Diskuze: Machr na JavaScript - Geometrická tělesa
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 26 zpráv z 26.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ještě přidávám doplňující informace:
Omlouvám se za složitosti, machra zadávám poprvé
Čistě teoreticky to může někdo zkusit bez canvasu.
cituji:
hranol a jehlan mohou mít libovolný počet stěn (přesný počet zadá uživatel)
Ale já jsem se ptal na podstavu, má to být čtverec, trojúhelník, rovnoběžník, lichoběžník, či deltoid???
Podstava hranolu a jehlanu bude vždy pravidelný mnohoúhelník.
Bude si moct uživatel navolit i výšku tělesa a délku strany u hranolu a jehlanu?
Ano, to by tam určitě mělo být. Stejně tak by měly být volitelné délky stran krychle a kvádru.
Takže se tedy zapojím také do soutěže.
Online: http://www.ondrca.eu/vytvory/telesa
Offline: http://leteckaposta.cz/774416398
Doufám, že se bude líbit můj výtvor
BTW: budou machři pravidelně za sebou, nebo teďka zase dlouho nic nebude?
Podstavu jehlanu a hranolu kreslíš trochu špatně, rychle si to oprav (obrázek). U kvádru by se měly zadávat 3 stěny, ne jen 2.
"budou machři pravidelně za sebou, nebo teďka zase dlouho nic nebude?"
Pokusím se dávat každý týden, jestli budou pokaždé dva bude záležet na
tom, kolik zrovna budu mít času.
Podstavu jehlanu a hranolu kreslím z pohledu geometrie správně, to že by
při zobrazování tělesa jeho podstava musela být ve vodorovné rovině, je
jen zažitý mýtus. Pokud na tom ale trváte, není problém to opravit.
Edit: Kvádr samozřejmě opravím.
Podstavy jsou možná geometricky správně, ale zbytek už ne
Tak ani kvádr jsem neopravil, nechal jsem to tak, jak jsem to poslal včera, doufám, že vám to takhle bude stačit.
Tak sem taky něco napsal: http://vodacek.zvb.cz/machr/
Během dne se na to podívám, vyhodnocení bude nejdříve ve 3 hodiny odpoledne (ach ta škola).
Škoda že jsem si toho všiml pozdě, přemýšlím jak moc složité by to
bylo udělat pomocí WebGL
Takže hodnocení je následující:
coells : Opravdu krásně vypracováno, ani jsem nečekal, že to někoho napadne dělat jako projekci pomocí matic. Kód je velmi pěkný, objektový, přehledný. Je tam sice drobná chybička s vykreslováním, ale i tak tě nikdo nepřekonal.
vodacek : Celkem pěkně vypracováno, ale mám k tomu pár připomínek - JavaScript by měl být ve zvláštním souboru, objekty jsi využil jen jako název proměnné. A to uživatelské rozhraní jsi mohl alespoň trochu nastylovat.
Ondrca : Není to špatné, ale hranol a jehlan kreslíš dost divně (z jiného pohledu, geometricky špatně) a ten kužel je také nějaký divný. Kód není nejhorší, ale mohl být alespoň trochu objektový. Celkem mě potěšil vzhled, ale zabíralo to trochu moc místa.
Zapoměl jsem napsat, aby to coells publikoval
Pro zvědavce http://leteckaposta.cz/592611312
Když budu mít čas, udělám publikaci.
Horní řádek je rovnoběžná projekce podle zadání, v dolní je projekce na průmětnu, protože to už byla jen úprava matice.
Mám tam trochu z-fight problém, ale už se mi nechtělo počítat normálu na rovinu, takže jsem nad tím přimhouřil oči.
Zobrazeno 26 zpráv z 26.