Diskuze: Vykreslovanie
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 2 zpráv z 2.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zajímavé...takže zkusím za tebe popsat funčknost programu, protože jsi nepopsal, co vlastně děláš a navíc když pošleš ústřižky některých tříd, které používají jiné třídy, ke kterým nemáme přístup, tak ani nemůžu ve vlastním IDEčku zkusit, co ti to (ne)dělá atd.
public class Ukazka{
private int cislo;
public Ukazka(int cislo){
this.cislo = cislo;
}
}
V tomto případě je this povinné, neboť vynecháš-li jej, tak se v
konstruktoru jeho číselný parametr
naplní tím samým parametrem (což i chytřejší IDEčka hlásí jako
nesmysl).
b) pokud chceš použít v nějaké části kódu tuto samou instanci, jako
parametr
public class Ukazka implements Runnable{
private Thread vlakno;
public void run(){
//vlákno
}
public void start(){
if(vlakno == null || !vlakno.isAlive()){
vlakno = new Thread(this);
vlakno.start();
}
}
}
Ve tvém případě nemusíš (kromě atributů x a y) this používat,
vypadá to blbě, zavádí to a je to
zbytečné. Jinak (to si osobně myslím) máš pěkně ošetřený případ,
pokud nebudeš mít k dispozici
obrázky karet ve stejném adresáři tím, že nastavuješ pozadí na červeno.
Aspoň se něco zobrazí. Dobrá
práce;).
Takže nejdřív vyhoď všechna this, kde nejsou potřeba, toto ukázat zkušenému prokramátorovi, tak ti liští. Za další komentáře - máš tam 4 dokumentační komentáře, ale ty ti vygenerovalo IDEčko a pak na konci zakomentované dva řádky při testování. To je chyba. Za další trošku aspoň popiš, co děláš za projekt nebo aspoň jakou funkci teď ladíš. Z tvého kódu fakt nejde moc dedukovat, co vlastně chceš. Pak je těžké i hledat exceptiony.
Osobně si myslím, jestli je to o tom, že máš třeba poker a teď děláš tu část, že se hráčům rozdají karty a oni je ukazují na konci hry, tak bys to mohl udělat spíš tak, že každý hráč by měl metody, které umí teď třída Hra a sám by si je volal. Samotná třída hra by už jen rozdala karty, vytvořila nějaký frame, počítala skóre případně vyhodnocovala vítěze a ovládala hráče.
Rada na závěr: Vždycky, když vytvoříš nějakou třídu, zkus ji přesunout do jiného balíku či projektu (například vytvoříš-li třídu hráče, tak ho zkus použít v jiném framu) a otestuj ho, jestli funguje jak má. Jestli ano, tak máš jistotu že programuješ objektově a že objekt dělá co má. Z tvého kódu jde jasně vidět, že třída Hrac je nezbytně závislá na třídě Hra. Což je hnus.
PS: je vcelku šikovné, když používáš obrázky ve více třídách, tak si udělat singletona, který karty vykreslí případně mění. Je to efektivní, neopakuješ furt samý kód dokola, neděláš zbytečně x stejných instancí a hlavně singleton je příjemný pomocník;)
Zobrazeno 2 zpráv z 2.