Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Swiftu. Zároveň využij výhodnou slevovou akci až 30 % zdarma při nákupu e-learningu - více informací.
discount 30 + hiring
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:6.5.2021 9:06

Resim takovy jednoduchy problem. Casem na nej prijdu, ale...

Mam 3 sady stejnych tlacitek vzajemne propojenych. Prepinac moznosti.
1:ABC
2:ABC
3:ABC
Potrebuji vyloucit zaskrtnutou moznost z ostatnich sad nez na kterou se kliklo.
Cili, aby byli moznosti jen
[123]: ABC ACB BAC BCA CAB CBA

Nejakym algoritmem to vyloucit. Jako, mam desitky napadu, ale zatim se mi vse jevi strasne pracne pro univerzalni reseni. Nejspis to opakovane cyklem projizdet a vylucovat z poradi zaskrtnutych (spatne popsano, ale to neva, protoze se mi to zatim moc nepozdava).

Jiny popis: Jedna se o rozdelovani bodu. Zvyhodneni policek pro cisla 1, 2, 3 o bonus A nebo B nebo C. Ale policko 1 nesmi mit stejny bonus A jako jine, treba 2 nebo 3. Cili, A smi byt v cele sede zaskrtnuo pouze 1x. A ostatni se musi podelit uz jen o B a C.
A to potrebuji, aby melo vzdy nejakou hodnotu, i ve stavu, kdy uzivatel jeste na nic neklikl.

A idealne, kdyby slo o univerzalni reseni, kdyz si zakaznik vymysli, treba, ze tam bude 5 moznosti ABCD pro 7 policek. Ale vtuto chvili mam zadane 3, takze bych se spokojil s tim. Mno, musim to promyslet :)

Zkusil jsem: Spis, co vyzkousim :)

  • cykly a vyrazovani (coz ale pro vetsi mnozstvi moznosti muze chvili trvat)
  • x*4 + y*2 + z*1 - asi zkusim hodnoty poscitat a nejak zpracovat, to spis napad, ktery mozna bude na nic

Chci docílit: .

 
Odpovědět
6.5.2021 9:06
Avatar
DarkCoder
Člen
Avatar
Odpovídá na Peter Mlich
DarkCoder:6.5.2021 10:49

To bys tomu dal, abys vše procházel cyklem a vylučoval možnosti.. :-) Řešení je prosté.

Při kliknutí na checkbox znepřístupníš všechny ostatní checkboxy ve stejném řádku a ve stejném sloupci, pokud se checkbox stává vybraným. Pokud odškrtáváš checkbox, pak všechny ostatní checkboxy ve stejném řádku a sloupci naopak zpřístupníš. Tím zajistíš, že pro každý řádek (1 .. N) bude dostupný právě jeden bonus (A .. M) a že právě tento bonus se pro zbývající řádky nebude opakovat.

Zákazník si nemůže vymyslet co se mu zlíbí, vždy je třeba dodržet to, aby počet řádků (možností) bylo menší nebo rovno počtu bonusů. V opačném případě, se vždy nějaký bonus bude opakovat a to asi nechceš. Může ale být situace kde bude na výběr z vícero počtu bonusů na menší počet řádků. Pak jednoduše některý bonus/bonusy nebudou uplatněny.

Inicializace bonusů je rovněž prostá, pro každý řádek vygeneruješ unikátní hodnotu bonusu a aplikuješ pravidlo o zpřístupnění checkboxů viz výše.

Nahoru Odpovědět
6.5.2021 10:49
"Chceš-li předávat své znalosti, měj kvalitní podklady."
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:6.5.2021 11:22

Jde o tuhle stranku. Je to takovy pokus. Starsi verze, jeste tam nema "priority".
https://mlich.zam.slu.cz/…r/index2.htm

Nevim, zda se chapene.

Bonusy se rozdeluji mezi atributy pro kategorie: Fyzicke, Spolecenske, Dusevni.
Kdyz mas bonus A pro Fyzicke, tak ziskas +2 pro available points, cili 7+2.
A ted jde o to, kazde kategorii dat 1 bonus A B nebo C.
Nesmi mit dve kategorie stejny bonus.

Cili, vysledny stav by mel byt
+2 fyzicke +1 spolecenske, 0 dusevni NEBO
+1 fyzicke +2 spolecenske, 0 dusevni NEBO
... 6 moznych kombinaci ABC ACB BAC BCA CAB CBA
Cili, postava pro A pro fyzicke muze rozdelit o 2 body navic, treba pro fyzicke atributy. Je specializovana na silu. A tento bonus A se pocita ve vzorcich zvlast pro nektere pripady. Atd pro ostatni kategorie a bonusy.
Treba postava na pohled vypada fyzicky silne. To neznamena, ze postava bez bonusy, ale se silou 5 neni silna, jen se to nepozna. A vsimne si toho jen nekdo s vyssim stupnem vlastnosti postreh.

To, co popisujes, je podle mne, neco jineho. Ja to resim tak, ze uzivatel muze kliknout na cokoliv. A logika pak rozhodne, co se zasktne, co se prepne a co zustane sedive.

 
Nahoru Odpovědět
6.5.2021 11:22
Avatar
DarkCoder
Člen
Avatar
Odpovídá na Peter Mlich
DarkCoder:6.5.2021 15:17

No však jo. Máš 3 kategorie (fyzické, společenské a duševní), kde pro každou bez bonusů můžeš přiřadit až 7 available points. Pomocí bonusů můžeš počet available points rozšířit. Dejme tomu že chceš přidat bonusy o hodnotě 0, +1 a +2 kategoriím tak, aby žádná kategorie neměla více bonusů (řádková priorita) a aby se nepřiřadil tentýž bonus i jiné kategorii (sloupcová priorita). Vybereš-li nějaký checkbox, pak nelze vybrat jiný checkbox ve stejném řádku ani ve stejném sloupci. Nelze klikat na cokoli, neboť tím bys mohl vybrat i dva rozdílné bonusy pro stejnou kategorii nebo dva stejné bonusy pro dvě různé kategorie. Logika by pak mohla měnit stavy které ty sám nechceš.

Nahoru Odpovědět
6.5.2021 15:17
"Chceš-li předávat své znalosti, měj kvalitní podklady."
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:6.5.2021 18:10

https://mlich.zam.slu.cz/…r/index2.htm
Silenost... Ukaz lepsi reseni :)
Edit: jako, nemam tam tu cas s bonusama, jen to samotne prepinaji.

                if (field.type=='attPriorityBar')
                        {
                        var i, i_end, index;
                        var list = [12, 17, 22];
                        var val  = [];
                        var available = [];
                        i_end = list.length;
                        value = value * 1;      // to int
                        value = value>0 && value<=i_end ? value : i_end;        // validace
//console.log('------')
//console.log('value id', value, id)
//console.log(val)
                        for(i=0; i<i_end; i++)
                                {
                                val[i] = fields[list[i]].value * 1;     // zkopiruj vsechny values
                                available[i] = i + 1;           // napln available
                                }
//console.log('val1', val)
//console.log('available1', available)
                        for(i=0; i<i_end; i++)  // smaz vse, co duplikuje kliknutou hodnotu
                                {
                                if (list[i]!==id && val[i]==value)
                                        {
                                        val[i] = -1;
                                        continue;
                                        }
                                if (list[i]==id)
                                        {
                                        val[i] = value;
                                        }
                                }
//console.log('val2', val)
                        available = removeItemOnce(available, value);
                        for(i=0; i<i_end; i++)
                                {
//console.log(val[i])
                                if (list[i]==id)
                                        {
//console.log('continue')
                                        continue;
                                        }
                                if (val[i]>0 && val[i]<=i_end)  // pokud je validni a existuje v available...
                                        {
//console.log('valid')
                                        index = available.indexOf(value);
//console.log('index')
                                        if (index>-1)
                                                {
//console.log('in available')
                                                available.splice(index, 1);
                                                continue;
                                                }
                                        }
                                val[i] = available[0];
//console.log('val shift', available, val[i])
                                available.shift();
                                }
//console.log('val3', val)
//console.log(available)
                        for(i=0; i<i_end; i++)
                                {
                                fields[list[i]].value = val[i]; // zkopiruj vsechny values zpet
                                }
                        }
Editováno 6.5.2021 18:12
 
Nahoru Odpovědět
6.5.2021 18:10
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
DarkCoder
Člen
Avatar
Odpovídá na Peter Mlich
DarkCoder:6.5.2021 20:25

Tak pokud Ti nevadí již zmíněné svévolné přepínání checkboxů nad kterým uživatel nemá úplnou kontrolu, pak je situace diametrálně jiná a řešení je ještě jednodušší. Jedná se o prostý swap. Jelikož hodnoty bonusů a kategorie jsou unikátní a nízké, lze to celé řešit pomocí inverzních polí (2 pole s prohozenými hodnotami a indexy), bez zbytečného použití cyklů.

Nahoru Odpovědět
6.5.2021 20:25
"Chceš-li předávat své znalosti, měj kvalitní podklady."
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:7.5.2021 9:02

Jo, no, vcera jsem delal nejake testy a tez dospel k zaveru, ze se to prepina trochu nepredvidatelne.
Ocekaval bych, ze co nejvic hodnot se pokusi zachovat, coz se ale nedeje.

Ale, napadlo mne jine reseni. Vcera bracha rikal, ze by si to mozna predstavoval jako drag and drop a presouvat cele bloky do urciteho poradi, na zacatek, doprostred, na konec.
Takze, reseni je jednoduche, prepinace udelat jako zadani pozice. 1, 2, 3.

  1. z pole vyjmes meneny item
  2. vlozis jej na kliknutou pozici.

Brnkacka. Proc ja to resil tak slozite :)

 
Nahoru Odpovědět
7.5.2021 9:02
Avatar
DarkCoder
Člen
Avatar
Odpovídá na Peter Mlich
DarkCoder:7.5.2021 11:56

Souhlasím, obě tato řešení (Drag and Drop, Select/Click) jsou lepší nežli všechny naše předchozí návrhy. Zajišťují plnou kontrolu uživatele nad výběrem, jednoduchost, efektivnost a rychlost provedení. Stejně tak tyto způsoby mnohem lépe zapadají do celkového pojetí návrhu.

Aby přiřazení jednotlivých bonusů bylo jednoduché a rychlé, záleží na rozmístění checkboxů a jejich popisků v prostředí.
Viděl bych to rozmístění po řádcích takto:

bonus +0 [checkbox b0] [checkbox fyz] Fyzické
bonus +1 [checkbox b1] [checkbox spo] Společenské
bonus +2 [checkbox b2] [checkbox dus] Duševní

Možností je však mnohem více.

Ještě mě napadl jeden způsob přiřazení bonusů dané kategorii. Při výběru bonusů se vždy postupně podsvítí checkboxy kategorií jeden po druhém. Když je checkbox podsvícen, znamená to, že tomuto checkboxu bude přiřazován bonus. Bonus se vybere pouhým kliknutím na checkbox daného bonusu, ten se následně zprůhlední a na straně kategorií se objeví hodnota daného bonusu. Následně se podsvítí další checkbox kategorie a bonusy se vybírají dokud všechny kategorie nemají bonus.

Výhodou tohoto řešení je nejvyšší rychlost (přiřazení bonusu jedním klikem), nevýhodou je že bonusy se přiřazují postupně a ne libovolně. Zde by byla výhoda drag and drop způsobu, který umožňuje přetáhnout libovolný bonus ke konkrétní kategorii na úkor menšího komfortu ovládání, stejně tak způsobu Select/Click, který navrhuješ.

Ať už zvolíš ten nebo ten, každý z těchto způsobů rozdělení bonusů kategoriím bych si dokázal ve hře představit.
Je až úsměvné, že první návrhy vedly ke způsobu řešit to pomalu brutální silou. :-D

Pozn: Můžeš k tomu přidat finální tlačítka Reset a OK. Kde reset provede vrácení do výchozího stavu - zaplní bonusy a vyprázdní checkboxy kategorií. Ok potvrdí a přiřadí vybrané bonusy jednotlivým kategoriím. Zpřístupnění tlačítka Ok by mohlo být až po přiřazení bonusů všem kategoriím. Ale to už jsou další záblesky ke zlepšení nad rámec které sám jistě máš.. :-)

Nahoru Odpovědět
7.5.2021 11:56
"Chceš-li předávat své znalosti, měj kvalitní podklady."
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:7.5.2021 16:06

Uz mi to krasne funguje, posouvam to pole.
https://mlich.zam.slu.cz/…r/index2.htm

                if (field.type=='attPriorityBar')
                        {
                        var x, index, i, i_end;
                        var list = [12, 17, 22];
                        i_end = list.length;
                        id   *= 1;      // to int
                        value*= 1;      // to int
                        value = value>=0 && value<i_end ? value : i_end-1;      // validace
                        var ordered = isExist(fields[list[0]]) && (x=fields[list[0]])==true && isExist(x.priority) && x.priority.length==i_end ? x.priority : list;
                        index = ordered.indexOf(id);
//console.log(id, ordered, index)
                        if (index>=0)
                                {
//console.log(1, ordered)
                                ordered.splice(index, 1);               // odstran z pole stare id policka priority
//console.log(2, ordered)
                                ordered.splice(value, 0, id);   // pridej id  na novou pozici
                                }
//console.log(3, ordered)
                        for(i=0; i<i_end; i++)
                                {
                                fields[ordered[i]].value = i;   // zkopiruj vsechny values zpet
                                }
//console.log(ordered[0], JSON.stringify(fields[ordered[0]]))
//console.log(ordered[1], JSON.stringify(fields[ordered[1]]))
//console.log(ordered[2], JSON.stringify(fields[ordered[2]]))
                        fields[list[0]].priority = ordered;     // uloz serazene do prvni polozky
                        }

Neboj, dalsi veci jsou v planu, vcetne zobrazeni +2, +1 u available points. Projekt si ridi bracha. Moc mu to rizeni nejde, ale uvidime. Zatim mame volnou ruku, takze, kdyz tam pridame nejakou peknou feature, tak skonci mozna i ve finalnim produktu.
Tez mu kluci ve firme doporucili spis Vue nez React. Takze, mozna, ze to jeste prepiseme do Vue.

Neni to pro realnou hru. Existuje vypravecska hra Vampire. Zalozena na Shadowland, ktery je zalozen na Draci doupe. A vicemene je tam asi u parametru postavy volnost. Jenze, bracha uz to hral 20 let zpetne a acelkove zatim nema moc predstavu, jak to resit.
Priority. Ve vetsine her muzes udelat to, ze mas 10 bodu a ty rozdelis mezi atributy, jak chces. Zadanim priorit by melo omezit nabuseni vsech bodu do jedne skupiny z tech tri Fyzické, Společenské, Duševní.

Pravdepodobne z toho hra nebude, jde spis o takove cviceni v reactu, 3 osoby, ani jedna ho nezna. Blbe je, ze js znam jen ja, takze zatim mam nejkomplexnejsi reseni :)

Ale, uz je tu napad na jinou hru. Jen neni jasny jazyk. Udelat takove bludiste ala ohnivy pohar pro vice hracu. A melo by to byt pro deti, takze tohle zjednodusit. A plan je, udelat z toho pro deti programovaci cviceni. Opet, zatim zadna komplexni predstava. Asi udelame nebo vyuzijeme engine a deti si budou klikat bludiste a schopnosti, neco na zpusob minecraftu. A bylo by dobr, aby neslo asi o isometricke zobrazeni (3d otocena kosticka), ale o neco, co se da rotovat, aby bylo mozne ztratit smer orintace, polohu severu.

 
Nahoru Odpovědět
7.5.2021 16:06
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:8.5.2021 13:46

Jeste to nebylo uplne ono, to preklikavani. On mi to pole spatne ukladal do x.priority = ordered a take spatne nacital. Ale myslenka byla spravna, jen mi to vzdy resetoval.

Bracha to predelaval do Vue a tam mi ten kod prijde citelnejsi. Nema to sice tak bohate, prozatim.
https://lubomir.mlich.cz/quest/vue/

Na jinem forku mi doporucovali jeste pouzit **Svelte **(https://svelte.dev).

 
Nahoru Odpovědět
8.5.2021 13:46
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 10.