Diskuze: Machr na Javu - Koperníkův model sluneční soustavy
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 36 zpráv z 136.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
No asi to bude Win8, nevím, mám tam tu knihovnu a stejně to hlásí
Nevadí proto na to nejsi sám draco to zlávne sám kor když k tomu nejsou zdrojáky, tak to nebude ani tak těžké
Abych řekl pravdu, z C++ toho moc neohodnotím z Javy ještě zvládnu
Už jsem u posledního, nečekal jsem takový zájem a snažím se tam psát i krátké komenty
Kluci, musím říct, že jsem opravdu nadšený z toho, jak vás Koperník chytl, nečekal jsem takovou odezvu. Hodnotili jsme spolu s Petr Nymsa a došli k následujícímu pořadí. Bylo to dost těžké, hlavně kvůli tolika jazykům a kvůli tomu, že úroveň vašich výtvorů byla vcelku vysoká.
1. Frunta (90 bodů)
sdraco: Překvapil hezký kód v C++ a rotace obrázků planet.
Zirko: Splnil zadání, pěkné zrychlení, má dokonce měsíce!
1. Winitrix (90 bodů, ano, zas 2 první místa)
sdraco: Podívaná je dokonalá, dal jsem ti za vzhled ještě bod navíc. Máš
tam nějaké třídy s malým písmenem nebo flyingPlanets (množné číslo), i
když třída reprezentuje jednu planetu. Místo img by bylo vhodnější zvolit
jiný název místo zkratky, je tam čeká metoda aktualizuj(). Návrh není
špatný, ale chtělo by to lépe dodržovat zásany pojmenovávání tříd a
proměnných. Hudba pěkná (i když wave je dost velký), citát také
Zirko: Pěkné grafické zpracování, hudba, nabízí pár funkcí (3). Ke
kódu výhrady nemám, asi bych to napsal stejně.
2. Michal (85 bodů)
sdraco: To předávání pictureboxu je trochu divoké, předává se graphics,
jinak pěkné.
Zirko: Spousta funkcí, možností nastavení, grafika pěkná. Kód mi přijde
špatný. Všechno je public, hodně zvláštní předávání. Objekty Planeta
přijímají Scenu, což je trochu divné. Statické metody ve Scéně, špatný
návrh. Stejně tu scénu předává, může metody zavolat z předané.
3. Luckin (80 bodů)
sdraco: Škoda že je vše v jednom souboru a ty měsíce v Main
Zirko: Měsíce, zrychlení, je to C++, nikdy jsem v něm nedělal ale nevypadá
to nijak špatně.
4. Misaz (65 bodů)
sdraco: Škoda, že nejsou třídy rozděleny v souborech, třídy by měly
začínat velkým písmenem, při stisku R těch raket vzniká nějak hodně
Nicméně oproti tvé
fontáně obrovský kus práce, ten kód je úplně někde jinde, moc
chválím.
Zirko: pěkný nápad s raketkami. Grafika celkem pěkná. V kódu opět
zbytečné public, nevím jestli je nejlepší použíat ve hře Timery, vše by
šlo udělat přes Update() a nebo líp přes komponenty. Sice to už úplně
sem nepatří, ale mazání raket neprobíhá, pouze je nevykresluje -> po
chvilce to může začít dělat problémy. Škoda že stisknutím R se přidá
asi 20 raket, omezit to opravdu na stisknutí.
5. Samik11 (55 bodů)
sdraco: Objektový model je sice funkční, ale nešťastně pojmenovaný.
Např. Máme třídu Uhel a planeta má následně atribut uhel, který je 0. To
se dost plete. Třída Uhel má v sobě dále atribut uhel a uhelJeden, když
nastavím rychlost, nezmění se hodnota v uhelJeden. Asi bych tu třídu
úplně vypustil a dal úhel a rychlost jen do planety. U třídy Painting
(doufám, že jsi myslel Painting jako obrázek, ne jako kreslení) jsou metody
rychlost a podminka, první by se měla jmenovat posunPlanety (ty by měly být
v nějaké kolekci, aby se to nemuselo spát takhle ručně a jejich rychlosti u
planet) a druhá mi přijde špatně, oběh bych stanovoval dle úhlu, ne podle
pozice na ploše, to by nemuselo v některých případech korektně proběhnout
(třeba při velké rychlosti). Hlavní třída s Main by se měla jmenovat asi
Soustava než KruhObeh.
Zirko: splnil zadání, žádné funkce navíc nejsou nebo jsem je nenašel.
Kód myslím že ještě jde, až na ty metody podminka() apod.
Nuz - Bohužel jsem nenašel zdrojové kódy Aplikace vypadá super.
Placky si odnášejí Frunta a Зайчик, které chcete? Všem děkuji za účast a těším se příště.
Gratuluju ještě osobně
Proč furt porovnáváte s fontánami? Už jsem říkal že fontány jsem nestíhal, tak jsem to všechno dal "all in one".
Gratulace vitezum. Zkusim svoj kod predelat podle tvych rad. Jinak dik za konstruktivni kritiku.
Hoj, jen bych chtěl dodat co se kódu týče, první jsem chtěl mít všechny planety v jedné třídě a pak jsem si uvědomil, že je to blbost ( proto to množné číslo ) pár metod a tříd jsem dodělával v 5 ráno dnes a dokonce si i pamatuju že jsem všem třídám změnil počáteční písmenko na malé... v 5 ráno mi to hold přišlo správně protože jsme si neuvědomil že je to třída a ne metoda ^^ znáte to 4 big shocky v sobě Každopádně tak hrozné to nebylo když mám 90 bodů, snad příště budu mít více času. A nebudu to plácat dohromady v 5 ráno.
Samozřejmě že bych si vzal Javu adresu tuším máte.
Fruntovi gratuluju
Gratulujem víťazom a tie Misazove raketky
Gratuluji Winitrixovi a děkuji. Jestli existuje placka Machr na C++, tak bych si vzal tu.
ještě k tomu wav souboru za to nemůžu už jsem snižoval frekvenci jinak by to mělo 50MB nechtělo mi to přehrávat mp3 a nějaký media library se mi stahovat nechtěli nebo neznáš nějakou alternativu? :^) .au má to samé a aiff nebo jak se jmenuje taky všechno bylo ohromný
Ne neexistuje
Na výběr máš:
Algoritmizace
C#
Java
Efekty
Webdesign (to, ale asi ne
)
PHP (to, ale asi ne )
GameMaker (to, ale asi ne
)
Doufám že jsem na nic nezaoměl
Jelikož jsem to dělal velice na rychlo (proto všechno v jednom souboru) a
ani se nechtěl plnohodnotně účastnit, tak děkuji za pěkné 3.místo
Gratuluji vítězům, myslím že vyhráli zaslouženě, obě soustavy se mi
velmi líbí. Na kód jsem koukal pouze u Frunty, jelikož to jako jediný psal
v C++ a kódy dodal. Ale nebudu kritizovat
Osobně jsem měl všechny planety (i Slunce a měsíce) v jedné třídě (typu enum) a nějak mi to nepřipadalo jako nepřístojné.
Potom bych tedy, jestli to nějak s tímto souvisí, si vzal Machra na algoritmy.
Proč si to už smazal? Chtěl sem se podívat na tvůj výtvor a už tam není.
přidám ho sem jako ukázkový program nemam nafukovací dropbox a nechci mít na gitu 500 projektů
Jak to, že jste nenašli zdrojové kódy? Já ty linky zkoušel a fungovaly.
Zirko: ta knihovna je myslím součástí Visual studia pro c++(podle
internetu).
Jen pro zajímavost ty kódy:
https://dl.dropboxusercontent.com/…r_system.zip
Taky nejde! Nefunguje dropbox!!!!
http://www.itnetwork.cz/dev-lighter/102
To předávání pictureboxu je trochu divoké, předává se
graphics.
To jsem nevěděl.
Objekty Planeta přijímají Scenu, což je trochu divné.
A jak bych potom zjistil, do které Sceny mám to Teleso vykreslit? Potřebuju
získat proměnnou scena.slunce.
Statické metody ve Scéně, špatný návrh.
To mi přijde v pořádku, ty metody nesouvisí nijak s konkrétním objektem.
Možná by bylo lepší z TimeSpanu odddědit MujTimeSpan a přetížit
operátory * a /, mám pravdu?
2. Scéna je pouze jedna ne ? Pokud by jsi chtěl mít více scén, každá scéna by měla mít List Teles, které potom budou vykreslovat.
3. Ano. Právě že tyto metody nijak nesouvisí s tímto objektem, je blbý to dávat tomuto objektu
Myslel jsem to tak, že nesouvisí s konkrétním objektem, ale s celou třídou.
Ty linky před chvilkou začaly fungovat. Tak to teda nechápu.
Koukám no Kód objektový zrovna není, ale určitě bys dostal dost bodů, máš to hezké
To je jak naschvál. Stejně jako u machra na gamemaker.
Příště dávej na uloz.to jako já. Tam to funguje hned.
TimeSpan je struct, takže to nemůžu oddědit, takže ty metody na dělení a násobení někde musím mít. Statika není všeobecné špatná, zrovna tady se podle mě hodí. Co ty na to David Hartinger?
Já statiku také používám. Například v XNA mám třídu UserInput, která obstarává stisklé klávesy, stisknutí myši apod. Kdekoliv v programu se pak můžu dozvědět co jsem stiskl. Jde o to že to máš trochu nešťastně ve stejné třídě, kde to spolu nesouvisí
Gratuluji vítězům. Všichni to máte pěkné (na kód jsem se zatím nedíval). BTW: já slovo static mám jednou v každém programu - static void main.
Slovo static používám v každé třídě - v každé mám jednu statickou vnitřní třídu s jednou metodou main na testy.
Statika se na pomocné matematické metody docela používá. Jinak bys mohl udělat wrapper, co by byla třída s metodama a v sobě měla struct.
Statika se používá všude tam, kde nechci udržovat kontext. Dynamické metody a třídy mají vlastně jeden skrytý parametr navíc. Ten se použitím slova "static" odstraňuje.
Zobrazeno 36 zpráv z 136.