Měl bych otázku na vývojáře her do prohlížeče (nemyslím klikačka
jako travian, či flashovky), mluvím o moderních canvas/WebGL hrách.
Již nějákou dobu sleduji že Unity (Engine), podporuje mimo exportu do
jejich Webplayeru i do WebGL, takže to co by jelo normálně v EXE či v
WebPlayeru Vám pojede nativně ve WebGL, třeba na mobilu nebo v chromu na PC
bez pluginu.
Pak je tu 2. možnost a tím jsou různé Javascript frameworky (HTML5) jako
je pixi.js phaser.js, playcanvas atd. (cely seznam zde: https://html5gameengine.com/)
Rozdíl těchto 2 možností je v hloubce programování, kdežto v Unity
defakto jenom skriptujete a engine za Vás udělá většinu věcí a jste
limitování tím co engine nabízí, licencí, vykon a dalšíma
serepetičkama, u canvas/webgl frameworků pro javascript to je hlavně o tom
kodovat, nikde žadnej editor světa vše se píše.
Co je dle Vás lepší ? Je to hodně zvláštní otázka protože může
mít více pohledů.
Z pohledu vyvojáře her = Nejspíše unity zajímá ho produkt
Z pohleddu programátora/samouka = Javascript framework kde se hlavně
učíte a lezete do hloubky.
Taktéž by mě zajímalo co je dle Vás perspektivnější do budoucna ?
(Nyní jsem PHP programátor, ale vidím že prostě JS, webgl, nodejs je
budoucnost.)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.