Diskuze: Nastavení EventHandler v javafx
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 12 zpráv z 12.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Můžeš si vytvořit pole tech handleru a pak to sparovat podle indexu, nebo prostě budeš každé tlačítko vytvářet extra zvlášť.
A jk tam udělam to pole ?
Je to sice bordel kod, ale funguje to:
1. Ve třídě Metody si vytvoříš pole handlerů takto:
EventHandler[] events = new EventHandler[10]; //10 = pocet tlacitek
EventHandler[] events = new EventHandler[]{
new EventHandler<ActionEvent>(){
@Override
public void handle(ActionEvent event) {
System.out.println("Event handle 0");
}
},
events[1] = new EventHandler<ActionEvent>(){
@Override
public void handle(ActionEvent event) {
System.out.println("Event handle 1");
}
}
};
- Nebo ta pěknější cesta, že to inicializuješ až v konstruktoru a to by vypadalo takto:
public Metody() {
events[0] = new EventHandler<ActionEvent>(){
@Override
public void handle(ActionEvent event) {
System.out.println("Event handle 0");
}
};
new EventHandler<ActionEvent>(){
@Override
public void handle(ActionEvent event) {
System.out.println("Event handle 1");
}
};
}
3. Teď už stačí v metode napis upravit řádek s metodou setOnAction na toto:
jmeno[i].setOnAction(events[i]);
Tento kód sice bude fungovat, ale pokud vytváříš v cyklu tlačítka, kde každé má dělat něco jiného, tak je asi něco špatně. Měl by jsi mít každé tlačítko vytvořeno extra zvlášť.
Co treba
Tlacitko[1].setOnAction(e -> { kod pro tlacitko)};
Tlacitko[2]…set.....
Ja bych chtel aby to fungovalo nějak takhle
package zkouseniblbosti;
import javafx.event.ActionEvent;
import javafx.event.EventHandler;
import javafx.scene.control.Button;
import javafx.scene.control.TextField;
import javafx.scene.layout.AnchorPane;
public class Metody {
public void napis(TextField textfield, AnchorPane anchorPane) {
Button[] jmeno = new Button[10];
double x = 0;
double y = 0;
for (int i = 9; i >= 0; i--) {
jmeno[i] = new Button();
jmeno[i].setId("cislo" + i);
jmeno[i].setLayoutX(x);
jmeno[i].setLayoutY(y);
x = 0;
y = 0;
jmeno[i].setMnemonicParsing(false);
jmeno[i].setPrefHeight(50);
jmeno[i].setPrefWidth(50);
jmeno[i].setText("" + i);
EventHandler[] events = new EventHandler[]{
new EventHandler<ActionEvent>() {
@Override
public void handle(ActionEvent event) {
}
}};
events[i] = new EventHandler<ActionEvent>() {
@Override
public void handle(ActionEvent event) {
System.out.println(i);
}
};
anchorPane.getChildren().add(jmeno[i]);
}
}
}
Nešlo by to nějak udělat ? Nefunguje samozřejmě toto
public void handle(ActionEvent event) {
System.out.println(i);
}
musi to byt final
Todle funguje ale chtěl bych jestli by tam neslo dat proste to i
Takto bych to chtěl
jmeno[i].setOnAction(new EventHandler<ActionEvent>() {
public void handle(ActionEvent e) {
System.out.println(i);
}
});
Zkus odstranit tu metodu a ten println dej mimo ni
jmeno[i].setOnAction(new EventHandler<ActionEvent>() {
System.out.println(i);
});
a ted mi dochazi ze prece n tom Handleru nemáš proměnnou i
Zobrazeno 12 zpráv z 12.