Diskuze: Pochopení OOP
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 7 zpráv z 7.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ta metoda vyberPenize patří do třídy Ucet a měla by by brát jako parametr kolik peněz se má vybrat a vracet true/false pokud se výber povedl či nepovedl. Přece jenom peníze vybíráš z účtu a ne z uživatele O to načtení od uživatele kolik se má vybrat by se měl postarat Bankomat, stejně tak Bankomat uživateli vypíše pokud se pokusí vybrat více než kolik má na účtě (protože ho o této skutečnosti informuje Ucet).
Stejně jako ve skutečnosti - Bankomat vyzve uživatele aby se identifikoval (strčil kartu do slotu a zadal pin, v tvém případě proběhne nějaká zjednodušená verze) a Bankomat mu nabídne výběr hotovosti. Uživatel zadá kolik a Bankomat pošle příkaz do Uctu aby se vybralo tolik peněz. Ucet buď má dostatek peněz, pak si je odečte a vrátí true a bankomat vydá bankovky nebo nemá a vrátí false a Bankomat vypíše uživatelovi oznámení.
Mluvím-li o uživateli mám na mysli fyzickou osobu která stojí u toho bankomatu (nebo u klávesnice počítače ovládající tuto simulaci bankomatu). Třída Uzivatel je v tomto případě zbytečná.
V Javě je dost složité se učit OOP, protože Java jde jiným směrem a většinou OOP koncepty porušuje ve prospěch svých vlastních principů. Netvrdím, že se tam nedá psát slušný objektový kód, ale pak to zase moc není Java.
Tvůj problém je v tom, že začínáš návrh od objektů, ale korektní postup musí začínat od zpráv a definice vzájemné interakce mezi objekty. Tak, jak to zkoušíš ty, je to špatně a dostaneš se do stavu, kterému říkám "programování s objekty", ale nemá nic společného s "objektovým programováním".
Jestliže máš reprezentaci účtu, pak jsou požadované operace pravděpodobně:
Tomu musí odpovídat metody účtu. Metody getPenize() a setPenize() odhalují interní stav objektu a porušují zapouzdření.
Bankomat je rozhraní pro fyzickou komunikaci s uživatelem. Požadované operace pravděpodobně budou:
A není vůbec náhoda, že se operace shodují se samotným účtem,
protože bankomat je fyzickou reprezentací účtu.
Z hlediska objektových principů získáš různé objekty splňující stejné
rozhraní, tomu se říká polymorfismus.
Nicméně, pokud je bankomat fyzickou reprezentací účtu, pak není problém,
aby pracoval s konzolí.
Uživatel jako objekt nemá smysl, protože nepřináší nic nového, pokud nechceš svazovat uživatele s účtem. Jenže k tomu budeš potřebovat další typ objektu - banku - která jako důvěryhodný prostředník bude zajišťovat svázání účtu s jeho majitelem. Ale to už se nám zbytečně komplikuje.
Díky za odpověď. Můžeš mi ještě poradit jak zrealizovat načtení od uživatele v třídě bankomat? Dejme tomu, že se to bude dít v metodě nastavCastku(), jak bude vypadat tělo metody?
Ok, díky za odpověď. Zkusím to během zítřka překopat a dát sem výsledek, tak když budeš mít čas, tak to kdyžtak zkoukni Díky
Nejsem si jistý jestli chápu na co se ptáš - prostě vypíšeš něco jako "Kolik chceš vybrat" a načteš co uživatel zadá, a je to, ne?
šlo mi o to, že jsem nevěděl o třídě Scanner, teď už vim jak to napsat
Zobrazeno 7 zpráv z 7.