Diskuze: Tvorba hry v Javě - jak na levely
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tady jsem vytvořil na ukázku jednoduchoučký level-editor, tak nějak by
to mohlo vypadat.
http://uloz.to/…vleditor-exe
Nejde edit, tak píšu double-post
Ono je docela jedno jak na to pujdeš, hlavně že to budeš chápat a vědět jak na to ty Jinak ale skus se třeba kouknout po JavaFX, je to náhrada Javovského swingu a myslím si že je i lepší, i když těžší o něco možná ze začátku ale jinak jen tak dál Nevzal sis nic lehkého pro začátek
V Jave nedělám, ale obecně bych použil 2D pole pro reprezentaci té mapy. Bud bys mel objekt Policko a ten by mel několik stavu (empty, wall apod.) a pak objekt Hrac a Syr. Řešení je hodně, do nějakého listu si můžeš udržovat ty zdi, startovni pozice apod. Zbytečně bys pak ale zatěžoval paměť, takže když umíš pracovat se soubory, ulož si každý level zvlášť a potom načti.
Díky moc Koukal jsem na stackoverflow, byla tam otázka swing vs JavaFX... názoru tam byla spousta, swing je prý "oficiálnější" ale JavaFX má daleko lepší předpoklady do budoucna (nehledě na to že se prý daleko lépe udržuje a poskytuje více nástrojů).
Takže uvidím, ono asi není na škodu, umět oboji... mrknu se na rozdíly v syntax a jak se s tím pracuje a kdyžtak to udělám v JavaFX
Díky za tip
To není vůbec špatný nápad! Neuvědomil jsem si, že vlastně dělat grid layout můžu přes 2D array Budu muset přepracovat export a import editoru, ale určitě to bude daleko lepší řešení
Se soubory už pracuji, nakonec to šifruji přes Vigenerovu šifru, každý level má svůj .dat soubor, ve kterém jsou uložené informace o daném levelu... ve hře se to pak jednoduše dešifruje a hra získá všechny potřebné informace...
Level editor pak může sloužit k tvorbě vlastních levelů, které se pak dají sdílet pomoci toho .dat souboru.
Level editor není problém, ale hra samotná, jelikož ji dělám v Javě, kterou se teprve 2 týdny učím, to mi dá zabrat, ale nějak to zvládnu Ušetřím si dost práce díky tvému tipu o tom 2D poli, takže díky moc
Ahoj,
osobně bych udělal třídu Level a ta by měla všechny parametry levelu
(čili mapu a vše co k tomu patří), pak bys měl LevelManager a ten by levely
načítal třeba z xml. Takhle bych to dělal já, netvrdím že je to
dobře.
k JavaFX: zační swingem až narazíš na strop (jako u gamemakeru), tak
přejdi k JavaFX.
Kdyžtak mrkni na můj editor map. Asi by se to dalo přepsat do Javy
Postup je správný, jak už tu padlo, můžeš to řešit jako 2D pole objektů a nebo jako pozice hráče, sýra a pole zdí.
Ten kód by měla obsahovat ideálně třída Level.
Místo Caesarovy šifry bych ten level radši třeba zazipoval přes
java.util.zip a dal mu nějakou nezipovou koncovku.
Soubor bude o něco menší a běžný uživatel se ti k datům uvnitř taky
nedostane.
Zobrazeno 9 zpráv z 9.