Diskuze: Java hra
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 10 zpráv z 10.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Samozřejmě to možné je například pomocí libgdx
Trochu jsem hledal, ale moc jsem toho o Libgdx nenašel. Tak si říkám zda by pro tenhle typ hry nebylo vhodnější Unity.
To je hloupost. V každém programovacím jazyce uděláš to stejné. Ty jen potřebuješ nějakou knihovnu, která za tebe vyřeší vykreslování. Nikdy jsem nic takového v Javě nezkoušel, takže ti žádnou knihovnu nedoporučím. Libgdx už vypadá, že je hotový herní engine - co se dívám, je to něco jako Unity s Javou. Co si zvolíš je na tobě. Důležité je to, že jak se hra bude chovat si zvolíš sám (naprogramuješ to).
Pokud by si to chtěl dělat v Unity, tak existuje skvělej tutoriál: https://www.youtube.com/watch?…
Jinak momentálně je projekt na githubu a stará se o něj komunita: https://github.com/…ectPorcupine
Přesně tenhle tutoriál jsem našel a proto jsem uvažoval jestli to jde i v Javě nebo jestli přejít na Unity, nikde jsem takový návod v Javě nenašel a přesně takovouhle hru bych chtěl udělat, kde bude hráč stavět, vybavovat budovu, najímat zaměstnance a dělat management
Jde to udělat i v Javě. Základem je zjišťovat, jestli hráč kliknul a kam. Začni napřed s tím, že budeš moct bořit a stavět jeden typ budovy. To pak vylepši, že se bude měřit, jestli má hráč dost surovin a pak přidej různé typy budov. Nakonec přidej zaměstnance, jejich ovládání a jejich AI.
Díky za radu, určitě to vyzkoušim.
Ještě se chci zeptat jestli jde nějak normálně naprogramovat aby u hry
tohoto typu šlo vytvořit více pater, člověk by mezi nimi mohl přepínal,
stavět v každém z nich a aby se AI mohli přesouvat mezi jednotlivými patry.
Jestli se to dělá například pomocí vláken nebo jestli je to na
naprogramování moc složitý?
Ano, jde. Uděláš si seznam pater a budeš simulovat postupně každé. Mezi nimi budeš přepínat tak, že se bude renderovat zrovna to, na které se kouká hráč. NPC si pak patra můžou předávat nějakou metodou.
Vlákny by to také šlo, ale PC by měl utáhnout i simulování více pater naráz. Takže vlákna nutná nejsou, akorát to mnohonásobně zesložití program.
Nejlepší a nejlehčí pro tebe bude Unity, sice musíš místo Javy použít C# ale až na pár výjimek je to to samé
Zobrazeno 10 zpráv z 10.