Čau, potřeboval bych vědět, jak načíst z prohlížeče nějaký soubor
cookie následujícím způsobem. Prostě dejme tomu, že mám svůj web, a
chci, aby se reklamy o nábytku zobrazovaly lidem, co hledali ve vyhledávači
nábytek. Atd. Chápete ?
Děkuji.
Takhle to nefunguje, ty si na web hodíš iframe nebo obrázek vygenerovaný
například od googlu, který má svůj reklamní systém. Ten ti potom na tvůj
web dává personifikované reklamy a jaké to budou to moc neovlivníš
Adwords apod. fungují tak, že berou data z vyhledávače + mají svoje
skripty na téměř každém webu (a ty ukládají info právě pomocí cookies)
- díky tomu si dokážou vytáhnout přibližnou "historii".
Od lidí. To teď prosím neřeš, už jsem domyslel, jak ty reklamy
zpracuju, jen potřebuju vědět, jak udělat, aby se zobrazovaly třeba všem,
co budou do vyhledávače na tom mém eebu zadávat třeba stůl, tak se jim
zobrazí reklamy, co mají něco společného se stolem.
Budeš mít v databázi tabulku, kde bude: ID, token, poslední hledaný
výraz(pro jednoduchost). A potom když někdo přijde na web, tak zkontroluješ
jestli má uložený token, když ano tak zkontroluješ jestli je v databázi
záznam, pokud ano tak mu zobrazit reklamu podle sloupce poslední hledaný
výraz. Když bude někdo něco vyhledávat, tak zapíšeš/přepíšeš
poslední hledaný výraz s příslušným tokenem. Snad to chápeš
Můžou to být specifické reklamy, pro daný web. Je to jeho dílo,
avyplepšené tím, že mu z něj kápnou peníze. Je tedy asi jedno polemizovat
nad tím, k čemu mu to bude.
Podle vaší konverzace zřejmě nepochopil, jak to myslíš s těmi tokeny,
takže ještě jednou pro něj:
uživatel přijde na web
server načte unikátní token uživatele z cookie - pokud neexistuje,
přidělí mu nový.
Z databáze vyhodí příslušnou reklamu podle historie vyhledávání
uživatele, pokud uživatel ještě nic nehledal, zobrazí třeba nějakou
náhodnou či neutrální reklamu.
Při každém vyhledávání je na server také poslán token uživatele,
takže server uloží k příslušnému uživateli jeho hledaný výraz do
historie hledání
Protože Cookies bývají mazány (a těžko tomu zabránit), vymazával
bych uživatele, pokud by web nenavštívili např. půl roku.
Také bych k uživateli ukládal IP adresu, pokud by smazal cookies, dal by
se poznat podle IP
Bod VI: Takze ty budes nekam do SQL databaze jeste ukladat (navic k cookies)
zaznam uzivatele s jeho IP? Neni to zbytecny? Nestaci ty cookies? Nehlede na to,
ze IP uzivatele se muze zmenit...
Na IP se nedá spoléhat.Hlavně kvůli tomu, že dnes je většina IP
koncových zařízení sdílená (přistupují přes routery nebo proxy,
případně adresu sdílí už na úrovni ISP).
Token v cookie oproti tomu celkem přesně identifikuje určité zařízení.
Úmyslně to píšu takhle, protože i zařízení může být sdíleno více
uživateli.
Algoritmus jsem popsal. Bohužel nedělám s PHP ani databázema, takže
nedokážu bejt konkrétnější. Každopádně Petr Linhart k tomu napsal svůj
postřeh, který mi zní jednoznačně logicky. Je fakt, že ta IPina není
spolehlivá. Takže jen ta cookie bude asi OK.
Do cookies si ulozis unikatni vygenerovany string (tzv Token). Pak mas v DB
seznam tokenu a u nich nejake info o uzivateli. Je to lepsi, nez psat (to info)
do cookie, protoze si je uzivatel v cookie muze pozmenit
Token je vlastně string (náhodně vygenerovaný, např "fpopj1i46hoid7zd"),
kterým reprezentuješ daného uživatele. Tento string je uložen v cookie u
uživatele. Stejně Tak ho máš i v databázi, kde si k němu zapíšeš
historii hledání a podle toho zobrazíš příslušnou reklamu. Token je
vlastně "jméno" daného uživatele.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.