Diskuze: Cookies
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 36 zpráv z 36.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Nějaký soubor cookie v php načteš z globálního pole $_COOKIE. Nicméně v cookies nenajdeš, co lidi hledali.
Takhle to nefunguje, ty si na web hodíš iframe nebo obrázek vygenerovaný například od googlu, který má svůj reklamní systém. Ten ti potom na tvůj web dává personifikované reklamy a jaké to budou to moc neovlivníš
Nechci do toho plést Google reklamy. Chci svoje vlastní.
Tak v tom případě si musíš udělat ještě svůj vyhledávač
To, co píšeš, samozřejmě nejde, historie prohlížení webu v cookies opravdu nenajdeš.
Adwords apod. fungují tak, že berou data z vyhledávače + mají svoje skripty na téměř každém webu (a ty ukládají info právě pomocí cookies) - díky tomu si dokážou vytáhnout přibližnou "historii".
Aha, dobře. A když by třeba nějaké údaje uvedl do nějakého pole na webu, jak ty údaje vytáhnu a podle nich vložim reklamu?
Poked to chápu dobře, tak normální prací s formulářem - tzn. post,
cookie, session, cokoliv
Pokud to myslíte nějak jinak, tak se omlouvám.
Pak už jen mít asi udělané, že pokud uživatel zadá určité fráze, vyhodí mu to určitou reklamu.
Ale k čemu reklamy, které nebudou nic vydělávat?
Od lidí. To teď prosím neřeš, už jsem domyslel, jak ty reklamy zpracuju, jen potřebuju vědět, jak udělat, aby se zobrazovaly třeba všem, co budou do vyhledávače na tom mém eebu zadávat třeba stůl, tak se jim zobrazí reklamy, co mají něco společného se stolem.
Budeš mít v databázi tabulku, kde bude: ID, token, poslední hledaný výraz(pro jednoduchost). A potom když někdo přijde na web, tak zkontroluješ jestli má uložený token, když ano tak zkontroluješ jestli je v databázi záznam, pokud ano tak mu zobrazit reklamu podle sloupce poslední hledaný výraz. Když bude někdo něco vyhledávat, tak zapíšeš/přepíšeš poslední hledaný výraz s příslušným tokenem. Snad to chápeš
Takže reklama je podle toho, co hledal jako poslední? A co je to ten token?
Ten si náhodně vygeneruješ, prostě směsice alphanumerických znaků, příklady:
5CAVCMAbUvlPzNq30VIL
2sGbaBwh2vI83kqbvHQ8
gb3IpsfHGncmBrV4r2wb
561z1rdgwJrK8WFDX4Tv
0ogHAUE05XCnHMCZ6Nc2
ETAkvGUFECqh3rAkJ5Mr
qlgNK4UbI6ecy9ZbO0TF
VSWiGAUT0COgGrx2IQPY
rLCjeDW5Qalk0X935Juy
53H7RA4fKlayV6pa1aCs
No tak můžeš si to nějak vylepšit, třeba budeš hledat to, co je nejvíce hledané od určitého uživatele(tokenu)
Myslím, že by bylo namístě si to nechat naskriptovat od někoho zkušenějšího
Taky si říkám, ale když chce vědět nástřel základního principu, tak proč mu to nenapsat, že
Když bych to udělal takhle, tak se nic nenaučím.
Vážně by mě zajímalo, k čemu ti budou reklamy, za které nic nedostaneš
Řekl bych k tomu asi tolik:
Bod VI: Takze ty budes nekam do SQL databaze jeste ukladat (navic k cookies) zaznam uzivatele s jeho IP? Neni to zbytecny? Nestaci ty cookies? Nehlede na to, ze IP uzivatele se muze zmenit...
Na IP se nedá spoléhat.Hlavně kvůli tomu, že dnes je většina IP
koncových zařízení sdílená (přistupují přes routery nebo proxy,
případně adresu sdílí už na úrovni ISP).
Token v cookie oproti tomu celkem přesně identifikuje určité zařízení.
Úmyslně to píšu takhle, protože i zařízení může být sdíleno více
uživateli.
Při příchodu uživatele, zkontroluj existenci cookie tvého webu a zda obsahuje platný token.
Pokud:
Do databáze si ukládej krom tokenu dobu platnosti po jejímž uplynutí záznam smaž a zneplatni tím token.
Algoritmus jsem popsal. Bohužel nedělám s PHP ani databázema, takže nedokážu bejt konkrétnější. Každopádně Petr Linhart k tomu napsal svůj postřeh, který mi zní jednoznačně logicky. Je fakt, že ta IPina není spolehlivá. Takže jen ta cookie bude asi OK.
Do cookies si ulozis unikatni vygenerovany string (tzv Token). Pak mas v DB seznam tokenu a u nich nejake info o uzivateli. Je to lepsi, nez psat (to info) do cookie, protoze si je uzivatel v cookie muze pozmenit
Token je vlastně string (náhodně vygenerovaný, např "fpopj1i46hoid7zd"), kterým reprezentuješ daného uživatele. Tento string je uložen v cookie u uživatele. Stejně Tak ho máš i v databázi, kde si k němu zapíšeš historii hledání a podle toho zobrazíš příslušnou reklamu. Token je vlastně "jméno" daného uživatele.
Děkuji, už chápu, a jakým způsobem bych mohl generovat takový token? Prosím zdroják, nebo odkaz, kde bych ho našel, děkuji
Zobrazeno 36 zpráv z 36.