mám obavu že mi niekto zistí prítomnosť súborov ako www.domena.sk/uloha.php
a potom zneužije
názov premennej v $_GET poznám len ja, a ktomu do nej môžem vložiť kľúč
no to právě nevím co by dělalo urdálost, jestli nějak jde aby server s
určitýma funkcema fungoval sám o sobě, tuším že by to šlo vytvořením
programu přímo na serveru ale jestli to jde vyřešit i webovými jazyky
a jak to tam vlastně funguje? cron sputí script a po dokončení čeká na
další interval kdy ho má znovu spustit?
takže by stačilo ty funkce dát do smyčky?
Ne. Například každých 10 minut spustí skript bez ohledu na to, zda ten
předchozí doběhl či ne. Může takhle naráz spustit třeba 1000 skriptů a
za 10 minut (tedy v 10., 20., 30., 40., 50., 60. minutě každé hodiny)
zase.
a kdyby se jednalo např v nějaké web hře o to že několik něčeho za
určitý čas přibude tak by bylo dobré aby byl update řekněme co 1s pokud
by to bylo pro hodně účtů
kazdych 10 minut 1000 skriptov naraz? nezatazilo by to neunormne systemove
prostriedky?
ved pomocou crun sa spustaju aj ine veci na udrzbu systemu, napr. sledovanie
update aplikacii na serveri,...
pro HW ne ale pro mě jako programátora dělat hafo funkcí ktere budou
dělat tolik věcí já
rád píšu co nejjednodušeji, proto hledám i nejjednodužší řešení
to s tím počítáním času mi příde jako nejméně náročne pro HW ale
náročné na sepsání
Pokud umíš PosgreSQL a nechceš dělat příliš komplikované dotazy (u
webů se stejně nedělají) tak můžeš zkusit SQLite. Používá téměř
plnohodnotný jazyk SQL, je velmi podobný PosgreSQL, jen má méně funkcí. V
případě potřeby se však chybějící funkce dají dopsat v PHP. Z PHP se
používá stejný ovladač: PDO.
"To se dělá jinak. Když hráč na něco klikne, tak se změří čas od
posledního kliknutí a peníze či materiál se dopočítají."
Zrovna takovou hru děláme. Ostatní hráči potřebují operovat s
některými tvými proměnnými, takže bys to musel dopočítávat dost často.
Typická situace je třeba útok na tvojí vesnici, kde jsi dal něco stavět,
před útokem se musí spočítat co tam je postavené, aby se to případně
zničilo. Lepší je dát tam minutový cron a mít všechna data v reálném
čase, brutálně se to zjednoduší.
Mohu tě ujistit, že u reálné hry by ten dotaz takhle nevypadal Viděl jsem dotazy travian-like
hry, která byla dělána tímto způsobem. Proto jsem to udělal přes
cron.
A já tě zase mohu ujistit, že jsem ten SELECT napsal záměrně
jednoduše, aby to bylo pochopitelné. Místo jednoho sloupce jsou tam prostě
dva plus timestamp. Jejich hodnoty se modifikují pouze při modifikaci jiných
položek v záznamu. Pokud máš správně udělanou normalizaci, tak to není
nic složitého. Modifikují se záznamy jen těch hráčů, kteří skutečně
hrají. Hra dokonce běží i tehdy, když má server odstávku.
Mně je to jedno, jistě takovou hru také programuješ a víš co tam je
třeba řešit. Jen jsem chtěl poukázat na další možné řešení, které
je také správné, ačkoli ty to uznat asi nedokážeš.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.