NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!

Diskuze: Libgdx - Z-index alebo render

V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Aktivity
Avatar
Lukáš
Člen
Avatar
Lukáš :7.10.2017 21:05

Dobrý deň,
zaujímalo by ma ako sa dá v libgdx vyriešiť problém s prekrývaním. Predstavte si že mám nejaký objekt, napríklad strom. Ked prídem k tomuto objektu s postavou zo spodu, chcem aby postava bola nad stromom a prekrývala tak strom. Ak však ten strom obídem a prídem k nemu zozadu, čiže sa postava nachádza napríklad pod listami stromu, chcem aby bolo vidno strom a postava bola skrytá. Ako to najlepšie vyriešiť? Využívam na mapu Tile a celkovo MapObjects.

 
Odpovědět
7.10.2017 21:05
Avatar
dexit33
Člen
Avatar
dexit33:8.10.2017 17:14

Budeš si muset napsat na to nějáký vlastní systém, použil bych nějáký bounding box, který by kontroloval, ze které strany přijde hráč a na základě toho měnit pořadí renderu

 
Nahoru Odpovědět
8.10.2017 17:14
Avatar
Marian Benčat:9.10.2017 9:24

Hádám, že myslíš toto:
https://en.wikipedia.org/wiki/Z-fighting

a resi se to realne tak, ze se povi grafikum, at to nedelaji (at nepokladaji 2 roviny na stejnou souradnici,, protože je to neřešitelný problém,.. v reálném světě totiž taky nic nemůžeš dát na stejný místo... i dvě roviny jsou ve skutečnosti na sobě.

Editováno 9.10.2017 9:26
Nahoru Odpovědět
9.10.2017 9:24
Totalitní admini..
Avatar
Lukáš
Člen
Avatar
Lukáš :9.10.2017 11:50

no myslím že to je riešiteľné len ja osobne som nedohľadal nejaké optimálne riešenie tak sa pýtam vás či by ste o niečom nevedeli. Pozeral som pár hier na podobný princíp a fungovalo to tam. Ak stala postavička dolu pod objektom, objekt ju neprekrýval. Ak sa posunula na objekt, čo bolo napríklad krovie, tak sa pretočil render a krovie bolo vykreslené na vrchu a časť postavy tak skrytá. Skúsim to samozrejme nejako spraviť sám, ale vždy je lepšie použiť už overený spôsob ktorý sa nato používa ak by niekto o takom niečom vedel :)

 
Nahoru Odpovědět
9.10.2017 11:50
Avatar
Odpovídá na Lukáš
Marian Benčat:9.10.2017 12:20

asi porad nevim co myslis.. muzes udelat nejaky treba printscreen?

Nahoru Odpovědět
9.10.2017 12:20
Totalitní admini..
Avatar
Marian Benčat:9.10.2017 12:22

Nebo myslíš třeba takovou tu transparenci, kdyz jsi třeba v budově? (ta se dělá raycastem)

Nahoru Odpovědět
9.10.2017 12:22
Totalitní admini..
Avatar
Luboš Běhounek Satik:9.10.2017 12:34

Proste jen nastavujes objektum Z souradnici (nebo poradi, v jakym se kreslej) podle vysledny Y pozice objektu na obrazovce (pozice, kam vychazi objekt, ne sprite).

Pokud chces mit treba strom aby ti koruna prekryvala panacka, i kdyz stoji pred stromem (kmenem), tak muzes mit kmen a korunu zvlast a koruna muze byt vzdycky kreslena az v dalsim pruchodu.

Jestli libGDX umi primo Z-index netusim.

Editováno 9.10.2017 12:34
Nahoru Odpovědět
9.10.2017 12:34
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Marian Benčat:9.10.2017 14:04

aha.. 2D grafika.. ok

Nahoru Odpovědět
9.10.2017 14:04
Totalitní admini..
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.