PHP týden První novoroční výprodej
80 % bodů zdarma díky akci Black Friday!
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se PHP

Diskuze: Java programování

Aktivity (2)
Avatar
petr
Člen
Avatar
petr:23.12.2019 21:04

Ahoj, zajímalo by mě, jak postupujete při programování? Např.: jestli si vše nejdříve napíšete(třeba na papír) nebo to vymýšlíte z voleje ?

Zkusil jsem: Já když programuji(za­čátečník), tak vždy na něco zapomenu a pak nevím, jak to udělat (když třeba programuji hru(retro snake), tak aktuálně nevím, jak pokračovat u pohybu hlavy). To ani nevím, jak vyřeším … nechci to hledat na netu(to mi přijde neefektivní).
Takže to asi smažu a začnu znovu :D

Chci docílit: Také jak postupujete vy, když se vám něco takového stane? jak jste začínali a s čím(co jste programovali)? Dík všem :) btw Šťastné a Veselé VÁNOCE!! :)

 
Odpovědět
23.12.2019 21:04
Avatar
SolusLupusUmbra
Redaktor
Avatar
SolusLupusUmbra:24.12.2019 13:23

Ahoj,
best practice je napsat nejprve unit testy, při jejich psaní obvykle člověka napadne většina alternativ a poté teprve psát kod. Pokud si během psaní kodu nebo později uvědomíš, že jsi na něco zapomněl, doplníš testy a případně i kod.
Někteří považují unit testy za zbytečné a zpomalující, ale mě osobně i v práci se osvědčili
Stává se mi, že při psaní kodu nebo testu zjistím, že je nepoužitelný, takže také začínám od nuly (mimochodem: přitom se hodí git)

Nahoru Odpovědět
24.12.2019 13:23
Život by byl mnohem jednodušší, kdybychom k němu měli zdrojový kód.
Naši partneři možná hledají právě tebe!
Avatar
Robert Michalovič:26.12.2019 6:19

Záleží na složitosti programu :

  1. Triviální(max 200 řádků) programuji od pasu. Prostě z hlavy. S komentáři ve zdrojáku.
  2. Složitější (max 2 000 řádků) s gui, tak tam už si třeba gui nejdříve kreslím na papír a podle toho gui sestavím, logiku pořád z hlavy. S komentáři ve zdrojáku.
  3. Komplikované programy(max 100 000 řádků) - gui na papíru, logiku přes vývojové diagramy na papíru, schéma projektu přes UML opět na papíru, s komentáři ve zdrojáku + hlubší popis a historie vývoje přes samostatnou technickou zprávu v txt nebo doc.
  4. Projekty jako kontraktor - zde se stejně řeší lokální malé části dle zadání, a ostatní se přizpůsobuje standardu projektu.

Podklady z papíru pak nascenuji a nakopíruji do projektu. Stejně tak i pdf se zadáním od cizích vč. mailové korespondence ať to mám vše na jednom místě a to v adresáři projektu. Čím víc si toho napíšu tím snadněji(rychleji) se do toho zase dostávám když se k tomu po mnoha letech. vrátím.

Co se týče samotné abstrakce programování, tak já si vždycky ideu(zadání) rozložím na malé části a ty, postupně řeším. První sestavím a propojím gui a pak vyřeším události. Samozřejmě často stojím před částí, kterou jsem nikdy neřešil a tak nevím jak na to. To pak přijde na řadu knihy či google a hledám vzorové zdrojáky nebo tutoriál pro danou problematiku a pak až to nastuduji se vrátím k původnímu programu a daný úsek dořeším. Nicméně když něco neumím tak o tom vím na začátku projektu(programu) a nikoliv až dorazím do dané části během programování.

Co se týče učení programování, mě se nejvíce osvědčil způsob. Nejdříve jsem četl knihy a programoval triviální prográmky v nich, aby se mi to dostalo pod kůži(do dlouhodobé paměti). A stejně tak jsem pak přidal frameworky, databáze a pak JavuEE.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět
26.12.2019 6:19
Avatar
petr
Člen
Avatar
petr:26.12.2019 16:35

Mockrát děkuji :-) Pěkně jste to oba popsali. Už aspoň vím, jak dál tvořit projekty. :-)

 
Nahoru Odpovědět
26.12.2019 16:35
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.