rozhraní a prostředí ji tedy příjme, tak to už je pro tebe úspěch, pokud se chová tak, jak by se měla každá kostka chovat, i když graficky to bude nějak divné. - například když si místo kostky nakreslíš kužel nebo ufouna nebo (a to já obzvlášť doporčuju) nějaký asynchronní tvar. Když pracuješ se čtverečky a kolečky, často to svádí ke zbytečným chybám;) )
Není to tak zbytečný krok - zvlášť, kdybys potřeboval v budoucnu pomoc
nebo když si ten projekt otevřeš po měsíční pauze.
Komentář typu: /metoda nastaví atribut pocetObjektu, ve kterem si
pamatuju, kolik objektu je v tetrisu/
A vím, na co ten atribut a ta metoda je. Ze začátku a hlavně když něco
vytváříš, tak je ti jasné, k čemu to je, ale pokud nemáš v palici
kvantový počítač s pamětí 10 tera a jsi jen člověk, uvidíš jak by ses
v tom mohl po čase ztrácet. Ne vždy, ale ušetříš si tím prostě
práci.
No a až budeš mít 20% projektu hotového - tím se myslí, že už si
můžeš hru nějak zahrát, tak pak tě čeká zábavná část celého
programování:)
Ladění, ladění, ladění, ladění, ladění, potom ještě následuje
ladění a na závěr to vyladíš:)
Jo a ještě jedna poznámka.
Osobně se mi osvědčila dobrá věc. Pokud chceš najít co nejvíc chyb ve
svém programu - dej to někomu na hraní. Zjisti, jestli se v tom programu
orientuje nebo jestli třeba už na začátku bádá, jak program spustit, k
čemu je tam to ono tlačítko a tak.
Někdy ti jiní uživatelé (nejlepší jsou právě takoví, kteří začnou
řvát, že to nechtějí, protože tomu nerozumí:) - ti najdou nejvíc
chyb)
najdou takové chyby, které by tě nikdy nenapadli, ale chyby to jsou.
Příklad - když děláš kalkulačku, tak by tě nenapadlo, že tam někdo
naťuká místo čísel písmena-.-
Zobrazeno 4 zpráv z 4.