Diskuze: Kolize mnohoúhelníku
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 15 zpráv z 15.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
ukládáš co? všechny body, které mnohoúhelník zabírá, nebo jen
vrcholy?
Jaké má rozlišení plocha, ve kterém ty mnohoúhelníky máš?
Co mít pole jako plochu a zaznamenat do ní místa, kde se ten mnohoúhelník
nachází. První dva parametry by byly pozice a třetí pořadí tělesa. A pak
by ses jen ptal, zda není v místě, kam chceš umístit další není již
obsazeno...
Můžeš si ten mnohoúhelník rozdělit na trojúhelníky a pak testovat
kolize trojúhelníků, to by mělo teoreticky být asi nejjednodušší na
naimplementování .
Uloženy jsou jen vrcholy mnohoúhelníku.
Rozlišení canvasu mám 800x450.
Ale s tím polem pro plochu jsem bohužel nepochopil jak přesně to myslíš
Pomalé, náročné na paměť, nepraktické při pohybu. + výpočet těch pozic.
Naopak, může to být velice rychlé, pokud se na začátku najde čas na předpočítání mapy, kontrola kolize může být bleskurychlá. Pohyb lze řešit tak, že mapa je jen o velikosti bounding boxu a relativní vzhledem k pozici. Tím se sníží nároky i na paměť. Nehodilo by se to v případě, že by byly mnohoúhelníky příliš velké nebo měnily často tvar, např. animace.
Tím pomalým jsem nemyslel samotné kolize (pro ty je to ideální), ale výpočet těch pozic v mnohoúhelníku (přípravu).
De facto by to měl být stejný algoritmus jako pro vykreslení mnohoúhelníku, takže by to možná nemuselo být zas tak hrozné. Záleží od konkrétní věci.
To jo, ale pokud by se mnohoúhelníky měnily, musíš to pokažé vyresetovat a "nakreslit" všechny znovu.
Jasně, proto se musí při rozhodování o vhodnosti téhle metody vzít v potaz právě proměnlivost a velikost. Pokud by byly mnohoúhelníky dostatečně malé, šly by i jejich proměny předpočítat za cenu spotřeby paměti.
V Pascalu jsem to takhle řešil ve svých hrách. Velikost plně obsazeného pole je 360kB. Za předpokladu, že tam bude mít max 256těles.
Začal bych tím, že bych body neukládal jako "x+'|'+y", ale jako objekt.
Poté bych si udělal metodu, která z tvaru vytvoří trojúhelníky. Trojúhelníkům bych jako body nastavil právě ty body. Tím by se docílilo, že při změně pozice jednoho bodu, se změní i pozice trojúhelníků který mají ty body asociované. Sám to tak používám a nemůžu si to vynachválit. Když pak třeba chceš posunout celý tvar, tak jen projedeš body v poli a přidáš jim souřadnici.
Vysvětlil bych to třeba na obdélníku ABCD. Ten má čtyři body. Když by si ale z nich udělal jen trojúhelníky, tak bodů bude 6. ABCACD.
Tímhle si trochu ulehčíš život hlavně při tvarech, které můžou být těch bodů třeba 200.
Tak a teď záleží jestli chceš detekovat kolizi před nebo až po nárazu. Pokud před, tak ještě u tvaru musíš mít uložený směrový vektor a podle mě je to vyčerpávající a celkem pomalé.
Pokud chceš, tak můžu poskytnout knihovnu na vektory a matice. Z té si pak můžeš vytáhnout co chceš.
Pokusím se nějak vyzkoušet obě varianty , snad se alespoň něco podaří
zatím díky
Zobrazeno 15 zpráv z 15.